تبریز؛

دشمن، برنامه‌های متعددی برای مایوس کردن جوانان دارد

مدیرکل امور اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دشمن با شگردها، نیرنگ ها و برنامه های مختلف، درصدد ایجاد ناامیدی در بین جوانان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز؛حسن استوار آذر اظهار کرد: اگر ما برای جوانان برنامه ریزی نداشته باشیم میدان برای دشمن بازتر می‌شود از این رو همه دستگاه ها باید در این خصوص وارد عرصه شوند و میدان را برای دشمنان خالی نکنند.

وی افزود: جوانان، فرصتی برای جامعه هستند و باید مراقب باشیم این فرصت ها به تهدید تبدیل نشود و این اصلی ترین خواسته دشمن است.

استوار آذر گفت: بحث جوانی به دلیل گذر از مرحله وابستگی به دوران استقلال فکری، بسیار حساس است و اگر ما به عنوان مسوولان به وظایفمان در قبال این قشر عمل نکنیم به طور یقین دچار ناهنجاری خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: البته نقش والدین در تربیت جوانان را نباید فراموش کنیم و والدین باید با سازگار کردن محیط خانه با محیط اجتماعی، زمینه را برای تشکیل شخصیت آنها فراهم کنند.

استوار آذر گفت: اگر نظارت والدین بر جوانان و فرزندانشان بیشتر باشد به طور حتم به اهدافی که منظور نظر ستاد جوانان است سریع تر خواهیم رسید.

وی همچنین از ستاد ساماندهی امور جوانان خواست تا امور مربوط به راه اندازی مراکز پیش گیری از خشونت در بین جوانان را پیگیری و تشکیل دبیرخانه دایمی کمیته ازدواج ستاد را دنبال کنند.

در این جلسه مدیر فرهنگی کمیته امداد و معاون تربیت بدنی بهزیستی آذربایجان شرقی گزارشی از اقدامات این دو دستگاه در خصوص ازدواج ارایه کردند.

یوسف نمازی معاون فرهنگی کمیته امداد استان نیز گفت: این کمیته در خصوص ازدواج جوانان در سه بخش قبل، حین و بعد از ازدواج برنامه ریزی کرده به طوری که در 9 ماهه سالجاری، 1572 مشاوره فردی قبل از ازدواج، 1729 مورد مشاوره گروهی، مشاوره با 555 دختر بازمانده از ازدواج ، تامین جهیزیه 1834 نوعروس و کمک هزینه ازدواج برای 210 داماد از سوی این کمیته انجام شده است.

وی افزود: 20 مرکز مشاوره ازدواج این کمیته نیز آماده ارایه مشاوره به خانواده تحت پوشش این نهاد در امر ازدواج هستند.

مقام مسئول بهزیستی استان نیز گفت: در 9 ماهه سالجاری 7200 کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برای جوانان برگزار شده و 49 مرکز مشاوره آماده هستند در این خصوص مشاوره لازم برای جوانان را ارایه کنند.

مرتضی دیوباد گفت: این مراکز تاکنون بیش از هشت هزار مشاوره در امر ازدواج داده اند و وام بلاعوض 850 میلیون ریالی به خانواده های تحت پوشش بهزیستی پرداخت شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.