تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

تیم ملی فوتبال جوانان ایران در مقابل برزیل به تساوی بدون گل دست یافت

امروز شنبه 15 فروردین 1394 هجری شمسی برابر با 14 جمادی الثانی 1436 هجری قمری و چهار آوریل 2015 میلادی است.

تیم ملی فوتبال جوانان ایران در مقابل برزیل به تساوی بدون گل دست یافتبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،‌ 71 سال پیش در چنین روزی مسابقه نهایی فوتبال قهرمانی باشگاه‌های ایران بین تیم‌های طوفان و دارایی برگزار شد در این دیدار تیم طوفان موفق شد با یک گل دارایی را شکست دهد و قهرمان باشگاه‌های کشور شود در تیم طوفان، نجات، سلیمی، فرزانگان، اسفندیاری، صدقی، حیدری، کردستانی و رحمانی بازی می‌کردند.
 
59 سال پیش در چنین روزی در آخرین سری مسابقات اجتماعی آمریکا در نیویورک ریچارد در ماده پرش با نیزه با پرشی معادل 4 متر و 71 سانتی متر رکورد جدیدی برای مسابقات داخلی سالن جهان کسب کرد.
 
59 سال پیش در چنین روزی برای نخستین بار آبرتسوند شناگر آرژانتینی مسافت 381 کیلومتری را در مدت 80 دقیقه شنا کرد و یک رکورد جهانی را به ثبت رساند.
 
همچنین 59 سال پیش در چنین روزی در مسابقات انتخابی دو و میدانی مسابقات المپیک ملبورن داریوش زندآسا توانست در ماده دو 200 متر با زمان 22 ثانیه و 8 دهم ثانیه مسیر مسابقه را بدود و رکورد ایران را که 23 ثانیه و 2 دهم ثانیه و متعلق به اسمایل سعید کیش بود به مقدار 4 دهم ثانیه کاهش دهد.
 
58 سال پیش در چنین روزی مسابقات بوکس قهرمانی کشور در شهرستان خرمشهر برگزار شد در این مسابقات ایرج غریب زاده ، ایلخالف، آدم زاده، گازاریان، حسن پاک اندام، امیر یاوری، طاروردی، رشید پور و حسین فتحیان پور اول شدند و به عضویت تیم کشور در آمدند.
 
همچنین 58 سال پیش در چنین روزی در مسابقات معروف قایقرانی آکسفورد کمریج تیم قایقرانی آکسفورد توانست در 113 دوره این مسابقات تیم کمبریج را شکست دهد و قهرمان این مسابقه شود.
 
42 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال جوانان ایران در یک مسابقه دوستانه مقابل تیم فوتبال باشگاه برزیل به تساوی بدون گل دست یافت این مسابقه در ورزشگاه آزادی تهران و در حضور 10 هزار تماشاگر برگزار شد حسین رادفر، اسماعیل نوربخش، مهدی دین ورزاده، حسن نگارش،حسن روشن، پرویز مظلومی، هادی فراقی ودستجردی تیم جوانان ایران را تشکیل می‌دادند.
 
37 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود برای حضور بهتر در جام جهانی 1978 آرژانتین مقابل تیم ملی یوگسلاوی به تساوی بدون گل دست یافت این دیدار در ورزشگاه آزادی و در حضور 30 هزار تماشاگر برگزار شد. محمد رضا کربکندی، محمد پنجعلی، آندرانیک اسکندریان، علی پروین، محمد صادقی، ناصر نورایی و ابراهیم قاسم پور از بازیکنان تیم ایران در این مسابقه بودند .
 
31 سال پیش در چنین روزی پنجمین دوره مسابقات جودوی قهرمانی آسیا در کویت برگزار شد و تیم ملی جودوی ایران با کسب دو مدال برنز به مقام هفتم رسید. مهران ویسه در 86 کیلو گرم و رمضان علی خان بابایی در وزن آزاد دو مدال برنز برای ایران بدست آوردند ژاپن با 8 مدال طلا با اقتدار به مقام قهرمانی رسید کره جنوبی با 3 مدال نقره و 3 مدال برنز دوم شد و چین عنوان سوم را کسب کرد.
 
26 سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس روی میز قهرمان جهان در شهر دورتموند آلمان غربی به پایان رسید در دیدار پایانی این دوره از رقابت‌ها تیم سوئد 5 بر صفر تیم چین را برد و مقام قهرمانی را با اقتدار بدست آورد مایکل اپل گرین ورادند بازیکنان برجسته سوئد در این رقابت‌ها تمام حریفان خود را شکست دادند در دیدار بعدی تیم کره شمالی 5 بر صفر شوروی را برد و سوم شد در قسمت زنان چین، کره جنوبی، هنگ کنگ و مجارستان مقام‌های اول تا چهارم را کسب کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار