معاون بهداشتی وزارت بهداشت:

سالانه 1000 تریلی سیگار قاچاق، قوطی کبریت نیست که به راحتی وارد کشور شود

دکتر سیاری گفت: سالانه 1000 تریلی سیگار به طور قاچاق وارد کشور می‌شود و هیچ عامل باز دارنده‌ای در این میان وجود ندارد و این در حالی است که کمیسیون تلفیق مجلس هم نه قیمت دخانیات را بالا می‌برد و نه مالیات سنگین برای آن در نظر می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: چند استراتژی برای کنترل دخانیات در کشور وجود دارد که یکی از آنها با افزایش هزینه است در حال حاضر بالاترین سود را در تولید کننده و وارد کننده سیگار می‌برد در حالی که کمترین مالیات را می‌پردازد ولی نظر سازمان بهداشت جهانی این است که به قیمت مصرف کننده مالیات از تولید کننده و وارد کننده دریافت شود.

وی گفت: این در حالی است که نمایندگان مجلس طرح افزلیش مالیات واردات سیگار را رد کردند و دلیل آنها افزایش قاچاق این کالا در کشور است. این مطلب کاملا واضح است که واردات بی رویه سیگار به کشور نمی‌تواند کاملا قاچاق باشد که این موضوع باید از طرف نمایندگان مجلس پیگیری شود.

دکتر علی سیاری گفت: استراتژی دیگر برای کاهش مصرف دخانیات، منع مصرف در اماکن عمومی است که در دستور‌العمل نصب منع مصرف در اماکن عمومی وزارت صنایع است که در این رابطه دستورالعمل مهمی هم نوشته شده است. همچنین تغییر علائم هشدار دهنده روی جعبه‌های سیگار و نشان دادن مشکلات عدیده ناشی مصرف سیگار است.

دکتر سیاری دسترسی سخت به مصرف سیگار را راهکار دیگری برای کاهش آن مطرح کرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار