معاون وزیر نفت در صنعت پتروشمی مطرح کرد

تدوین نقشه راه برای دستیابی به توسعه پایدار صنعت پتروشیمی

معاون وزیر نفت در صنعت پتروشمی گفت: شورای راهبردی CSR وزارت نفت هر چه سریع‌تر نسبت به تدوین نقشه راه برای رسیدن به مسئولیت اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادی اقدام نماید تا با مشارکت کلیه ذی‌نفعان سازمانی برای دستیابی به توسعه پایدار اقدامات جدی را به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ عباس شعری‌مقدم در همایش مسئولیت اجتماعی در صنعت پتروشیمی با اشاره به اینکه امور مربوط به مسئولیت اجتماعی بنگاه‌‌های اقتصادی اجرایی می‌شود اظهار داشت: بنگاه‌ها موظف هستند نیازهای اقتصادی جامعه را برآورده کرده؛ همچنین کالاها و خدمات مورد نیاز را تأمین کنند؛ بعلاوه مشارکت بنگاه در انواع فعالیت‌هایی که معضلات جامعه را کاهش داده و کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر در کشور ما اقدامات بسیار خوبی در حوزه نظریه‌پردازی و عملیاتی کردن مفهوم مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی انجام شده است که در این راستا یکی از مهم‌ترین اهداف شرکت صنایع پتروشیمی کمک به تولید پایدار و باکیفیت و توجه جدی به مسائل زیست محیطی، ایمنی و بهداشت و سلامت کارکنان بوده که از گذشته با ایجاد ساختاری مناسب تحت عنوان مدیریت بهداشت ایمنی و محیط زیست استقرار یافته است.

شعری مقدم اظهار داشت: همچنین کمک به ایجاد سیستم‌های مدیریت کیفیت و تنظیم دستورالعمل‌های لازم ارائه آموزش‌های تخصصی حفظ آمادگی در مقابل حوادث صنعتی ناشی از نشت عوامل شیمیایی در محیط کار از طریق مانورهای دوره‌ای نشان از توجه راهبردی به موضوع با اهمیت مسئولیت اجتماعی داشته اشت.

وی ادامه داد: البته امور دیگری مانند توسعه ارزش‌های دانشگاهی در قطب‌های پتروشیمی، آموزش و پرورش مدیران، توسعه ورزش، امور نوع دوستانه در جوامع محلی نیز در برنامه‌‌های مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با استقرار دولت تدبیر و امید از جمله مأموریت‌هایی که به مسئولان اجرایی تأکید شده است موضوع مسئولیت اجتماعی، حقوق شهروندی، محیط زیست، توسعه مشارکت‌های اجتماعی و تعالی اخلاق است.

شعری مقدم تأکید کرد: تأسیس بخش جدیدی در وزارت نفت تحت عنوان مشاوره اجتماعی وزیر و تشکیل شورای سیاست‌گذاری Csr در شرکت‌های تابعه نشان از توجه این امر مهم در کنار دیگر فعالیت‌های صنعتی دارد و در این راستا شرکت ملی پتروشمی نیزاقدام به تشکیل شورای راهبردی CSR کرده است تا با عنوان یک سازمان توسعه‌ای خود را موظف به تعالی نظام csr درصنعت پتروشیمی بداند.

وی ادامه داد: بدون تردید یکی از راهکارهای اساسی برای پیوند مستمر شرکت ملی پتروشیمی با شرکت‌هایی که اکنون با ساختار خصوصی اداره می‌شوند همین موضوع مسئولیت اجتماعی و توجه مستمر به این مهم اخلاقی است که زمینه‌ساز هم‌افزایی و در نهایت توسعه پایدار صنعت پتروشیمی خواهد شد.

شعری مقدم خاطرنشان کرد: شورای راهبردی CSR وزارت نفت هر چه سریعتر نسبت به تدوین نقشه راه برای رسیدن به مسئولیت اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادی اقدام نماید تا با مشارکت کلیه ذی‌نفعان سازمانی برای دستیابی به توسعه پایدار اقدامات جدی را به عمل آورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، بنگاه ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار