تبریز؛

دهه فجر فرصت خوبی برای آشنایی نسل جوان با آرمان‌های انقلاب اسلامی است

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی با تاکید بر برگزاری همایش‌های فرهنگی و همگانی و رقابت‌های ورزشی گفت: 400 برنامه فرهنگی – ورزشی، توسعه زیرساخت‌ها و جوانان در کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه مبارکه فجر در آذربایجانشرقی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛،اسبقیان افزود: همایش دوچرخه سواری روز 12 بهمن در سراسر استان،همایش کوهروی و پیاده روی بزرگ در تبریز و در سراسر استان، افتتاح 4 پروژه عمراني ورزشی در استان، برگزاري مراسم معنوي زيارت عاشورا، عطر افشاني قبور مطهر شهدا،دیدار با خانواده شهدا،حضور جامعه ورزش در مراسم عبادي سياسي نماز جمعه، برگزاري جشنواره فرهنگی ورزشی کارکنان دولت ،حضور پر شور جامعه ورزش در راهپيمايي 22 بهمن و برگزاري مسابقات مختلف فرهنگی ورزشي كه در طول اين ايام در سطح استان برگزار مي شود که بخشی از مهم ترين اين برنامه‌هاي دهه مباركه فجر مي باشد.

وی ادامه داد: نقش ورزشکاران و قهرمانان در پیروزی نهضت عظیم امام راحل و انقلاب اسلامی بی بدیل بوده و هرگز از اذهان تاریخی مردم کشور پاک نخواهد شد.

رییس کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر استان آذربایجان شرقی افزود: امیدواریم این کمیته بتواند ظرفیت های بالقوه و بالفعل موجود در ورزش استان را در تثبیت و ادامه روند حرکت انقلاب اسلامی متبلور سازد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: دهه فجر فرصت خوبی برای آشنایی نسل جوان با آرمانهای انقلاب اسلامی است و دهه فجر، بازسازي صحنه پيروزي براي نسل جوان خواهد بود.

وی گفت: بیان شکوه و عظمت دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بازسازي صحنه هایی در ذهن نسلي كه هنگام وقوع آن از صحنه غايب بوده است و آن را به چشم نديده است و نمونه‌اي مي‌توان براي تاييد اين سخن ذكر كرد که ائمه طاهرين بر برپايي مراسم سوگواري عاشورا بيش از آنكه جنبه عاطفي و احساسي جامعه را مد نظر داشته باشد ناظر بر حراست از اهداف و دستاوردهاي نهضت در ذهن جامعه اسلام و نسل‌هاي بعدي بود.

اسبقیان، نسل جوان را آینده سازان میهن اسلامی برشمرد و دهه فجر را فرصتی مغتنم برای آشنایی نسل جوان با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی افزود: بزرگترین وظیفه مسئولان اطلاع رسانی مطلوب از خدمات انقلاب اسلامی در طول سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی است و دهه فجر فرصتی مناسب برای انتقال فرهنگ اسلام ناب محمدی و ارزش های اسلامی به جهانیان است

اسبقیان گفت: انقلاب اسلامی ایران مملو از خاطرات و مناسبت های ارزشمندی است که باید نسبت به تبیین آنها در آیین های گرامیداشت تلاش جدی به عمل آید.

وی بر برگزاری هرچه با شکوهتر برنامه ها و آیین دهه فجر تاکید کرد و افزود: برگزاری برنامه‌های دهه فجر امسال نسبت به سال های گذشته منسجم تر بوده و در راستای انتقال دستاوردهای مهم انقلاب به نسل سوم برگزار می شود.

اسبقیان همچنین خبر از برگزاري برنامه های متنوع فرهنگی ويژه دهه مبارك فجر برای بسیجیان با همکاری بیسج ورزشکاران خبر داد و گفت: برنامه‌های فرهنگی ويژه دهه فجر را برای تمامی ورزشکاران بسیجی برنامه‌ريزي كرده‌ايم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.