تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

مقام قهرمانی به تیم استقلال می‌رسد

امروز دوشنبه 27بهمن 1393 هجری شمسی برابر با 26 ربیع الثانی 1436 هجری قمری و 16فوریه 2015 میلادی است.

مقام قهرمانی به تیم استقلال می‌رسدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران 70سال پیش در چنین روزی نخستین بار در تهران مسابقات تنیس روی میز بین دو گروه سنی خردسالان و بزرگسالان برگزار شد. در گروه خردسالان محمود منصفی و در گروه بزرگسالان زرتشت اول شد.

53سال پیش در چنین روزی مسابقه دو صحرا نوردی به همت فدراسیون دو و میدانی در بلوار کشاورز تهران برگزار شد. در پایان این رقابت‌ها علی باغبان باشی مقام نخست را بدست آورد. صادق کردبچه و شعبان مسیح مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

48سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس روی میز باشگاه‌های تهران برگزار شد. در پایان تیم باشگاه  تنیس روی میز استقلال مقام قهرمانی را بدست آورده و تیم ‌های تهران جوان و عقاب دوم و سوم شدند.امیر حسین احتشام زاده، ادموند بیت خدا و لواسانی بازیکنان تیم  استقلال بودند.

همچنین 48سال پیش در چنین روزی تیم بسکتبال عراق به ایران آمد  در یک مسابقه دوستانه برابر تیم منتخب خرمشهر قرار گرفت و با نتیجه 68بر 48 از تیم منتخب خرمشهر شکست خورد.

45سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال در اسپانیا، تیمهای اسپانیا و آلمان در برابر هم قرار گرفتند. تیم ملی اسپانیا با نتیجه 2بر صفر تیم ملی ‌آلمان را شکست داد.

43سال پیش در چنین روزی تیم‌های استقلال تهران و نوشهر در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های کشور برابر هم قرار گرفتند. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور سه هزار تماشاگر برگزار شد. تیم استقلال موفق شد با نتیجه 3بر صفر نوشهر را شکست دهد.
برای تیم استقلال غلامحسین مظلومی در دقایق 27و 50 و مسعود معینی در دقیقه 79گل زد.

42سال پیش در چنین روزی مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم‌های استوا بخارست رومانی و منتخب تهران با نتیجه صفر- صفر به پایان رسید.
این مسابقه با حضور 25هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار شد، در این مسابقه ناصر حجازی، ابراهیم آشتیانی، کاشانی، مجید حلوایی، اکبر کارگر جم، جواد قراب، حق وردیان، علی پروین، صفر ایران‌پاک و اصغر شرفی برای تیم منتخب تهران بازی کردند.

39سال پیش در چنین روزی دوازدهمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی در اتریش برگزار شد. در این رقابت‌ها کاروان ورزشی شوروی با کسب 13مدال طلا مقام نخست را بدست آورد و آلمان شرقی با 7مدال طلا در رده سوم قرار گرفت.
این بازی‌ها برای دومین بار بود که در اتریش برگزار می‌شد. بار اول در سال 1964 میلادی این مسابقات در اتریش برگزار شده بود.

37سال پیش در چنین روزی محمد علی قهرمان 36 ساله بوکس و قهرمان دسته سنگین وزن این رشته در رده حرفه‌ای جهان در یک مبارزه برای دفاع از عنوان قهرمانی خود مقابل لئون بوکسور 24ساله سیاه پوست آمریکایی شکست خورد و مقام قهرمانی خود را از دست داد. لئون در این مسابقه با نتیجه 9بر 6 محمد علی را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار