در جمع خبرنگاران مطرح شد

توضیحات وزیر ارشاد در مورد صندوق بازنشستگی هنرمندان/ «جنتی»: "خانه پدری" اکران عمومی نمی‌شود

"علی جنتی" گفت: فیلم «خانه پدری» با توجه به سه بخش خشونت بار خود که قابل اصلاح نبوده اکران عمومی نمی‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم معرفی برترین‌های پژوهش فرهنگی با اشاره به وضعیت اکران فیلم خانه پدری گفت:‌ من این فیلم را دیده‌ام البته شورای نظارت بر نمایش فیلم های سینمایی آن را تایید کرده اما به نظر من این فیلم به دلیل برخی از بخش‌های خشونت بار خود قابل اکران عمومی نیست.
 
وی افزود:‌ بر اساس قوانین و مقررات هیئت دولت فیلم های خشونت بار قابل اکران نیستند و به همین دلیل هم ما فکر کردیم که نمی‌توان خانه پدری را به اکران عمومی گذاشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:‌ فیلم خانه پدری با وجود عدم قرارگیری در میان فیلم‌های مجاز برای اکران عمومی در حد محدودی در حوزه سینما، اکران خصوصی خواهد داشت.

جنتی تصریح کرد: بخش خشونت بار فیلم خانه پدری که در آن پدری فرزند خود را زنده به گور می‌کند قابل اصلاح نبوده و در صورت اصلاح همه داستان از بین می‌رود بنابراین به دلیل غیر قابل اصلاح بودن این بخش فیلم خانه پدری اکران عمومی نمی‌شود.
 
همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص نحوه هدایت وزارت فرهنگ و ارشاد از هنرمندان گفت: ارائه بیمه بازنشستگی هنرمندان جزء وظایف ماست و صندوق حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران با توجه به تعهدات سنگینی که به دوش دارد تمام تلاش خود را بر این گذاشته این که  تعهدات را به نحوی که افراد بیمه شده دچار مشکل نشده‌اند و سازمان تامین اجتماعی خدماتش را قطع نکند بپردازد.
 
جنتی افزود: افراد واجد شرایط در این فهرست آماده قرار می‌گیرند تا در صورت وصول اعتبارات همه آن ها تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، منتهی وقتی بار سنگینی بر دوش ماست نباید بار جدید اضافه شود.
 
وی اظهار داشت: ‌امیدواریم با توجه به رویکرد و سیاست جدید اتخاذ شده برای صندوق بازنشستگی هنرمندان و روزنامه نگاران این صندوق به وضعی برسد که بتواند به صورت ماندگار عمل کند.
 
جنتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص دلایل احتمالی برگزار نشدن جشنواره شعر فجر امسال گفت: برگزار نشدن این جشنواره ربطی به بودجه ندارد و ممکن است به دلایل دیگری چون نبود آ‌مادگی‌ها و شرایط نامناسب به برگزار نشدن آن منتهی شود.
 
وی ادامه داد:‌ این طور نیست که بودجه نباشد البته همه حوزه‌های فعال در وزارت ارشاد همچون معاونت سینمایی برای برگزاری جشنواره‌ در ایام دهه فجر دچار تنگناهای مالی و اعتباری هستند و بسیاری از دستگاه‌ها با آن روبه رو هستند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:‌ تمام تلاش ما برای برگزاری به موقع و مناسب همه جشنواره‌ها بوده اما با توجه به تنگناهای مالی سعی شده تا از ریخت و پاش‌های افتتاحیه این جشنواره ها جلوگیری شود.
 
جنتی در بخش دیگری از سخنانش به نحوه حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالان صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: ‌معرفی فعالان صنعت چاپ بانک به وزارت ارشاد یکی از بخش‌‌های حمایتی  ما از این فعالان است.
 
وی ادامه داد: کاری که باید در حوزه چاپ انجام داد،‌ افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت از فعالان این حوزه است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما از فعالان صنعت چاپ حمایت می‌کنیم و بسیاری از امکانات صندوق توسعه ملی را برای حمایت از افرادی که واقعا به دنبال آوردن فناوری های جدید در حوزه صنعت چاپ هستند به کار می‌گیریم.
 
وی ادامه داد: همچنین برای حمایت از فعالان صنعت چاپ از کمک‌های ارضی صندوق استفاده می کنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت:‌ در حوزه ملی هم کارهای خود را انجام می‌دهیم و کاملا به مشکلات حال حاضر صنعت چاپ واقف هستم.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار