تقویم تاریخ در آینه ورزشی؛

انتخاب فنی‌ترین کشتی گیر سال

امروز دوشنبه 25 اسفند 1393 هجری شمسی برابر با 25 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 16 مارس 2015 میلادی است.

انتخاب فنی‌ترین کشتی گیر سالبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 58 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی کارکنان راه آهن‌های  جهان در ترکیه برگزار شد در این رقابت‌ها حسن شیخی از ایران در وزن اول مقام نخست را بدست آورد و مدال طلا را کسب کرد.
 
57 سال پیش در چنین روزی در نخستین مرحله از مسابقات کشتی انتخابی ایران برای حضور در سومین دوره بازی‌های آسیایی 1958 توکیو امام علی حبیبی تمام کشتی‌های خود را با ضربه فنی برد و به عنوان فنی‌ترین کشتی گیر انتخاب شد.
 
همچنین 57 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم فوتبال آبادان چهار بر یک تیم قبرس را شکست داد این مسابقه در زمین ورزشی آبادان و در حضور 15 هزار تماشاگر برگزار شد.
 
52 سال پیش در چنین روزی مسابقه انتخابی تیم ملی بوکس ایران برای اعزام به مسابقات خارج از کشور برگزار شد در وزن‌های اول تا نهم ناصر آقایی، گالتیان، مظفری، آدم زاده،‌پاک اندام، باباخان محقق زاده، نور بخش، احمد تاروردی و احمد خوجینی به عضویت تیم ایران در آمدند.
 
همچنین 52 سال پیش در چنین روزی بزرگترین مسابقه وزنه برداری، سال ایران به نام وزنه برداری زیتون طلایی کیهان در سالن دخانیات برگزار شد در مگس وزن محمد نصیری، در خروس وزن قاسم تضائیان، در پر وزن طباطبایی، در سبک وزن عبداله عطایی، در میان وزن عرب، در نیم سنگین رضا استکی ، در میان سنگین امیری و در سنگین وزن حبیب اله راسخ اول شد.
 
 48 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در مسابقه تکراری خود با تیم ملی فوتبال ترکیه در نخستین دوره جام عمران منطقه‌ای به تساوی بدون گل دست یافت و به  علت تفاضل گل بهتر مقام قهرمانی را بدست آورد تیم ایران در مسابقه اول خود 4 بر یک پاکستان را شکست داده بود حسین فکری مربی تیم ایران بود و این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور 30 هزار تماشاگر برگزار شد محمد رنجبر ، حسن حبیبی، مرحوم شاهرخی، جمالی ، عرب، طالبی و همایون بهزادی برای تیم ایران بازی کردند.
 
44 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال جام  دوستی تیم‌های پیکان و دمیراسپورت ترکیه در برابر هم قرار گرفتند تیم پیکان موفق شد با نتیجه 2 بر یک حریف خود را شکست دهد در این دیدار فریدون معینی در دقیقه 9 و حسین کلانی در دقیقه 77 برای پیکان گلزنی کرد طاووسی، آشتیانی ، مرحوم شاهرخی ، کاشانی، مرحوم وطن خواه، فریدون معینی،علی پروین ، حسین کلانی، همایون بهزادی، غلام وخاه خواه، رضا وطن خواه و مرحوم بیداریان در این مسابقه برای پیکان بازی کردند.
 
 همچنین 44 سال پیش در چنین روزی مسابقات بین المللی وزنه برداری جام رسنف شوروی با حضور قوی‌ترین و سرشناس ترین وزنه برداران جهان برگزار شد در فوق سنگین باتیچف از شوروی با بلند کردن 600 کیلو گرم وزنه در مجموع اول شد و در میان سنگین ریگرت با بلند 542.500 گرم مقام نخست را بدست آورد در این رقابت‌ها محمد نصیری در خروس وزن مدال نقره گرفت و نصراله دهنوی دسته سبک وزن مقام سوم را بدست آورد.
 
42 سال پیش در چنین روزی چهارمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی ایران در شهرستان شیراز برگزار شد در این مسابقات 107 بوکسور از 14 استان به رقابت پرداختند در پایان تیم بوکس تهران با 22 امتیاز مقام نخست را بدست آورد تیم های گیلان، خوزستان  و مازندران به ترتیب با 20، 15.11 امتیاز عنوان های دوم تا چهارم را کسب کردند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، باشگاه ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار