تقویم تاریخ در آینه ورزشی؛

تیم فوتبال استقلال قهرمان باشگاه‌های تهران شد

امروز دوشنبه 13 بهمن 1393 هجری شمسی برابر با 12 ربیع الثانی 1436 هجری قمری و 2 فوریه 2015 میلادی است.

تاپ نیوز//تیم فوتبال استقلال قهرمان باشگاه‌های تهران شدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 60 سال پیش در چنین روزی راجربانیستر‌ دونده انگلیسی در مسابقات دو و‌میدانی لندن مسافت 1809 متری مسابقه را در 3 دقیقه و 59 ثانیه و 1 دهم ثانیه دوید و اول شد این اولین روزی بود که مسافت 1 مایلی‌ را در کمتر از 4 دقیقه طی می‌کرد.

 56 سال پیش در چنین روزی سه نفر از قهرمانان دو و میدانی ایران به نام‌های علی باغبان باشی، روح اله رحمانی و مهسا شاهخوره برای شرکت در مسابقات قهرمانی داخلی سالن بین‌المللی ایتالیا در قالب تیم ملی ایران به آن کشور اعزام شدند.

53 سال پیش در چنین روزی مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ایران رقابت با تیم ملی کشتی فرنگی شوروی برگزار شد محمد پذیرایی در وزن اول، حسن رجبی در وزن دوم، رضا قلیچ خانی در وزن سوم، حسین ملاقاسمی در وزن چهارم، محمد عرب در وزن پنجم و عباس گلمکانی در وزن ششم به تیم ملی ایران راه یافتند ناصر  گیوه‌چی‌ به سمت مربی تیم ملی  کشتی فرنگی ایران برگزیده شد.

42 سال پیش در چنین روزی یازدهمین دوره مسابقات کشتی آزاد جام تفلیس در گرجستان آغاز شد در این دوره از مسابقات 145 کشتی گیر از کشورهای آمریکا، لهستان، بلغارستان،‌آلمان شرقی، کوبا، ایران، مجارستان، رومانی، مغولستان، ترکیه و شوروی شرکت کرده بودند یازده کشتی گیر از کشور ایران در این مسابقات حضور داشتند.

40 سال پیش در چنین روزی مارگ ادمسنون‌ تنیس باز استرالیایی در رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا به مقام قهرمانی رسید ادمنسون‌ در مسابقه پایانی این رقابت‌ها مقابل جانیوکام قهرمان سه دوره مسابقات به پیروزی جالب توجه 3 بر یک دست یافت.
او نخستین بار قهرمان رقابت‌های تنیس آزاد استرالیا شد.

39 سال پیش در چنین روزی پانزدهمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام تفلیس با عنوان جام بالاوادره در تالار شهر تفلیس گرجستان شوروی برگزار شد. تیم ملی کشتی آزاد ایران در رده بندی مجازی این رقابتها دو مدال نقره و دو مدال برنز به دست آورد. سبحان روحی در 48 کیلوگرم و رمضان خدر در 57 کیلوگرم مدال نقره گرفت. ماشااله کاشف در 52 کیلوگرم و حمید علی دوستی در 82 کیلوگرم مدال برنز کسب کرد.

31 سال پیش در چنین روزی مسابقات بین المللی تنیس روی میز انگلستان در گروه زنان و مردان برگزار شد. در این رقابتها در گروه زنان تیم شوروی در دیدار نهایی 3 بر صفر ژاپن را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید. در قسمت مردان تیم ژاپن 3 بر یک مقابل لهستان به پیروزی رسید و بر سکوی نخست ایستاد.

29 سال پیش در چنین روزی سی و سومین دوره مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی جهان در سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد.
در قسمت مردان ریچارد از آمریکا به مقام نخست دست یافت. اما در قسمت تیمی مردان تیم کره جنوبی عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. در قسمت زنان ایرن از شوروی به مقام نخست دست یافت. تیم شوروی نیز بالاتر از کره جنوبی و آلمان غربی بر سکوی قهرمانی قرار گرفت.

همچنین 29 سال پیش در چنین روزی مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان باشگاه‌های تهران به پایان رسید. این مسابقات که با حضور 42 تیم آغاز شده بود با قهرمانی تیم فوتبال باشگاه‌های استقلال به پایان رسید. در مسابقه پایانی دو تیم استقلال و پرسپولیس مقابل یکدیگر قرار گرفتند که استقلال با تک گل دقیقه 57 محسن گروسی بر حریف خود پیروز شد و مقام نخست را به دست آورد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسافت ، مسابقه ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار