معاون وزیر نفت در همایش مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی:

شرکت‌های واگذار شده باید تن به حاکمیت وزارت نفت بدهند

معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربری گفت: شرکت‌های واگذار شده باید تن به حاکمیت وزارت نفت بدهند چرا که وزارت نفت ماهیانه 3 هزار و 750 میلیارد تومان بابت هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌کند، بنابراین راهی جز این ندارند که طلب خود را دریافت نمایند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ منصور معظمی در همایش مسئولیت اجتماعی شرکت صنعت پتروشیمی اظهار داشت: مسئولیت شرکت پتروشیمی در قبال جامعه محیطی است که سازمان در آن فعالیت می‌کنند در سال‌های گذشته به دلیل برداشت غلط و ناصواب نسبت به خصوصی‌سازی این صنعت باعث شد که صنعت پتروشیمی به سمت انهدام پیش برود.

وی تصریح کرد: اگر از منظر اقتصادی واردات بنزین را بررسی کنیم این موضوع توجیه اقتصادی دارد چرا که منطقه اقتصادی و اجتماعی ایجاب می‌کند که کار را انجام دهیم اتفاقی که سال گذشته رخ داد باعث شد که کشور به سمت تولید بنزین در صنعت پتروشیمی روی بیاورد.

معظمی اظهار داشت: استکبار جهانی با اتخاذ تحریم‌های بیشتر برعلیه ایران کشور را با مشکل مواجه کرد و در آن زمان تصمیمی که برای تولید بنزین پتروشیمی‌ها گرفته شده بود تصمیم درستی بود و توجیه اقتصادی داشت اما ادامه تولید بنزین پتروشیمی هم‌اکنون نه توجیه اقتصادی و نه توجیه عقلانی و سیاسی دارد.

معاون وزیر نفت در امور برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربری گفت: وزارت نفت احداث پالایشگاه و تولید بنزین یورو 4 و واردات بنزین مرغوب را در دستور کار خود دارد که یک نوع مسئولیت اجتماعی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های واگذار شده باید تن به حاکمیت وزارت نفت بدهند اظهار داشت: نمی‌شود که وزارت نفت تنها تأمین کننده خوراک پالایشگاه‌ها و پتروشیمی کشور باشد؛ این وزارتخانه ماهی 3 هزار و 750 میلیارد تومان هزینه بابت هدفمندی یارانه‌‌ها پرداخت می‌کند که معادل 1.2 میلیارد دلار در ماه است.

وی خاطرنشان کرد: صنعت نفت جز این راهی ندارد که طلب خود را بگیرد و خوب نیست که به روش‌هایی که زیبنده شرکت‌های واگذار شده است متوصل شود و مسئولیت اجتماعی ایجاب می‌کند که به تعهدات خود عمل کند.

معظمی اضافه کرد: امروزه بحث csr یک بحث جدی است و به طور یقین در آینده بسیار نزدیک مسائل اجتماعی ایجاب می‌کند در جایی که صنعت نفت وجود دارد به مسائل اجتماعی و زیست محیطی توجه بیشتری شود.

وی افزود: رشد و توسعه باید همسو با هم حرکت کنند بنابراین در جایی که توسعه ایجاد می‌شود نباید منجر به هم ریختن ارزش‌‌ها و ناهنجاری‌ها شود توسعه پایدار زمانی متحقق پیدا می‌کند که نتیجه لذت‌بخشی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، صنعت ، مالکیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار