مسئول درمانگاه پزشکی ورزشی- طب سوزنی بیمارستان مسیح دانشوری:

تاثیربسزای طب سوزنی بر دردهای اسکلتی و بیماریهای روحی

ادیب گفت: بررسی ها نشان داده است که طب سوزنی بر روی دردهای قسمتهای عضلانی، اسکلتی، سر دردها مثل میگرن، استئوآرتریت ها، کمر درد، دردهای شانه و گردن و همچنین دردهای روحی مثل افسردگی و اضطراب و خشم هم تاثیر خوبی دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر هانیه ادیب، مسئول درمانگاه پزشکی ورزشی- طب سوزنی  بیمارستان مسیح دانشوری از فعال بودن این درمانگاه در رزوهای شنبه و چهارشنبه  در این بیمارستان خبر داد و گفت: در این درمانگاه بیماران مبتلا به آسیب های ورزشی و دردهای کمر، گردن، شانه، زانو و سایر مفاصل ویزیت و درمان می شوند.

مسئول درمانگاه طب ورزشی با اشاره مطالعات صورت گرفته در خصوص طب سوزنی اظهار کرد: طب سوزنی علاوه بر موثر بودن بر روی دردهای عضلانی، اسکلتی و مفاصل بر روی کاهش وزن هم موثر است.

وی با بیان این مطلب که تاثیر نقش طب سوزنی بر روی بسیاری از بیماریهای جسمی و روحی بررسی شده است گفت: طب سوزنی بر روی دردهای قسمتهای عضلانی، اسکلتی، سر دردها مثل میگرن، استئوآرتریت ها، کمر درد، دردهای شانه و گردن و همچنین دردهای روحی مثل افسردگی و اضطراب و خشم هم تاثیر خوبی دارد.

 ادیب با اشاره به طب سوزنی به عنوان درمانی مکمل در کنار سایر درمان ها گفت: بیشتر پزشکان طب سوزنی غربی معتقدند طب سوزنی با فشار بر روی نقاط خاصی باعث تحریک اعصاب، ماهیچه ها و بافت های همبند می شود و این تحریک باعث افزایش ترشح مسکن های طبیعی بدن و همچنین افزایش جریان خون در بدن می شود.

وی درباره تعریف طب سوزنی اظهار کرد: طب سوزنی شامل فرو کردن سوزن های بسیار نازک در پوست و بر روی نقاط استراتژیکی و حیاتی بدن می شود و بیشتر برای درمان درد مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان این مطلب که انجام طب سوزنی به روش غربی شکل جامع و موثرتری است و در قسمتهای عضلانی- اسکلتی اثرات بیشتری دارد اظهار کرد: تعداد جلسات انجام طب سوزنی بر اساس سیر درمان و تشخیص پزشک انجام می گیرد و معمولا اثرات طب سوزنی بعد از 3- 4 جلسه شروع می شود.

دکتر ادیب تاکید کرد: فواید استفاده از طب سوزنی به عنوان راهی برای کنترل و درمان انواع درد در خیلی از افراد ثابت شده است و همچنین تحقیقات نشان داده که طب سوزنی در افرادی که به عملکرد آن معتقدند بیشتر است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار