تبریز؛

افتتاح 809 پروژه عمرانی آذربایجان شرقی در دهه فجر سال جاری

استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح 809 پروژه عمرانی به ارزش 433 میلیارد تومان در نقاط مختلف استان در دهه فجر خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه‌ها توسط شهرداری‌های استان اجرا شده‌اند و اعتقاد ما این است که بخش عمده‌ای از عمران شهری باید به عهده شهرداری‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛جبارزاده با اشاره به اینکه همدلی و وفاق خوبی بین ائمه جمعه، فرمانداران و مسوولان شهرستان‌ها وجود دارد، اظهار داشت: ثمره این وحدت و همدلی، امنیت کامل در استان و آرامش خاطر مردم است و جا دارد که این فضا را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی افزود: همکاری دستگاه‌های قضایی و امنیتی با مسوولان اجرایی در بالاترین سطح خود قرار دارد و در سایه این همکاری‌ها تعدادی از مشکلات بزرگ استان حل شده است.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه مبارزه جدی با بحث قاچاق و مواد مخدر را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار استان اعلام کرد و گفت: امروز تمام ظرفیت استان معطوف به این موضوع شده و امیدواریم با اتمام عملیات اجرایی مرکز ماده 16 تا پایان سال جاری بتوانیم سطح شهرها را از وجود پدیده اعتیاد و معتادان متجاهر پاک کنیم.

وی افزود: در بحث طرح تحول نظام سلامت نیز آذربایجان شرقی از جمله استان‌هایی است که بهترین عملکرد را داشته‌اند و با نظارت بر امور این حوزه، تخلفاتی که در گذشته وجود داشت شدیدا کاهش یافته است.

جبارزاده اضافه کرد: آذربایجان شرقی در زمینه نظارت بر طرح‌های عمرانی نیز استان برتر شناخته شده و با اهتمام ویژه گروه نظارت استانداری امروز آخرین وضعیت تمام پروژه‌های عمرانی به طور مرتب رصد می‌شود.

وی همچنین از انعقاد قرارداد نهایی ساخت آزادراه تبریز- بازرگان در هفته آینده خبر داد و گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی اجرا می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی به اقدامات فرهنگی استان نیز اشاره کرد و گفت: امروز نظارت کافی بر مسایل فرهنگی از جمله حجاب و نماز در ادارات دولتی انجام می‌شود و مدیریت اجرایی استان در حد توان خود به این موضوع اهتمام دارد.

وی، پاک‌دستی، قانون‌گرایی و شفافیت در عمل را ملاک انتخاب و ارزیابی مدیران استان ذکر کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم افرادی روی کار بیایند که واجد این ویژگی‌ها باشند و خوشبختانه فرمانداران استان عمدتا از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند.

جبارزاده با بیان این که در بحث دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد دانشگاه‌های کارآفرین هستیم، افزود: تصویب ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری امکان بزرگی برای استان است که در سایه آن شاهد هم‌افزایی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جهت تولید ثروت و اشتغال و افزایش صادرات خواهیم بود.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان با بیان این که امروز در شرایط ویژه‌ای قرار داریم، افزود: قطعا این شرایط ادامه‌دار نخواهد بود و مهم این است که با وحدت، همدلی و صمیمیت بتوانیم از این برهه زمانی عبور کنیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.