پیشخوان اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

از سوء استفاده از اطلاعات فضای مجازی تا پایان معضل زنان کارتن خواب در پایتخت

صفحات اجتماعی روزنامه‌های اجتماعی امروز پیگیر موضوع‌های معضل زنان کارتن خواب، سوء استفاده از اطلاعات فضای مجازی، حضور دختران معتاد در مقطع لیسانس و رشد تساعدی آمار زنان کارتن خواب صورت می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در صفحه  اجتماعی روزنامه‌های کشور روزنامه جام جم به موضوع‌های تولد دوباره چنارهای شهر متهمان مرگ تدریجی چنارها کاشت  2 هزار چنار جدید در خیابان ولیعصر روزنامه صبح ایران به موضوع‌های لزوم توجه به کارشناسی در برنامه ششم توسعه 82 درصد زنان سرپرست خانوار بیکارند، رشد تساعدی آمار زنان کارتن خواب ، روزنامه مردم سالاری به موضوع‌های حضور دختران معتاد در مقطع لیسانس، روزنامه ایران به موضوع‌های پایان معضل زنان کارتن خواب تعیین قانون تفکیک مجوز نگهداری و حمل سلاح،‌انتقال کارخانه روغن نباتی غو ، روزنامه وطن امروز به سوء استفاده از اطلاعات صفحات مجازی پرداخته می‌شود.

روزنامه جام جم سال‌هاست چنارهای خیابان ولی عصر(عج) خاطرات بسیاری را برای شهرندان پایتخت تداعی می‌کند، این روزها ترافیک شهر تهران به آنجایی رسیده است که سال‌های منتظر رسیدن به مقصد باشیم و این موضوع باعث ایجاد استرس و تنش‌های روحی و روانی بسیار می‌شود.

اما در این میان توجه شهروندان به چنارهای قدیمی خیابان ولی عصر(عج) جذب خواهد شد، چنارهایی که سال‌های هم نشین مسافران و شهروندان خیابان ولی عصر(عج) است.

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی خود به موضوع تولد دوباره چنارهای خیابان ولی عصر(عج) می‌پردازد.

این روزنامه آورده است: تهران پیش از اینکه برای پایتخت بودنش شناخته شده باشد یا آن را به خیابان‌های ترافیک زده و هوای آلوده‌اش بشناسند که چنارهای بلند قامتش که در طولانی ترین خیابان خاور میانه به ردیف صف آرایی کرده‌اند می‌شناسند.

تهرانی‌ها زیبایی شهرشان را مدیون چنارهای خیابان ولی عصر(عج)هستند.

اما مسئولان شهری چند وقتی است برای زنده نگاه داشتن زیبایی طولانی ترین خیابان خاورمیانه دست به کار شده‌اند و اقدام به کاشت نهال های جدید در کنار درختان چنار کهنسال خیابان ولی عصر(عج) کرده‌اند.

روزنامه جام جم در این گزارش به موضوع‌ مختلف متهم‌های مرگ تدریجی چنارها خزان زودرس چنارهای ولی عصر(عج) در شهریور ماه سال 90، بررسی تاثیر آلودگی ناشی از دود   خودورها در خزان زود رس چنارهای ولی عصر، جذب بسیار مونواکسید کربن در چنارهای خیابان ولی عصر، تاثیر آلاینده‌های شیمیایی بر خزان زودرس چنارهای خیابان ولی عصر،  دلایل قطع چنارها و درختان ولی عصر ، کاشت دو هزار چنارهای جدید در خیابان ولی  عصر می‌پردازد.

*افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی

در ادامه نیز روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی خود به موضوع افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی پرداخت.
آلاینده‌های محیط زیست در نقاط مختلف کشور به ویژه شهرهای صنعتی یکی از مهم ترین  معضلات مسئولان و شهروندان نقاط مختلف کشور است.

بر اساس نظر و هشدار سازمان هواشناسی کشور از روز شنبه طی بارش‌های خفیف و پراکنده به تدریج از عصر شنبه از میزان ابعاد و مناطق شمال کشور کاسته می‌شود.

در روزهای یکشنبه و سه شنبه به سبب ایجاد شرایط پایدار و سکون نسبی هوا در کشور شاهد افزایش چگالی آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و بزرگ از جمله تهران، اراک، اصفهان، کرج، تبریز و در نتیجه کاهش کیفیت هوا خواهیم بود، این پدیده منجر به کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

این در حالی است که آلاینده‌های محیط زیست به ویژه‌آلایندگی هوا در شهرهای صنعتی کشور باعث بروز بیماری‌های مختلف ناشی از ‌آلایندگی هوا شده است.

ادامه این معضل بزرگ مشکلات بسیاری را برای شهروندان این مناطق به وجود آورده است.
ادامه شرایط آب و هوایی نا سالم و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی تا کی ادامه خواهند داشت؟
امید است مسئولان هرچه سریع‌تر چاره‌ای برای رفع این معضل بزرگ بیاندیشند.

*لزوم توجه ویژه به کارشناسی در برنامه ششم توسعه

روزنامه صبح ایران خراسان ایران به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی و نقاط باستانی دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار از جمله غارهای مختلف در سراسر کشور است.

روزنامه صبح ایران خراسان در صفحه اجتماعی خود به موضوع لزوم ت وجه ویژه به کارشناسی در برنامه ششم توسعه خواهد پرداخت.

در این گزارش آمده است با توجه به اینکه ایران دارای رتبه چهارم در خصوص شناسایی غارها در بین‌کشورهاست این موضوع باید در تدوین برنامه ششم توسعه مد نظر قرار گیرد.


در این روزنامه بررسی موضوع‌های مختلف از جمله برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارشناسی و حفاظت از آن شناسایی هزار و 300 غار نقش کارشناسی و شناسایی اقلیم و تغییرات اقلیمی، تشکیل انجمن غار شناسی در دولت هفتم و هشتم تشکیل کمیته ملی کارشناسی صورت می‌گیرد.

*82 درصد از زنان سرپرست خانوار بیکارند

افزایش معضلات و آسیب‌های اجتماعی زنان، نیازهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و . . .  زنان و نیاز شدید اشتغال زنان مشکلات بسیاری را در جامعه به وجود آورده است به طوری که این روزها جامعه با افزایش و رشد 82 درصدی بیکاری زنان سرپرست خانوار مواجه است.

روزنامه صبح ایران خراسان: در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع 82 درصد زنان سرپرست خانوار بیکاران می‌پردازند.

در این گزارش آمده است، با توجه به تحولات سریع جمعیتی در ابعاد اجتماعی و تغییر در وضعیت فعلی زنان سرپرست خانوار این شرایط زنان را بسیار آسیب پذیر کرده است به طوری که زنان بیشتر از مردان در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند.

روزنامه صبح ایران خراسان درصفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های مختلف تاثیر رشد شهر نشینی الگوهای جدید مهاجرت داخلی، کاهش نرخ باروری، تورم جمعیت جوان، سالخوردگی جمعیت و افزایش تعداد خانوارهای زن سرپرست بر ایجاد آسیب‌های اجتماعی می پردازند.

همچنین روزنامه صبح ایران خراسان  در صفحه اجتماعی امروز خود به رشد تساعدی آمار زنان کارتن خواب می‍‌‌ پردازد.

چندی پیش در تهران 500 زن کارتن خواب وجود داشت اما به صورت تساعدی این آمار درحال افزایش است در این رزونامه اکبر رجبی مدیرعامل موسسه طلوع بی‌نشان از افتتاح سرای مهر بانو در بهمن‌ماه سال 93 خبر داده است.

افزایش روزافزون حضور زنان کارتن خواب در نقاط مختلف شهر تهران معضلات آسیبهای اجتماعی بسیاری را برای شهروندان
این شهر بزرگ به وجود آورده است به طوری که ادامه این روند مشکلات بسیاری را برای شهروندان به وجود خواهد آورد این درحالی است که مسئولان عقیده دارند حضور زنان کارتن خواب در شهر تهران کاهش یافته است.
روزنامه ایران:
روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع پایان معضل زنان کارتن خواب میپردازد در این گزارش آمده است ساماندهی زنان کارتن‌خواب در دستور کار معاونت امور زنان ریاست جمهوری قرار دارد.
با افتتاح سرای مهر بانو و ایجاد محلی برای درمان و توانمند سازی زنان کارتن خواب شهر تهران معضل آنها به پایان خواهد رسید.

در این گزارش بررسی موضوع‌های حضور 500 زن کارتن خواب در تهران ارائه برنامه‌های حمایتی زنان کارتن‌خواب شهر تهران، شناسایی زنان کارتن خواب در نقاط مختلف تهران، آموزش و توانمند سازی زنان کارتن خواب تهران صورت می‌گیرد.

*تعیین قانون تفکیک مجوز نگهداری و حمل سلاح

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تفکیک مجوز حمل سلاح شکاری از نگهداری آن می‌پردازد.
این روزنامه آورده است با توجه به اینکه برخی از شکارچیان دارای مجوز نگهداری سلاح هستند در بسیاری از موارد باعث شده است که محیط بانان پیش از اقدام به شکار نتوانند از نظر قانونی با افراد حامل سلاح در منطقه ممنوعه شکار برخورد کنند.

این در حالی است که گونه‌های مختلف در حال انقراض در نقاط مختلف کشور وجود دارد به طوری که اقدام‌های محیط بانان به طور عمده تنها پس از شکار و متضرر شدن محیط زیست صورت می‌گیرد.

ادامه این روند باعث نابودی گونه‌های درحال انقراض در نقاط مختلف کشور می‌شود.

روزنامه در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع‌های مختلف تعیین قانون تفکیک مجوز نگهداری و حمل سلاح، شناسایی هزار و 300 غار در کشور، لزوم توجه به غارهای کشور می‌پردازد.

*انتقال کارخانه روغن نباتی غو به خارج از تهران

افزایش آلاینده‌های محیط زیست و آلاین گی هوا یکی از بزرگترین معضلات نقاط مختلف شهر تهران است . مسئولان برای کاهش آلاین گی محیط زیست در چند سال اخیر اقدام به انتقال مشاغل آلاینده یا مزاحم به خارج از شهر تهران اقدام کرده‌اند.

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی خود به موضوع‌های مختلف انتقال کارخانه روغن نباتی غو به خارج از تهران کمپین شهرهای ناب در جهان خواهد پرداخت.
در این گزارش آمده است در ابتدای سال آینده انتقال تدریجی کارخانه  روغن نباتی قو به خارج از شعاع 120 کیلومتری تهران انجام خواهد شد.

همچنین در این خصوص مکاتباتی هم با شورای اسلامی شهر تهران و شورایاری‌ها صورت گرفته است و بر اساس تدوین مصوبه شورای شهر تهران موظف به انتقال فاز به فاز کارخانه روغن نباتی قو است .

در ادامه روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تهران در کمپین شهرهای ناب جهان است شامل لزوم تحقق شاخص‌های شهر ناب آور، اولویت‌بندی برنامه‌های سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در سال 94 در طرح‌های آموزشی پیشگیری و آمادگی می‌پردازد.

*حضور دختران معتاد در مقطع لیسانس

روزنامه مردم سالاری: افزایش آسیبهای اجتماعی زنان و دختران باعث ایجاد معضلات بسیار در جامعه امروز شده است.

یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی زنان و دختران اعتیاد به مواد مخدر این موضوع به جایی رسیده است که اعتیاد دختران به مقطع لیسانس پایش باز شده است.

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع حضور دختران معتاد در مقطع لیسانس پرداخته است. در این گزارش آمده است بر اساس آمار مربوط به آموزش عالی حضور دختران در آموزش عالی در مقطع کارشناسی معنا دار است.

دختران به آموزش عالی برای دستیابی به موقعیت اجتماعی،یافتن فرصت ازدواج و آشنا شدن با فضای اجتماعی و رشد فرهنگی بیشتر توجه می کنند به طوری که آنان به اندازه کافی انگیزه تادی برای مشلارکت اجتماعی ندارند.

همچنین این روزنامه در گزارش حضور دختران معتاد در مقطع لیسانس به موضوع های بررسی لزوم برابری بین زنان و مردان ، دسترسی به فرصتها و دستیابی به منابع سیاسی، قدرت تصمیم سازی، تصمیم گیری و منابع اقتصادی، لزوم تدوین برنامه پنج ساله و انجام فعالیتهای برابرسازی جنسیتی ،موفقیت درمحوبی سوادی زنان ،می پردازد.

*سوء استفاده ازاطلاعات فضاهای مجازی واتس آپ و وایبر

وجود ارتباطهای نامناسب در فضای مجازی از جمله ارتباط و دوستیهای دختران و پسران در فضاهای مجازی زمینه را برای سوءاستفاده های مختلف به وجود خواهد آورد.

روزنامه وطن امروز:

این روزنامه در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع سوء استفاده از اطلاعات فضاهای مجازی از جمله واتس آپ و وایبر می پردازد.

در این گزارش آمده است: فضاهای مجازی و دوستی های اینترنتی باعث ایجاد معضلات و آسیبهای اجتماعی بسیار در خانواده ها شده است.

این در حالی است که این روزها فضای جدیدی به نام کمپین های گوناگون در فضای مجازی ایجاد شده است نه تنها بهره برداری نادرست از آنها باعث اتلاف وقت کاربران تلفن همراه به ویژه جوانان است بلکه آنها را به سمت پرتگاه بیهودگی و پوچی سوق می دهد.

در این گزارش پیگیری موضوعات مختلف بررسی آسیبهای فیسبوک، وایبر، واتس آپ، اینستاگرام و بسیاری از فضاهای مجازی و تغییر فرهنگ جامعه به ویژه در جوانان،دسترسی آسان کاربران تلفن همراه به آسیبهای اجتماعی در فضای مجازی، اعتیاد افراد به فضاهای مجازی و اختلال در زندگی روزمره کاربران فضای مجازی صورت می گیرد.


انتهای‌پیام/


برچسب ها: صفحات ، خیابان ، آلاینده ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار