بعد از گذشت یک سال؛

آیین نامه برخورد با تقلب‌های علمی سردرگم در مسیر مجلس و وزارت علوم

آیین نامه‌ای که قرار بود جلوی تقلب‌های علمی کشور را بگیرد هم اکنون یکسالی است که در مسیر وزارت علوم ومجلس در رفت وآمد است.

محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در این خصوص می‌گوید: در این آیین نامه دو بحث مطرح بود که یک بخش آن مربوط به آئین نامه انضباطی بوده که آن در حال نهایی شدن در وزارت علوم است وبه زودی به دانشگاه هاابلاغ می‌شود. 

وی می‌افزاید: بخش دیگر این آیین نامه مربوط به حوزه خارج از وزارت علوم است؛ چنانچه فعالیت‌هایی در این رابطه صورت گرفته که لایحه آن به مجلس ارائه شده است وهم اکنون در کمیسیون لوایح یکبار هم در دستور کار قرار گرفته است که در ‌‌نهایت به مجلس تقدیم خواهد شد. 

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون نیز در این زمینه می‌گوید: ما امیدواریم در اسرع وقت این لایحه به مجلس ارائه شود و ما نیز سعی می‌کنیم در کمیسیون و در صحن علنی این پیرایه بسیار زشت از وجه علمی کشور برداشته شود. 

وحید احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم در ادامه تصریح می‌کند: آئین نامه تقلب‌های علمی در دو بخش تنظیم شده و سه بازیگر دارد که یکی مجموعه اساتیدی هستند که احتمال دارد تقلب کرده باشند ودیگری دانشجویان ودر ‌‌نهایت شرکتهایی که به این امر دامن می‌زنند. 

موسسات غیرمجاز این روز‌ها با سودجویی و استفاده از خلع قانونی عمر چند ساله دیگر دانشجویان را که برای پایان نامه خود تلاش کرده‌اند به باد می‌دهند. 

هم اکنون دیگر وقت آن رسیده که این قانون تصویب شود هرچند آب رفته شده به جوی باز گردانده نمی‌شود اما می‌توان با تصویب این قانون جلوی برخی تقلب‌های احتمالی را گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار