تقویم تاریخ در آیینه ورزش؛

فوتبالیست سال فرانسه انتخاب شد

امروز شنبه 2 اسفند 1393 هجری شمسی برابر با 2 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 21 فوریه 2015 میلادی است.

فوتبالیست سال فرانسه انتخاب شدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،58 سال پیش در چنین روزی در مسابقه دو چهار  در هزار متر امدادی ایران که با شرکت 10 تیم از استان‌های مختلف کشور برگزار شد تیم مشهد مقام نخست را بدست آورد و تیم های تهران و فارس به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را کسب کردند، حسین هاشمی، رحیمیان، عزیزی، زرنگ و غفوریان تیم مشهد را تشکیل می دادند.

58 سال پیش در چنین روزی مسابقات شطرنج قهرمانی ایران برگزار شد، یوسف صفوت با 5/13 امتیاز مقام نخست را بدست آورد، مصطفوی با 5/11 امتیاز دوم شد و لطفی با 10 امتیاز به مقام سوم رسید.

59 سال پیش در چنین روزی ریموندر کوپا فوتبالیست معروف فرانسه از طرف روزنامه ورزشی اکیپ و با نظر کارشناسان به عنوان فوتبالیست سال فرانسه انتخاب شد، هر ساله روزنامه اکیپ ورزشکاران معروف و برتر هر رشته را از دیدگاه خود انتخاب می کند.

45 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران تیم های پرسپولیس و اقبال در برابر هم قرار گرفتند، تیم پرسپولیس در یک بازی  ناموفق با نتیجه 3 بر 4 از تیم اقبال شکست خورد در این دیدار برای تیم اقبال مهرداد زندیان در دقیقه 51، حسن الماسی در دقایق 20.40 و هوشنگ شجاعی در دقیقه 33 گل زد، برای تیم پرسپولیس هم صمد پریوشی در دقیقه 11، محمود خوردبین در دقیقه 60 و علی سلیمی در دقیقه 76 گل زد در همین روز تیم های استقلال و پاس در برابر هم قرار گرفتند و با نتیجه صفر صفر مساوی شدند این مسابقه در ورزشگاه امجدیه برگزار شد.

همچنین 45 سال پیش در چنین روزی امیر احتشام زاده عضو تیم ملی تنیس روی میز ایران و قهرمان بیست و چهار دوره رقابت های تنیس روی میز ایران با ورزش تنیس روی میز خداحافظی کرد او در آخرین مسابقه ورزشی خود در یک مسابقه نمایشی به ایرج نژادی به رقابت پرداخت و امیر احتشام زاده پس از خداحافظی به سمت مربیگری تیم ملی جوانان ایران مصوب شد.

43 سال پیش در چنین روزی در مسابقات بین المللی تنیس قهرمانی جهان که در آمریکا برگزار شد، راد تنیس باز مشهور استرالیایی حریف قدرتمند و هموطن خود را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و قهرمان این مسابقه شد.

38 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو میدانی داخل سالن قهرمانی اروپا در کشور چکسلواکی برگزار شد در این رقابت‌ها هلنا قهرمان بزرگ چک‌واسلواکی در پرتاب وزنه زنان موفق شد وزنه را 22 متر و 50 سانتی متر پرتاب کند و نخستین بار در تاریخ این رشته رکورد پرتاب وزنه قسمت زنان از مرز 22 متر گذشت، او با این پرتاب علاوه بر افزایش رکورد سابق خود، مدال طلا را نیز بدست آورد.

34 سال پیش در چنین روزی مسابقات قهرمانی اسکی با عنوان جام انقلاب در پیست دیزین برگزار شد این رقابت ها در رشته مارپیچ بزرگ برگزار گردید و در قسمت بزرگسالان محمدرضا خرمی، اول شد، بهروز عباس کلهر عنوان‌های دوم  سوم را بدست آوردند در قسمت نوجوانان سید نظام حمید مقام اول را بدست آورد و سید محمد و سید اسلام جعفری مقام های دوم و سوم را کسب کردند.

30 سال پیش در چنین روزی امیر احتشام زاده پیشکسوت تنیس ایران در دومین رقابت‌های قهرمانی تنیس روی میز بالای 50 سال آسیا موفق پس از یامادا از ژاپن مقام دوم را بدست آورد پس از احتشام زاده شوشیرا دیگر پینگ پنگ باز ژاپنی مقام سوم را کسب کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، فوریه ، قهرمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار