اصفهان؛

ضرورت اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج در جامعه

رئیس دادگستری نطنز گفت: اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج در جامعه ضروری است و این آموزش را از طریق نمایندگان مجلس می‌توان به‌ عنوان قانون درآورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا شیخ مقدم  امروز در جلسه کمیته راهکارهای پیشگیری از طلاق در شهرستان نطنز با اشاره به انواع درخواست طلاق اظهار کرد: در بحث طلاق همواره 3 نوع درخواست طلاق داریم که یکی از طرف زوج، دومی از طرف زوجه و سومی از طرف طرفین که توافقی گفته می‌شود بیشترین مراجعات امروز از نوع سوم و با رضایت طرفین است.

وی افزود: معمولاً اغلب دعاوی زوجین که به دادگستری کشیده می‌شود به طلاق ختم شده و متأسفانه میزان مهریه هیچ‌گونه ضمانتی برای دوام ازدواج نیست، پرونده‌های متعددی با مهریه بسیار پایین و بسیار بالا داشته‌ایم که منجر به صدور رأی طلاق شده است.

رئیس دادگستری نطنز بر ضرورت لزوم آموزش مهارت مدیریت دعاوی و اختلافات در خانواده به زوجین و خانواده‌ها، تصریح کرد: این آموزش می‌تواند از سال‌های پایانی دوره متوسطه در مدارس و در دانشگاه‌ها به‌صورت چند واحد درسی ارائه شود.

وی مشاوره‌های قبل و بعد از ازدواج به‌ صورت جدی و در چند جلسه منظم و پربار راهکار مناسبی جهت پیشگیری از پدیده مذموم طلاق را مهم تلقی و گفت: از راهکارهایی که می‌توان در بحث پیشگیری از طلاق به آن اشاره کرد، آموزش مشاوره‌ای برای زوجین به‌ صورت تخصصی و حرفه‌ای چه قبل و چه بعد از ازدواج است که می‌طلبد در این آموزش‌ها از فضای مجازی و آسیب‌های جدی آن به خانواده سخن گفت و در مورداستفاده صحیح از آن زوجین را مورد آموزش قرار داد.

شیخ مقدم خاطرنشان کرد: اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج در جامعه ضروری است و این آموزش را از طریق نمایندگان مجلس در مجلس می‌توان به‌ عنوان قانون درآورد و مانند خدمت سربازی، آزمایش عدم اعتیاد و ... برای ثبت ازدواج‌ها ضروری کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار