70 درصد مبتلان به بیماری‌های خواب دچار مشکلات تنفسی هستند

تحقیقات نشان می‌دهند که نزدیک به 70 درصد مبتلان به بیماری‌های خواب ، دچار درجاتی از مشکلات و اختلالات تنفسی به ویژه در حین خواب هستند.

محسن عابدینی‌نیا روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تاکنون ده‌ها نوع بیماری مرتبط با خواب کشف شده که اگرچه اغلب این بیماری‌ها مشکلات جدی به همراه ندارد، اما بسیاری از این بیماری‌های خواب می‌توانند  سلامتی را به خطر بیاندازند.

وی با بیان اینکه مشکلات تنفسی در مبتلایان به بیماری‌های خواب بسیار بالا است، تاکید کرد:  تحقیقات نشان می‌دهند که نزدیک به 70 درصد میتلان به بیماری‌های خواب، دچار درجاتی از مشکلات و اختلالات تنفسی به ویژه در حین خواب هستند.

عابدینی نیا گفت: درصد بالایی از بیماری‌ها و اختلالات خواب مربوط به خرخر و خروپف است و آپنه‌ی خواب که یک اختلال تنفسی است نیز نسبتأ شایع است.

وی یادآور شد: آپنه‌ی خواب مشکلی جدی است که طی آن فرد در حین خواب به طور مکرر دچار حملات کوتاه قطع تنفس می‌شود و مبتلایان به آن به دلیل قطع ناگهانی نفس، به دفعات از خواب بیدار می‌شوند.

عابدینی نیا خاطر نشان کرد: بروز اختلالات تنفسی که در نتیجه اختلالات خواب به وجود می‌آید، ممکن است برای سلامتی بسیار خطرناک باشد و این نوع اختلالات به ویژه باید در کودکان جدی گرفته شود.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار