پیشخوان اجتماعی باشگاه خبرنگاران:

از تجدید نظر در روشهای تنبیه بدنی دانش آموزان‌ تا اجرایی نشدن قانون مرخصی زایمان

در صفحات اجتماعی روزنامه‌های امروز موضوعات تجدید نظر در روشهای تنبیه بدنی دانش آموزان‌، اجرایی نشدن قانون مرخصی زایمان، حاشیه‌های اسید پاشی در اصفهان به چشم می‌خورد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ناهنجاری‌های رفتاری و بی‌توجهی به نوع ارتباط‌های جمعی مشکلات بسیاری را برای شهروندان در جامعه امروز به وجود آورده است.

 تفاوت دیدگاه‌ها و فرهنگ جامعه، رعایت نکردن حقوق دیگران و بی‌توجهی به امنیت اجتماعی‌، ناهنجاری‌ها و بی‌قانون بودن برخی از روابط اجتماعی، معضلات و آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به همراه خواهد داشت.

به طوری که چندی پیش با ماجرای اسید پاشی در نقاط مختلف کشور از جمله اسید پاشی اصفهان مواجه شدیم.

روزنامه وطن امروز:

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع اسید پاشی اصفهان می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، با توجه به اینکه جامعه امروز در مسیر رشد و توسعه است بالطبع با رشد و پیچیدگی جرایم مواجه هستیم. وجود پرونده‌های جرایم فضای سایبری در سیستم قضایی لازمه بروز رسانی پلیس محلی و نیروی انتظامی است این در حالی است که با وجود اسید پاشی های مکرر در نقاط مختلف کشور از جمله اسید پاشی اصفهان هنوز خبری از دستگیری عامل یا عاملان اسید پاشی اصفهان نیست.

خبرهایی نیز از اقدامات نیروی انتظامی شامل فعالیت دفاتر تحقیقات کاربردی استان‌های کشور،‌مشارکت‌و همکاری سازمان تحقیقات نیروی انتظامی،‌اساتید مجرب و دانشجویان برای رفع معضل اسید پاشی‌های اخیر در این روزنامه به چشم می‌خورد.

* ممنوعیت فروش سه قلم مواد خوراکی در بوفه مدارس


در ادامه روزنامه وطن امروز به موضوع مختلف ممنوعیت فروش سه قلم خوراکی در بوفه مدارس،‌انعقاد تفاهم نامه، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و ارائه جزئیات این تفاهم  نامه پیرامون امنیت قضایی دانش آموزان‌ در مدارس، ممنوعیت فروش نوشابه گاز دار، سوسیس و کالباس در بوفه مدارس، ابلاغ دستورالعمل های مدارس مروج سلامتی استان‌ها، با حضور 5 هزار ناظر در بوفه مدارس می‌پردازد.

روزنامه صبح ایران خراسان، گسترش خانواده‌های تک فرزند و بی‌فرزند، کاهش جمعیت جوان و گرایش جامعه به سمت میان‌سالی در سالهای آتی، نگرانی های بسیاری را به دنبال دارد.

یکی از مهمترین اقداماتی که  مسئولان در اینباره انجام داده‌اند اجرایی شدن قانون مرخصی زایمان است.

اما متاسفانه این قانون هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.



روزنامه صبح ایران خراسان:

*اجرایی نشدن قانون مرخصی زایمان

 در صفحه اجتماعی امروز به موضوع اجرایی نشدن قانون مرخصی زایمان می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، 5 هزار پرونده در خصوص اجرایی نشدن قانون مرخصی زایمان در دستگاه‌های اجرایی و دولتی در دیوان اداری تشکیل شده است.

این در حالی است که مرخصی زایمان باید بر اساس مصوبه‌ دولت و مجلس شورای اسلامی در دستگاه‌های اجرایی و دولتی اجرا شود.

تا کنون پیگیری‌هایی نیز در دیوان عدالت اداری انجام شده که مثمر بوده است به طوری که پرونده‌هایی از تامین اجتماعی، شهرداری‌ها، وزارت آموزش و پرورش در دیوان عدالت اداری به چشم می‌خورد.

باید به این نکته توجه داشت این نهادها به دلیل قرار گرفتن در شرایط خاص و نیاز جامعه تا کنون نتوانسته‌اند قانون مرخصی زایمان را اجرایی کنند.

*چالش پیشی گرفتن شهرنشینی از شهرگرایی اصولی

در ادامه روزنامه صبح ایران خراسان: در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع چالش پیشی گرفتن شهرنشینی از شهرگرایی اصولی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است با پیشرفت همه جانبه انسان‌ها و مدرن شدن زندگی بشر شیوه‌های زیست آن نیز در حال دگرگونی است.

مهمترین چالش شهرنشینی در کشور پیشی گرفتن شهر نشینی از شره گرایی اصولی و منطبق برنامه است.

شهر نشینی به مفهوم رشد کمی تعداد افراد ساکن شهر است در حالی که شهر گرایی یا تغییراتی در ارزشها، آداب و رسوم و رفتارهای جمعی همراه است.

در این گزارش توضیحاتی نیز پیرامون بررسی مشکلات فرهنگ شهر نشینی کشور، تنش متولیان امور فرهنگی در فرهنگ شهر نشینی تفاوت خرده فرهنگها، لزوم آموزش افراد در حوزه‌های شهر نشینی بررسی جایگاه محوری مدیریت واحد شهری در شهر نشینی، بررسی و برنامه ریزی در زمینه نیاز،  تعامل و پیاده کردن نظام شهری و مدیریت واحد در شهر رونق و بهبود وضعیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی شهرها و لزوم ایجاد شبکه اطلاع رسانی مسائل شهری به مردم آورده شده است.

*تجهیز سایت های مبارزه با ملخ در ستاد مدیریت بحران کشور

همچنین روزنامه صبح ایران خراسان: در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع تجهیز سایت‌های مقابله با ملخ، در ستاد مدیریت بحران وزارت کشور می‌پردازد.

در این گزارش آمده است از ابتدای سال 93 اقدامات لازم برای تجهیز آماده‌گاه مقابله با ملخ به منظور مبارزه اورژانسی با ملخ‌ها با تجهیز سایت‌ مقابله با ملخ انجام شد.

این آماده‌گاه‌ها برای 15 استان کشور با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

یک آماده گاه در تهران و سه آماده گاه در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و گلستان تجهیز خواهد شد.

روزنامه ایران:

*محکومیت فضاسازی علیه جامعه پزشکی

 گسترش تکنولوژی و افزایش جمعیت تامین نیازهای مختلف شهروندان به ویژه توجه به سلامت امری ضروری است.
چندی پیش طرح های مختلف بیمه سلامت در پزشکی خانواده ویژه سلامتی خانواده‌ها اجرایی شد. اما در این طرح پزشکان عمومی با مشکلات بسیاری مواجه شدند.

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع محکومیت فضا سازی جامعه پزشکی می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، دست‌هایی در کار است تا جامعه پزشکی را مقابل هم قرار دهددر حالی که اگر این مسیر درستی بود وضع نظام سلامت در یک دهه گذشته بهتر از یک دهه قبل از آن بود.

در ادامه این گزارش موضوع‌های مختلف بدهی تامین اجتماعی به پزشکان عمومی و متخصص پاسخگو نبودن منابع مالی سلامت، لزوم تغییر ساختار سلامت و توجه به جایگاه پزشکان عمومی، لزوم اجرای قانون برای ارتقاء جایگاه طب عمومی، بررسی وضعیت سو‌ء استفاده‌های مفسدان اقتصادی در جامعه پزشکی، رسیدگی به مشکلات پزشکان عمومی، پیشگیری از فضا سازی علیه جامعه پزشکی در رسانه‌ها پیگیری می‌شود.

*شناسایی دهک های کم درامد به جای حذف یارانه افراد پردرآمد


در ادامه روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به شناسایی دهک‌های پایین به جای پردرآمدها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، می‌پردازد.

در این گزارش آمده است،‌مسئولان باید به جای اینکه به دنبال پیدا کردن افراد پردرآمد باشند روی شناسایی دهک‌های پایین جامعه متمرکز شوند.

همچنین این روزنامه در صفحه اجتماعی خود به موضوع تخصیص اعتبار برای احیای تالاب‌ انزلی پرداخته است.

روز نامه ایران در این گزارش به موضوع‌های مختلف تخصیص اعتبار به رای احیای رودخانه‌های شهر رشت و مدیریت پسماندها، ارائه راهکارهای منطقی و مدیریتی برای رفع مشکلات حوزه محیط زیست گیلان، لزوم اقدام افراد دخیل در تولید پسماند در امر مدیریت اختصاص بودجه 10 میلیارد تومانی به تالاب انزلی می‌پردازد.

موضوع دیگر در صفحه اجتماعی روزنامه ایران، افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم است. در این گزارش آمده است بر اساس قانون تامین اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران بر اساس نرخ تورم در سال 94 افزایش می‌یابد. حقوق بازنشستگان در سال گذشته 25 درصد افزایش یافت.

در ادامه این گزارش به بررسی بودجه سازمان تامین اجتماعی، ارائه بودجه 58 هزار و یکصد میلیارد تومانی و تامین عمده‌ترین منابع درآمدی این بودجه از محل حق بیمه‌ها، پیش بینی پرداخت 13 هزار و 500 میلیارد تومان از محل منابع دولتی به سازمان تامین اجتماعی، پرداخته می‌شود.

روزنامه مردم سالاری:

 گسترش آسیبهای اجتماعی مختلف و رفتارهای نامناسب برخی از دانش آموزان در مدارس باعث نگرانی والدین و مسئولان آموزش و پرورش شده است.

دراین میان وزارت آموزش و پرورش با توجه به رفتارهای نامناسب و گسترش آسیب‌های اجتماعی در مدارس، لزوم تجدید نظر در روشهای تنبیه  یا روشهای بازدارنده از رفتارهای پر خطر دانش آموزان‌ در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به تجدید نظر در قانون تنبیه بدنی دانش آموزان‌ می‌پردازد.
در این گزارش آمده است تشویق و تنبیه در قوانین آموزش و پرورش کشور به عنوان یک روش تربیتی پذیرفته شده و برای هر کدام آنها در آئین نامه اجرایی مدارس تعاریفی آورده شده است.

قانونی شدن تنبیه بدنی دانش آموزان‌ به هیچ وجه مد نظر آموزش و پرورش نیست بلکه تجدید نظر در روشهای تنبیه یا روشهای بازدارنده از رفتارهای پرخطر و حرکاتی که دانش آموزان نباید در مدارس انجام دهند در نظر گرفته شود.

در ادامه این گزارش موضوع‌های مختلف بررسی تشویق و تنبیه دانش آموزان‌ در قوانین آموزش و پرورش به عنوان یک روش تربیتی پذیرفته شده چگونگی تشویق دانش آموزان‌ از جمله تشویق مادی، نمره کارت تشویق، قدر نامه ، اطلاع به والدین، تشویق در جمع و انفرادی در مدارس توجه به تشویق و تنبیه کردن دانش آموزان‌ توجه به روحیه دانش آموزان‌ آورده شده است.

*توافق نانوشته شهرداری با راهنمایی و رانندگی


روزنامه آرمان این روزنامه در صفحه اجتماعی خود به موضوع‌های مختلف توافق نانوشته شهرداری با راهنمایی و رانندگی می‌پردازد.
در این گزارش آمده است شهروندان باید درزمان پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها نسبت به شارژ پارکومتر اقدام کنند.

این در حالی است که از سالها پیش در تهران و سایر شهرها شهروندان برای پارک وسایل نقلیه خود در کنار خیابان موظف به پرداخت مبلغی به کاروان‌ها بودند در صورت پرداخت نکردن این مبلغ جریمه شدند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در این باره تاکید کرد: به طور حتم متولی جریمه کردن خودروها در مکان‌هایی که ممنوع وجود ندارد راهنمایی و رانندگی نیز و این توافق غیر قانونی است. بر اساس ماده 15 قانون رسیدگی به تخلف رانندگی برای مدیریت پارکهای حاشیه‌ای از دستگاه به نام ایست سنج استفاده می‌شود و رانندگان برای توقف در حاشیه خیابان بیش از نیم ساعت حق توقف دارد.

میزان آن به پیشنهاد شورای شهر تهران و تصویب وزیر کشور تعیین می‌شود.

آمار روز افزون حضور خودروها در بزرگراه‌ها،‌ محورهای اصلی و حاشیه‌های خیابان‌ها با افزایش ترافیک مواجه است.

وجود سفرهای شهری، نیاز روزمره شهروندان و مراجعه به مراکز مختلف روزانه خودروهای بسیاری در شهر تهران تردد می‌کنند این خودروها هنگام پارک با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

امید است با انجام اقدامات مسئولان به ویژه شهرداری تهران و پلیس راهور معضل بزرگ پارک خودروها هر چه سریعتر برطرف شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اصفهان ، اسید ، حاشیه ، زایمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار