احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لایحه مجلس به سراغ شرکتهای غیر مجاز پژوهشی می‌آید

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: در بخش دوم آیین‌نامه تقلبهای علمی مربوط به شرکتهای غیر مجاز خرید و فروش مقالات لایحه‌ای برای بررسی این موضوع در حال تدوین است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، هم اکنون موضوع تقلب دیگر از سطوح ابتدایی خارج شد و شاهد تقلبهای جهانی هستیم البته این در حالی است که اگر سری به میدان انقلاب بزنیم، شاهد حضور مراکزی مختلف و البته متفاوت برای ارائه آثار علمی از جمله مقالات isi و پایان‌نامه‌ها توسط افراد سودجو هستیم، در این راستا و برای جلوگیری از این امر راهکارهای متفاوتی از سوی مسئولان ارائه شده است.

مهمترین و بهترین راهکار ارائه شده برای این موضوع تصویب آیین‌نامه تقلبهای علمی از سوی وزارت علوم است که از اوایل اردیبهشت ماه سال 93 این بحث در حالی مطرح شد که این آیین‌‌نامه شامل دو بخش اساتید، دانشجویان و شرکتهای غیر مجاز است و در بخش اساتید و دانشجویان و بحث تقلبهای علمی در نهایت تصمیم بر این شد که آیین‌نامه‌ای کامل تدوین شود و از سوی وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ شود.

 احمدی معاون پژوهشی وزیر علوم در رابطه با آیین‌نامه تقلبهای علمی و رسیدگی به وضعیت شرکتهای غیر مجاز در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: بحث دوم، شرکتهای غیر مجاز هستند که برای رفع این مشکل نیازمند لایحه هستیم که لایحه از طریق دفتر حقوقی وزارت علوم تنظیم می‌شود البته طبیعی است که این بحث نیازمند بررسی هیئت دولت و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را نیز دارا است.

وی افزود: این لایحه دو سال قبل نیز از سوی وزارت علوم به کمیسیون ارسال شد اما بحث بر روی مسائل کلی بوده است و این امر نیز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنان در حال بررسی است.

احمدی تصریح کرد: در مجموع این فرآیند لایحه‌ای که بیرون از وزارت علوم است باید پیگیری و بررسی شود.

وی خاطر نشان کرد: بخش شرکتهای غیر مجاز در آیین نامه تقلب‌های علمی باید به لایحه‌ای تبدیل شود و از طریق کمیسیون مجلس بررسی شود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار