تبریز؛

برگزاري كلاسهاي آموزشي و ترويجي كشاورزي در چاراويماق با حضور بيش از 700 نفر كشاورز

مدير جهاد كشاورزي شهرستان چاراويماق گفت:در طي 9 ماه در سال 93 دوره هاي ترويجي كشاورزي با عناوين مختلف در روستاهاي منطقه چاراويماق با حضور 700 نفر از كشاورزان بر گزارش شده است.

مجيد احمدي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، خاطر نشان ساخت:كلاسهاي برگزار شده در روستاهاي چاراويماق در زمينه مختلف كشاورزي از قبيل تنظيم رديف كار،خاكورزي حفاظتي،زراعت اصولي گندم ديم،رد يابي و مبارزه با آفت سن گندم،مبارزه با علفهاي هرز و زمينه هاي ديگر بوده است كه در بهبود وضعيت كشاورزي نقش اساسي را عهده دار هستند.

وي افزود:در سال جاري دو مورد گردهمايي با عناوين بيمه محصولات كشاورزي و كشت پائيزه غلات با حضور كارشناسان صندوق بيمه كشاورزي استان،شهرستان ،كشاورزان منطقه و كارشناسان موسسه تحقيقات ديم كشور در محل مديريت جهاد كشاورزي چاراويماق برگزار گرديده است كه اميد ميرود براي بهبود وضعيت كشاورزي موثمر ثمر باشد.

احمدي اظهار داشت:يك مورد بازديد در سال 93 از طرف موسسه تحقيقات ديم كشور با

حضور كارشناسان توليدات گياهي و مددكاران ترويجي منطقه چاراويماق و تعدادي از كشاورزان پيشرو جهت آشنايي با اصول علمي و واريته هاي جديد كشت با همكاري اداره ترويج مديريت و موسسه تحقيقات ديم كشور در چاراويماق صورت گرفته است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.