پیش بینی‌ وزیر بهداشت از تاثیرات قیمت نفت در سلامت

کاهش قیمت نفت بر همه سازمان‌ها و نهاد‌ها از جمله وزارت بهداشت تاثیر گذار بوده است این در حالی است که اعتبارات حوزه سلامت در همه کشور‌ها پایدار است.

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت امسال هم مانند سال گذشته پیشنهاد کرد منابع پایداری برای حوزه بهداشت و درمان در نظر گرفته شود در حال حاضر مردم 8 درصد از مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت می‌کنند.

همه اعتبارات وزارت بهداشت که از مسیر غیر پایدار می‌آید را می‌توان از این مالیات بر ارزش افزوده گرفت وقتی مردم برای خرید کالایی 8 درصد مالیات می‌پردازند، برایشان راحت‌تر است که بدانند 4 درصد این مالیات در حوزه بهداشت و درمان صرف می‌شود.

دکتر هاشمی افزود: برای عوارض بر کالاهای آسیب رسان باید تصمیم قاطع و جدی گرفته شود باید منابع سلامت اعم از بیمه‌ها و وزارت بهداشت را به منابع پایدار وصل کرد با قیمت نفت نمی‌توان تامین منابع در حوزه بهداشت و درمان داشت سلامتی مردم با تغییر قیمت نفت تعطیل نمی‌شود.

وی افزود: از نظر علمی هم که در نظر بگیریم منابع حوزه بهداشت و درمان باید از منابع مالی ثابت بوده و تحت تاثیر تغییر‌ها نباشد البته در این دوره‌ی دولت نهایت تلاش می‌شود منابع حوزه بهداشت و درمان‌ با متغیرها تغییر نکند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار