احمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بخش اول آیین‌ نامه تقلب‌های علمی در حال بررسی است

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بخش اول آیین نامه تقلب‌های علمی با تنظیم آئین نامه‌ای مجزا جهت ساز و کارهای اجرایی در حال انجام است.

وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: در رابطه با آیین نامه تقلب‌های علمی باید بگویم که این آئین نامه سه بازیگر که شامل استاد، دانشجو و شرکت‌هایی که اقدام به خرید و فروش مقالات و پایان نامه‌های دانشجویی می‌کنند، دارد.

وی به بخش استاد و دانشجو اشاره  کرد و افزود: این بخش از آیین نامه تقلب‌های علمی که مخصوص اساتید و دانشجویان است به مسئولان ارائه شده است و در نهایت با یکسری تغییرات مقرر شد که از سوی وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی به دانشگاه‌ها واگذار شده است.

احمدی تصریح کرد: بنابراین هم اکنون مشغول بخش اساتید و دانشجویان در آیین نامه تقلب‌های علمی هستیم و حتی در حوزه اساتید ما کمیته انتظامی یا هیئت انتظامی اساتید شکل گرفته و بر اساس مصوبه مجلس نیز، میزان جرم و جریمه برای اساتید و دانشجویان در نظر گرفته شده است.

احمدی تصریح کرد: در رابطه با میزان تخلفات و جریمه‌های اساتید و دانشجویان تلقی و برنامه وزارت علوم این بود که اصلاحاتی بر روی این آئین نامه صورت گیرد ولی بعد از بررسی در کمیسیون دولت، مشخص شد که هیچ  ضرورتی ندارد که این امر توسط مجلس و کمیسیون بررسی شود، بنابراین آئین نامه‌ای برای ساز و کار اجرایی موضوع تنظیم شد و کار گروهی برای پیگیری این امر تشکیل شده است که تمامی این فعالیت‌ها با همکاری معاونت حقوقی وزارت علوم در حال انجام است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.