باشگاه خبرنگاران بررسی می کند:

از تأیید حکم قصاص عامل جنایت «خیابان مدنی» تا دستور دادستان برای فیلترینگ «واتس آپ»

مهم‌ترين رويدادهای دستگاه قضا در اردیبهشت ماه سال گذشته، جزئیات دستگیری متهم فساد 3 هزار میلیاردی در خارج از کشور، بازداشت سه نفر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت، تایید حکم قصاص عامل جنایت خیابان مدنی، دستور دادستان برای رسیدگی ویژه به پرونده حادثه پارک ارم و... بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، تأیید حکم قصاص عامل جنایت خیابان مدنی، عدم صحت خبر انتقال "رویانیان" به زندان اوین، قطعی شدن فیلترینگ واتس‌آپ، بررسی 115 ماده از قانون دائمی شدن مالکیت معنوی در کمیسیون قضایی، جزئیات مستند «من روحانی هستم» و قانون «کپی رایت»  از زبان وزیر دادگستری و.... مهم‌ترين رويدادهای دستگاه قضا طی اردیبهشت ماه سال گذشته بود.

**تأیید حکم اعدام عامل جنایت خیابان مدنی
 


از تایید حکم قصاص عامل جنایت


** «حسین-کرمی» 23 ساله ظهر روز دوشنبه 24 مهر سال 92 در اقدامی جنون آمیز  به سوی عابران حمله ور شد و 12 زن و مرد را با ضربات چاقو مجروح کرد، وی سپس با فرار از محل جنایت به قم گریخت و 6 ساعت پس از جنایت با مراجعه به ماموران خود را تسلیم کرد، این متهم معتاد به شیشه بوده و پیش از وقوع ضرب و جرح عابران، از مواد مخدر استفاده کرده است، این در حالی است که شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر قصاص، یک سال حبس و پرداخت دیه از سوی عامل جنایت خیابان مدنی را تایید کرد.

**رویانیان و خبر انتقالش به اوین!!!


از تایید حکم قصاص عامل جنایت


**نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته بود که یکی از سایت‌های خبری15 اردیبهشت ماه با درج خبری مدعی شد رویانیان(مدیرعامل سابق پرسپولیس و رئیس ستاد سوخت در دولت احمدی نژاد)بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است و قرار بازداشت رویانیان از سوی شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت صادر شده است، این در حالی است که  در همان ایام یک منبع آگاه به خبرنگار ما گفت: خبر انتقال "محمدرویانیان" به زندان اوین صحت ندارد.

**ارسال اسامی بدهکاران بانکی به قوه قضاییه از سوی دولت


از تایید حکم قصاص عامل جنایت


**حجت‌الاسلام والمسلمین "غلامحسین محسنی اژه‌ای" درحاشیه جلسه هماهنگی ستاد حقوق بشر قوه قضاییه  که در 16 اردیبهشت ماه سال گذشته برگزار شد در جمع خبرنگاران به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که از مهمترین خبرها این بود که هنوز قرار مجرمیت "بابک زنجانی" صادر نشده است و دولت اسامی بدهکاران بانکی را به قوه قضاییه ارسال کرده است.

** حجم پرونده میلیاردر نفتی 3 برابر پرونده مه‌آفرید اعلام شد


از تایید حکم قصاص عامل جنایت


** عباس جعفری‌دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادسراهای امور جنایی و ارشاد تهران که صبح چهارشنبه برگزار شد در ارتباط با برخی پرونده‌های مهم به خبرنگاران پاسخ داد که از مهترین این خبرها این بود که حجم پرونده بابک زنجانی ۳ برابر پرونده مه‌آفرید است و یک فرد جدید در پرونده تخلفات مالی ستاد سوخت بازداشت شده است.

**دستور دادستان برای رسیدگی ویژه به پرونده حادثه پارک ارم


از تایید حکم قصاص عامل جنایت


**چندی پیش شهربازی پارک ارم به علت نقص فنی یکی از وسایل بازی دچار حادثه شد تا جایی که 3 سرنشین آن را روانه بیمارستان کرد، این در حالی است که دادستان تهران دستور رسیدگی ویژه و سریع به پرونده حادثه پارک ارم که در جریان آن ۳ دختر مصدوم شدند را صادر کرد.

**موافقتنامه‌های انتقال محکومین و باز هم جرائم مواد مخدر بیشترین آمار محکومین ایرانی در خارج


از تایید حکم قصاص عامل جنایت


**
انتقال زندانیان، در چارچوب موافقتنامه انتقال محکومین به حبس، که بین کشورهایی که با آنها قراردادهای معاضدت قضایی داریم صورت می‌گیرد، جالب است بدانیم بیشترین آمار جرایم محکومین ایرانی که در زندانهای خارج از کشور دربند هستند مربوط به مواد مخدر است، این موضوع را علاوه بر  مشاور وزیر و سرپرست دفتر ارتباط با قوه قضاییه وزارت دادگستری، بسیاری از مقامات قضایی که با این دست پرونده‌ها سر و کار دارند، تایید کرده‌اند.

اما مهترین خبر در اردیبهشت ماه سال گذشته در ارتباط با انتقال محکومین این بود که  با هماهنگی وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان، این بار 16 افغان محکوم به حبس از ایران به افغانستان انتقال داده شدند با این وجود در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ زندانی افغان در حال گذراندن دوران محکومیت خود در زندانهای جمهوری اسلامی ایران هستند، که در اردیبهشت ماه سال گذشته شاهرخ هدایتی مشاور وزیر و سرپرست دفتر ارتباط با قوه قضاییه وزارت دادگستری آمادگی این وزارتخانه را برای انتقال تعداد دیگری از زندانیان تبعه افغانستان اعلام کرد.

**سخنگوی دستگاه قضا و تشریح آخرین جزئیات پرونده‌های قضایی


از تایید حکم قصاص عامل جنایت

** حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در 20 اردیبهشت ماه سال گذشته  پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد و مهمترین خبرهای سخنگوی دستگاه قضا درباره فهرست بدهکاران بانکی که از سوی دولت به قوه قضاییه ارسال شده، آخرین جزئیات پرونده فساد سه هزار میلیاردی، پرونده خاوری، رسیدگی به موارد اختلافی سی دی مستند «من روحانی هستم»، پرونده ستاد سوخت، علت توقیف روزنامه قانون و... توضیحاتی داد و از جمله اینکه دولت موارد خلاف در "من روحانی هستم" را بیان کند، رفع توقیف "قانون" بستگی به نظر قاضی دارد و در نهایت سه نفر در ارتباط با پرونده ستاد سوخت بازداشت شدند. برای مشاهده کامل خبر با جزئیات آن اینجا کلیک کنید.

**آیا خاوری در یک قدمی دستگیری قرار گرفته است؟


از تایید حکم قصاص عامل جنایت


**نام "محمودرضا خاوری" در شهریورماه سال 1390 و با افشای پرونده جنجالی فساد سه هزار میلیارد تومانی، بر سر زبان‌ها افتاد، وی به عنوان متهم اصلی این فساد مالی گسترده دارای تابعیت دوگانه ایران و کاناداست که پیش از افشای پرونده از کشور به بهانه «مشکلات عصبی حادث‌شده و بیماری مزمن» استعفا داد و پس از فرار به کانادا مقیم شد و این در حالی است که بسیاری از صاحبنظران دستگیری این متهم را به عنوان روشن کننده برخی ابهامات این پرونده می‌دانند.

با فرار خاوری پرونده اختلاس گسترده سه هزار میلیارد تومانی در جریان رسیدگی قرار گرفت و پس از طی جلسات طولانی و متعدد دادگاه احکام متهمان این فساد مالی مشخص شد.

البته برای خاوری قرار تعقیب صادر شده بود که پلیس اینترپل برای این متهم مقیم در کانادا "اعلان قرمز" اعلام کرد و این در حالی است که ناصر سراج خاوری درباره آخرین جزئیات این پرونده گفت: وکیل دارد و محاکمه او حضوری خواهد بود. ان‌شاالله با دست پیدا کردن به این سرنخ، اقدامات خوبی در این پرونده انجام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار