«علی جنتی» در جمع خبرنگاران مطرح کرد

با سازمان‌های مالیاتی چانه می‌زنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هم اکنون کارهایی را با وزارت اقتصاد و سازمانهای مالیاتی دنبال می‌کنیم و در زمینه‌ی تفاهم‌نامه‌‌ای که با سازمانهای مالیاتی به امضا خواهیم رساند در حال چانه زنی هستیم.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری این جشنواره در جمع خبرنگاران گفت: ما امروز چهاردهمین دوره جشنواره صنعت چاپ را در تالار وحدت داشتیم و عموم برجستگان این صنعت حضور داشتند.

وی ادامه داد: هدف اصلی ما از برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ ایران این بود که کسانی که در این زمینه تلاش بیشتری داشتند و کارهای بهتری ارائه کردند مورد تشویق قرار بگیرند. مسابقه‌ای که برگزار شده بین صنعتگران و هنرمندان حوزه چاپ در زمینه‌های مختلف از لیتوگرافی گرفته تا سایر فعالیتهای چاپی مورد توجه بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: عمده ویژگی که امسال جشنواره ملی صنعت چاپ ایران داشت این بود که برگزار کنندگان این جشنواره خود اهالی صنف بودند و داورانش هم از برجستگان حوز‌ه‌ی چاپ هستند.

جنتی ادامه داد: خوشبختانه صنعت چاپ پیشرفتهای قابل توجهی را در طول سالهای اخیر در ایران داشت البته ما هنوز در این حوزه با مشکلات و محدودیتهایی روبرو هستیم که باید حل شوند.

وی ادامه داد: ما باید از نظر آموزش و پرورش کارهای بیشتری در حوزه ‌ی چاپ صورت بدهیم تا نیروهای جوانی که وارد این حوزه می شوند با روشهای علمی بیشتر آشنا شوند.

وی تصریح کرد: در مورد کمکهای مالی نیز باید تلاش های بیشتری صورت بگیرد دولت هم باید رعایت کند که با توجه به وضعیت خوب امکانات ما از نظر چاپی از لحاظ واردات محدودیت‌هایی ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که ساز و کار برگزاری جشنواره‌هایی چون صنعت چاپ ایران چه تأثیری برروی کیفیت این صنعت خواهد گذاشت، گفت: ما گروهی را که کارهای بهتری ارائه داد‌ه‌اند تشویق  کرده و به جامعه معرفی می‌کنیم.

جنتی در خصوص رسیدگی به امور اقتصادی صنعت چاپ خاطر نشان کرد: هم اکنون کارهایی را با وزارت اقتصاد و سازمانهای مالیاتی دنبال می‌کنیم و در زمینه‌ی تفاهم‌نامه‌‌ای که با سازمانهای مالیاتی به امضا خواهیم رساند در حال چانه زنی هستیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار