کشاورزیان عنوان کرد

نصب 400 دستگاه تخلف سرعت در جاده‌های کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر هزار و 300 دستگاه ترددشمار و 400 دستگاه تخلف سرعت و 630 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌های کشور نصب شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ داود کشاورزیان در نخستین همایش سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند جاده‌ای با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به عنوان دستگاه اصلی مسئولیت‌هایمتعدددی را بر عهده داردگفت:نظارت بر وضعیت راه‌ها کنترل رتتار کاربران تحلیل شبکه و نوسازی ناوگان‌های جاده‌ای از جمله وظایف این سازمان به شمار می‌رود.

وی در ادامه افزود: در صورتی که تکنولوژی وارد فعالیت‌های جاده‌ای شود با یک تأخیر کوتاه وارد کشور ایران می‌شود.

کشاورزیان توضیح داد: یکی از سیستم‌هایی که در سازمان راهداری استفاده می‌شود بحث ساماندهی هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای است که پیش از 10 سال است که انواع سامانه‌های هوشمند در این بخش استفاده می‌گردد.

رئیس سازمان حمل ونقل جاده‌ای در ادامه اظهار داشت: از وظایف سازمان راهداری تحلیل شبکه است و به عنوان راهدار وضعیت جاده‌های کشور را تحلیل نماییم و ما برای این موضوع نیاز به اطلاعات درست و دقیق و ما برای تحلیل شبکه نیازمند اطلاعات درست و دقیق هستیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از تردد شمار که یکی از سامانه‌های هوشمند به شمار می‌رود در سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای کاربرد بسیار زیادی دارد افزود: دستگاه‌های تردد شمار کمک شایانی به اطلاع‌رسانی می‌کند و ما با استفاده از این دستگاه می‌توانیم آخرین وضعیت جاده‌ها را به مردم اطلاع دهیم و از آخرین تصمیماتی که در این بخش گرفته می‌شود را به مردم اطلاع دهیم.

کشاورزیان توضیح داد: بیش از 650 دوربین نظارت تصویری در استان‌های کشورنصب شده که وضعیت جاده‌ها را رصد می‌کند.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های امدادرسانی در سازمان امداد و نجات و ادارات کل راه و شهرسازی نیز از این دستگاه‌ها نهایت استفاده را می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کنترل رفتار کاربران و ناوگان و رانندگان حمل‌ونقل عمومی با استفاده از دستگاه GPS انجام می‌شود گفت: در حال حاضر کامیون‌های ترانزیتی کشور متصل به دستگاه GPS هستند که با استفاده از آن می‌توانیم سرعت و وضعیت رانندگان را کنترل نماییم.

کشاورزیان اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نفت امضا شد که طی دو سال آینده تمامی ناوگان‌های حمل‌ونقل کشور را مجهز به GPS کنیم در حال حاضر GPS آن لاین برای میزان پیمایشی ناوگان و تأمین میزان سوخت مصرفی است که در حال حاضر به صورت یکنواخت برای تمامی ناوگان‌ها سهمیه در نظر گرفته شده که در برخی‌ها این سهمیه بیشتر است و با استفاده از این دستگاه مشکلی برای تأمین سوخت ایجاد نشود.

کشاورزیان اظهار داشت: سیستم دیگری که برای ک نترل رفتار کاربران استفاده می شود 400 دستگاه دوربین در جاده‌های کشور نصب شده است که بخشی از این دوربین‌ها در سال‌های گذشته نصب شده و طی تفاهم‌نامه‌ای که با پلیس راهور منعقد شده است مسئولیت نگهداری کلیه دوربین‌ها بر عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وی با اشاره به اینکه در صورتی که راننده‌ای سرعت غیرمجاز داشته باشد تخلف آن ثبت شده است افزود: استفاده از این دوربین‌ها باعث کاهش تخلفات و کنترل آنها شده و متأسفانه در سال‌های گذشته بین 27 تا 28 هزار تلفات جاده‌ای داشته‌ایم و در حال حاضر این میزان تلفات 10 درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در حال حاضر می‌توانیم با استفاده از سامانه‌های هوشمند مسئولیت اصلی‌مان را به انجام برسانیم و استفاده از دوربین‌های ثبت تخلف یک از مسئولیت‌های جدی ما در این سازمان به شمار می‌رود.

رئیس سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر هزار و 300 دستگاه تردد شمار و 400دستگاه تخلف سرعت و 630 دستگاه دوربین نظارت تصویری در جاده‌ها نصب شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تخلف ، راهداری ، هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار