وزیرنفت در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

نشست اضطراری برای برگزاری جلسه فوق‌العاده اوپک نداریم / تحقق افزایش 100 میلیون متر مکعب گاز از پارس جنوبی

وزیر نفت گفت: در حال حاضر نشستی برای برگزاری جلسه فوق‌العاده اوپک نداریم اما رایزنی با اعضای اوپک برای جلوگیری از کاهش قیمت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران ؛در خصوص نقش آمریکا و عربستان در کاهش قیمت نفت گفت: بنده اسم هیچ کشوری را در این رابطه به زبان نمی‌آورم.

وی تصریح کرد: ایران هیچ برنامه‌ای در این زمینه ندارد بنابراین برای کاهش قیمت نفت در حال مذاکره با اعضای اوپک هستیم .

زنگنه درخصوص قیمت نفت 70 دلاری در بودحه 94 گفت: قیمت نفت در بودجه تغییری نخوهد کرد و بودجه کشور بر اساس نفت 70 دلاری اداره خواهد شد.

وی در خصوص قول وزارت نفت درباره افزایش 140 میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی تا پایان سال حاری اظهار داشت: بنده هیچ قولی در مورد تولید 140 میلیون مترمکعب از 5 فاز پارس جنوبی نداده‌ام بلکه همیشه از افزایش 100 میلیون مترمکعب گاز از این فازها حرف زده ام.

وزیر نفت با اشاره به اینکه قیمت بنزین در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند، گفت: هیچ سناریویی از سوی دولت به منظور افزایش قیمت بنزین ارائه نشده است.

زنگنه گفت: هم اکنون زمینه برای جهش دوم تولید در صنعت پتروشیمی در حال ایجاد است امیدواریم با استفاده از بازار و سرمایه داخلی ارزش تولید صنعت پتروشیمی کشور را از 25 میلیارد دلار کنونی به 70 میلیارد دلار تا پایان سال 1400 برسانیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اوپک ، رایزنی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار