پیشخوان اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛

از قاچاق سالانه دو تا 4 میلیارد دلار پوشاک بی‌کیفیت چینی به کشور تا دخل و خرج سلامت از جیب مردم

صفحات اجتماعی امروز روزنامه های کشور پیگیر موضوع‌های قاچاق سالانه دو تا 4 میلیارد دلار پوشاک بی کیفیت چینی به کشور، موتورسیکلت‌های 20 برابر خودروها آلاین گی دارند می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،روزنامه خراسان آرمان، وطن امروز، مردم سالاری، جوان و ایران در صفحات اجتماعی امروز خود به مطالبی همچون قاچاق سالانه دو تا 4 میلیارد دلار پوشاک بی‌کیفیت آدم‌معروف‌ها تبلیغات‌چی می‌شوند و . . .
اشاره کردند که در ادامه به آن نگاهی خواهیم داشت.

روزنامه خراسان؛

تغییر فرهنگ و نگرش و گرایش به ادیان در جوامع مختلف به تبع با تغییر سبک زندگی افراد مواجه است و می‌توان گفت: نوع پوشش هر کشور به فرهنگ، سبک زندگی و گرایش به ادیان مختلف بستگی دارد به طوری که در کشورهای اسلامی نوع پوشش مسلمانان باید با نوع پوشش کشورهای در ادیان دیگر متفاوت باشد علاوه بر نوع پوشش کیفیت لباسها نیز دارای اهمیت است.

روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع قاچاق سالانه 2 تا 4 میلیارد دلار پوشاک بی‌کیفیت به کشور می‌پردازد.
در حالی که این اقدام در اقتصاد مقاومتی و تولید داخل کشور ضربه جبران ناپذیری را وارد می‌کند.

در این گزارش آمده است سالانه 2، 3، تا 4 میلیارد دلار پوشاک قاچاق به کشور وارد می‌شود که عمده این قاچاق پوشاک بنجل چینی و بیش از 85 درصد پوشاک خارجی موجود در بازار تقلبی و فاقد استاندارد است.

در ادامه این گزارش‌ موضوع‌های وضعیت قاچاق پوشاک در ایران وضعیت عرضه پوشاک در ایران، توزیع بیش از 90 درصد لباسهای خارجی در ایران ورود سالانه 2 میلیارد و 500 میلیون دلار پوشاک و منسوجات قاچاق به ایران بررسی می‌شود.

روزنامه آرمان:

*آدم معروف ها تبلیغات‌چی می‌شوند


روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌ آدم معروف ها تبلیغات چی می‌شوند می‌پردازد.

 در این گزارش آمده است، تبلیغات از راه‌های مختلف شامل بنرهای تبلیغاتی آگهی‌های بازرگانی پیامک‌ها و انواع پیام‌های تبلیغاتی انجام‌ می‌شود.

پای صحبت هر کسی که بنشینی از تبلیغات بی‌رویه‌ای که در برخی موارد آرامش‌ شهروندان را مختل می‌کند گله مند است با این وجود در دنیای امروز نمی توان به صورت کلی تبلیغات را حذف کرد بلکه باید آنها را ساماندهی کرد به گونه‌ای که آرامش شهروندان مختل نشود.

در ادامه نیز بررسی‌ موضوع‌های نبود ساز و کار درست برای تبلیغات نبود قوانین و بخشنامه های جدید ممنوعیت استفاده از چهره‌ها در تبلیغات، تصویب قانون ممنوعیت استفاده از چهره‌ها در تبلیغات صورت می‌گیرد.

همچنین روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع بدهی دو هزار میلیاردی شهرداری به پیمانکاران حضور 33 میلیون مهاجر در ایران، کابینه زنان نداریم، معرفی شدن کرسیتف کلمپ تهران، آمار وحشتناک در حوزه گردشگری برخی آثار ثبت شده خارج از ایران، امن‌ترین شهرهای جهان  و رتبه تهران، واکنش بهزیستی به صدور مجوز مراکز مشاوره و لایحه حمایت از کودکان در دستور کار می‌پردازد.

روزنامه مردم سالاری؛

*موتورسیکلت ها 20 برابر خودروها، آلایندگی دارد


افزایش آلایندگی هوا، شرایط ناسالم و اضطرار شهر تهران، یکی از مهمترین دغدعه های مسئولین و شهروندان تهرانی است.

مهمترین عوامل موثر در افزایش آلایندگی هوا،‌ حضور خودروها و موتورسیکلت‌ها در شهر بزرگ است.

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی خود به موضوع موتورسیکلت ها 20 برابر خودروها آلایندگی دارند می‌پردازند.

در این روزنامه آمده است، حدود 3 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران وجود دارد که حدود  20 برابر خودروهای یورو4 آلاین گی دارند و موتورسیکلتهای نیز اگر استانداردها را رعایت کنند حدود 3 برابر یک خودرو آلودگی ایجاد می‌کند.

در ادامه این گزارش موضوع‌های‌آلایندگی خودروها و موتورسیکلت‌ها میزان آلایندگی و انواع خودروها و موتورسیکلت‌ها، ارتباط استاندارد خودروها و موتورسیکلت‌ها، با آلایندگی هوای تهران بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع درخواست وزیر بهداشت از قوه قضاییه درباره پالم می‌پردازد.

روزنامه جوان؛

*دخل و خرج سلامت از جیب مردم جور می‌شود


روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع دخل و خرج سلامت از جیب مردم جور می‌شود می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، با وجود اعلام رشد 29 تا 44 درصدی تعرفه‌های پزشکی در اوایل سال 93 و رشد 120 تا 300 درصدی مزد درمان گویا قرار است سال 94 یک بار دیگر تعرفه‌های درمان رشد داشته باشد و به همین منظور کارگروه‌های تشکیل شده است.

این درحالی است که به رغم رشد 70 درصدی بودجه وزارت بهداشت با این تعرفه‌ها دخل و خرج نظام سلامت برای سال 94 جور نیست.

در ادامه نیز موضوع‌های رشد 120 تا 300 درصدی تعرفه‌ها در کتاب جدید تامین 75 درصد بودجه سال 94 نظام سلامت از این درآمدها 5 درصد رشد بودجه سلامت، رشد بودجه سلامت به حساب جیب مردم چوب دوسر طلای افزایش تعرفه‌ها و ویرایش برای افزایش بررسی می‌شود.

همچنین روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع مرگ خاموش فقط برای همسایه نیست می‌پردازد.

روزنامه ایران؛

*حذف ترامادول از داروخانه‌ها چاره درد نیست


روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز به موضوع حذف ترامادول چاره درد نیست می‌پردازد.

در این گزارش آمده است قرص ترامادول داروی مسکن نیست که تنها با نسخه پزشک آن هم در شرایط ضروری تجویز می‌شود اما این روزها آمار نگران کننده مصرف کنندگان این داروی اعتیاد آور بر نگرانی‌های مسئولان افزوده است.

در ادامه این گزارش بررسی موضوع‌های حذف سریع ترامادول از فهرست دارویی افزایش 11 درصدی ترامادول در ایران ، تحویل داروی ترامادول بدون نسخه پزشک در داروخانه‌ها صورت می‌گیرد.

 همچنین روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز به موضوع عمق آب دریاچه ارومیه 1 رقمی شد خواهد پرداخت.

روزنامه وطن امروز:

*آلودگی هوا از مرکز تا جنوب غربی کشور را فرا گرفته است


روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع آلودگی هوا از مرکز تا جنوب غربی کشور را فرا گرفته است و گرد و غبار نفس اهوازی‌ها را بریده می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، در شرایطی که آلودگی هوا در تهران و کلان‌شهر این روزها مدام به آسمان این شهرها سرک می‌کشد. نفس استان خوزستان و جنوب غرب کشور نیز با حجوم ریز گردها به شماره افتاده است و مردم این استان نفس کشیدن برایشان سخت شده است.

در ادامه نیز موضوع‌های انتشار گرد و غبار از کشورهای همسایه در آسمان تهران نگرانی مردم از آلودگی هوای اهواز،‌انواع و اقسام بیماری های تنفسی، اهواز آلوده ترین شهر جهان ، مشکلات اهواز و شهرهای دیگر استان خوزستان بررسی می شود.

همچنین در صفحه اجتماعی امروز روزنامه وطن امروز بررسی موضوع‌های نارضایتی مردم در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر ابتکاری عاقبت اطمینان بیش از حد به تلفن همراه، حمله به حریم خصوصی افراد و خروج 7 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران صورت می‌گیرد.

روزنامه همشهری ؛

*دولت برای مترو فقط آروزی موفقیت می کند

افزایش ترافیک سنگین شهر تهران و نیازهای اقتصادی و روزانه شهروندان و لزوم سرویس دهی حمل و نقل عمومی به شهروندان از جمله عواملی بود که مسئولان در چند سال اخیر اقدام به راه‌اندازی خطوط مترو در نقاط مختلف شهر تهران کردند.

روزنامه همشهری در صفحه اجتماعی خود به موضوع دولت برای مترو فقط آرزوی موفقیت می‌کند می پردازد.

در این روزنامه آمده است، طرحهای بسیاری به دست شهر داری تهران برای کاهش آلودگی هوای تهران اجرا شده است که یکی از مهمترین اقدامات شهرداری تهران راه‌اندازی مترو است به طوری که سازمان محیط زیست نیز تاکید کرده است در حال توسعه حمل و نقل عمومی و مترو است.

در این گزارش بررسی موضوع‌های ارائه بندهای در خصوص کاهش آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش کیفیت سوخت، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، ظرفیت معاینه فنی در کشور، راه‌اندازی سامانه یکپارچه معاینه فنی خودروهای کشور صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: پوشش ، چینی ، اجناس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار