انصاری خبرداد

رشد 47 درصدی پرونده‌های مختومه در دیوان عالی کشور

معاون نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور از رشد 47 درصدی پرونده‌های مختومه در دیوان خبرداد.

رشد 47 درصدی پرونده‌های مختومه در دیوان عالی کشور
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، «انصاری» معاون نظارت دیوان عالی کشور به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی بیان داشت: این دهه مبارک یادآور عظمت و شجاعت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و جانفشانی‌های شهداء گرانقدر انقلاب اسلامی و ملت همیشه در صحنه است، بنابراین بجاست که به روان پاک و مطهر امام شهیدان و همه شهداء درود بفرستیم و به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران اسلامی تبریک عرض کنیم.

انصاری ادامه داد: دیوان عالی کشور که عالی‌ترین مرجع قضایی و بقول حضرت امام پیشانی دستگاه قضایی است، در جهت احقاق حق و ابطال باطل و اعتلای قسط و عدل در جامعه تلاش نموده و در رسیدگی به پرونده‌ها بدون توجه به شخصیت سیاسی افراد یا وابستگی جناحی آن‌ها و بدور از فضاسازی‌های رسانه‌ای و تنها با توجه به محتویات پرونده و در چهار چوب قانون و عدل و انصاف مبادرت به صدور رأی می‌نماید.

معاون نظارت و بازرسی دیوان در خصوص عملکرد سال جاری دیوان چنین بیان داشت: در ده ماهه سال جاری ورودی پرونده‌ها به دیوان تعداد ۳۰۰۲۷ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل که ۲۵۷۸۲ فقره بوده با رشد ۱۶% مواجهیم در همین مدت خروجی پرونده‌ها ۳۴۷۱۶ فقره گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۲۳۷۰۲ فقره اعلام شده ۴۷%رشد داشته است.

وی تاکید کرد: علیرغم افزایش ۱۶% ورودی‌ها با درایت و مدیریت ریاست دیوان عالی کشور و تلاش قضات و کارکنان محترم دیوان رشد مختومه‌ها به ۴۷% رسیده است.

انصاری خاطرنشان کرد: هم اکنون موجودی پرونده‌ها در شعب دیوان ۵۱۰۴ فقره پرونده می‌باشد که با توجه به موجودی اول فروردین امسال که ۱۰۲۶۵ فقره بوده حدود ۵۱% از موجودی کاسته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار