تقویم تاریخ در آیینه ورزش؛

هواپیمای بازیکنان منچستر سقوط کرد

امروز پنج شنبه 16 بهمن 1393 هجری شمسی برابر با 15 ربیع الثانی 1436 هجری قمری و 5 فوریه 2015 میلادی است.

هواپیمای بازیکنان منچستر سقوط کردبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 65 سال پیش در چنین روزی کایتار مربی اسکی فرانسوی به مدت یک ماه به ایران آمد تا اسکی بازان ایرانی را تعلیم دهد این تعلیمات برای ارتقا سطح کیفی اسکی ایران در عرصه‌های بین المللی صورت پذیرفت 59 سال پیش در چنین روزی ادمار داسیلوا از کشور برزیل رکورد پرش سه گام جهان را افزایش داد او در مسابقات بین المللی ریو با پرشی معادل 16 متر و 56 سانتری متر اول شد رکورد قبلی بدین ترتیب 56 سانتی متر افزایش پیدا کرد تا ژیما از ژاپن رکورد دار قبلی بود.

همچنین 59 سال پیش در چنین روزی مانیوسکی استاد و مربی بزرگ فوتبال اتریش برای تعلیم بازیکنان ایرانی به ایران آمد تمرینات او در آن هنگام برای بازیکنان ایرانی بسیار ارزشمند بود.

57سال پیش در چنین روزی یکی از حوادث تلخ در ورزش جهان به وقوع پیوست در این روز هواپیمای حامل بازیکنان منچستر یونایتد انگلستان پس از بازگشت از یوگسلاوی سقوط کرد و 34 کشته و 6 نفر زخمی شدند.

42 سال پیش در چنین روزی دوازدهمین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام تفلیس با حضور 145 کشتی گیر از 11 کشور جهان در تفلیس گرجستان شوروی برگزار شد تیم کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها 7 مدال طلا بدست آورد و پس از تیم شوروی برسکوی دوم ایستاد. کاظم غلامی در 68 کیلوگرم طلا گرفت. سبحان روحی در 48 کیلوگرم،‌ نبی اله قاضی در 52 کیلوگرم، حسین حیدری در 57 کیلوگرم، اسماعیل ورزداری در 62 کیلوگرم و رضا سوخته سرایی در 100 کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند نیک نژاد در 74 کیلوگرم مدال برنز گرفت.

40 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی وزنه برداری ایران در تالار سرپوشیده شهر مسجد سلیمان برگزار شد و تیم تهران عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد در 52 کیلوگرم حسین حکیمیان از اصفهان، در 56 کیلوگرم محمد نصیری از تهران، در 60 کیلوگرم داوود ملکی از تهران، در 67.5 کیلوگرم، مهدی عطار از تهران، در 75 کیلوگرم عبدالله فلاحی نژاد از صنعت نفت، در 82.5 کیلوگرم محمد علی اسیری از خوزستان، در 90 کیلوگرم ایرج نعمایی پور از کرمانشاه، در 110 کیلوگرم حافظ حسنی از صنعت نفت و در 110+ کیلوگرم اکبر شکر اللهی از مشهد وزنه بردارانی بودند که مدال‌های طلا را بدست آورده بودند.

37 سال پیش در چنین روزی تیم ملی شمشیربازی ایران متشکل از 7 شمشیر باز در مسابقه بین المللی استانبول ترکیه مقام دوم را بدست آورد تیم ایران با کسب یک مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز پس از بلغارستان برسکوی دوم ایستاد.

31 سال پیش در چنین روزی تیم ملی هندبال ایران در رقابت‌های بین المللی هندبال دهه فجر مقابل اولین حریف خارجی خود تیم کره شمالی به یک پیروزی با ارزش دست یافت تیم ملی هندبال ایران 23 بر 19 مقابل کره شمالی پیروز شد. مسعود فاتحی، علی سوری، حسن پروانه و قاسم شعبان پور بعد از بهترین بازیکنان ایران در این مسابقه بودند.

30 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در یک مسابقه دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال کره شمالی با نتیجه 1 بر صفر به پیروزی رسید تنها گل ایران را شاهین بیانی در دقیقه 24 زد این دیدار در ورزشگاه تختی شهر مشهد در حضور 18 هزار تماشاگر برگزار شد ناصر ابراهیمی در این مسابقه سرمربی تیم ملی ایران بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
این چه تیتریه زدید!! همینطوری شد پربازدید ترین خبر دیگه..
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۲۳ ۱۶ بهمن ۱۳۹۳
شما اگر لید خبر رو میخوندید تاریخ خبر مشخص بود
آخرین اخبار