تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

برترین ورزشکاران جهان معرفی شدند

امروز یکشنبه 26 بهمن 1393 هجری شمسی برابر با 25 ربیع الثانی 1436 هجری قمری و 15 فوریه 2015 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران 71 سال پیش در چنین روزی در مسابقات پرش اسکی جام جهانی اسکی در چک واسلواکی ژوزف از اتریش توانست با پرشی صد و یک متر رکورد جدید در جهان به نام خود ثبت کند.

57 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال ارتش ترکیه به ایران آمد و در یک مسابقه دوستانه در برابر تیم منتخب آبادان شکست خورد، این مسابقه در حضور ده هزار تماشاگر برگزار شد و تیم منتخب آبادان توانست با نتیجه 2 بر صفر تیم ارتش ترکیه را شکست دهد، گل های این دیدار را پرویز دهدادی و حمید برمکی زدند.

54 سال پیش در چنین روزی مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی کشور در شهرستان اصفهان برگزار شد در قسمت هشتاد کیلومتر تیم های تهران، اصفهان و مشهد به ترتیب اول تا سوم شدند، در یک کیلومتر سرعت هاشم راستی از تهران، در 200متر سرعت احمد طلاکش از اصفهان و در 160کیلومتر استقامت ماشاا... امین سرور از تهران اول شد.

53 سال پیش در چنین روزی مسابقات دوستانه شمشیربازی ایران، ترکیه و ژاپن برگزار شد، در قسمت سابر ترکیه اول، ایران دون و ژاپن دون و ایران سوم و در سلاح فلور، ژاپن اول، ترکیه دوم و ایران سوم شد.

45 سال پیش در چنین روزی در مسابقات بوکس قهرمانی دسته سنگین وزن جهان، جوفریزر و چیمی الیس در برابر هم قرار گرفتند این مسابقه در برابر هیجده هزار تماشاگر برگزار شد و در دور پنجم جوفریزر موفق شد الیس را ضربه فنی کند و راه خود را برای قهرمانی مطلق در جهان هموار سازد. این مسابقه در آمریکا و در شهر نیویورک برگزار شد.

44 سال پیش در چنین روزی اتحادیه بین المللی مطبوعات ورزشی جهان برترین ورزشکاران سال 1970 جهان را اعلام کردند. براساس این رده بندی ادی مرکس دوچرخه سوار بلژیکی اول، پله فوتبالیست مشهور برزیلی دوم و الکسی اف قهرمان وزنه برداری فوق سنگین جهان در رده سوم قرار گرفت. پس از الکسی اف، نیچچین قهرمان پرش ارتفاع چین رتبه چهارم و نیکو آلو راننده یونانی مقام پنجم را بدست آورد، همچنین 44 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوستانه فوتبال بین تیم های پاس تهران و استوابخارست رومانی برگزار شد. تیم پاس با نتیجه 2 بر 1 تیم استوابخارست را شکست داد. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور ده هزار تماشاگر برگزار شد. در این دیدار محمدعلی مالکیان در دقیقه 53 و مهدی مناجاتی در دقیقه 61 برای تیم پاس گل زد. تنها گل تیم استوابخارست را تاتارو در دقیقه 80 زد.

43 سال پیش در چنین روزی در مسابقه بوکس سنگین وزن جهان در نیویورک پاترسون در برابر اسکاربوناووا از آرژانتین قرار گرفت و در دور دهم پاترسون موفق شد یوناووا را با امتیاز مغلوب کند. این مسابقه از جمله مسابقاتی بود که برای رده بندی قهرمانان بوکس جهان برگزار می شد.

همچنین 43 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های کشور، تیم های راه آهن و تهران در برابر هم قرار گرفتند. این دو تیم با نتیجه صفر_صفر مساوی شدند. در دیداری دیگر از این دوره از مسابقات تیم های آرارات و بانک ملی مسابقه دادند و نتیجه این دیدار نیز صفر_صفر مساوی شد. این مسابقات در ورزشگاه امجدیه برگزار گردید.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتربیش ، مسابقه ، قهرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار