انتقاد روزنامه رای‌اليوم از نزديک‌شدن روابط عربستان و رژيم صهيونيستی

روزنامه رای اليوم در سرمقاله امروز خود به شدت از نزديک شدن عربستان به رژيم صهيونيستی انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه رای الیوم درسرمقاله امروز خود به شدت از موضع عربستان و دبیرکل عربستانی سازمان همکاری اسلامی درباره مسجد الاقصی و قدس انتقاد کرد.

این روزنامه درنسخه اینترنتی امروز خود در این سرمقاله افزود،ما درک نمی‌کنیم هدف ازتبلیغات گسترده روزهای اخیر ایاد مدنی دبیرکل عربستانی سازمان همکاری اسلامی برای تشویق مسلمانان به زیارت مسجد الاقصی و شهر قدس درحالی که فلسطین، قدس و مسجد الاقصی در اشغال رژیم صهیونیستی قرار دارد، چیست؟رای الیوم تصریح کرد اساسا سازمان همکاری اسلامی به ابتکار ملک فیصل پادشاه فقید عربستان درسال 1969 در واکنش به اقدام صهیونیست ها به آتش زدن مسجد الاقصی و به منظور آزاد کردن قدس و اراضی فلسطینی ها و نه عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی تشکیل شد. 

ما تصور نمی‌کنیم ایاد مدنی که درگذشته وزیر حج و اوقاف عربستان بوده است تبلیغ زیارت از قدس و مسجد الاقصی در وضعیت کنونی را بدون اخذ اجازه از سران عربستان انجام داده باشد،ما این اقدام ایاد مدنی را در راستای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل می‌دانیم و اکنون این پرسش مطرح است که آیا وی با دیگر اعضای سازمان همکاری اسلامی دراین باره مشورت کرده است؟ اساسا ملک فیصل جانش را به خاطر تلاش برای آزادی فلسطین و مسجد الاقصی و نیز استفاده از سلاح نفت درقضیه فلسطین از دست داد اما اکنون مسئولان عربستانی اینگونه برای عادی سازی روابط با اشغالگران اسرائیلی تلاش و تبلیغ می کنند.

مسئولان عربستان باید به صراحت موضع خود را درباره اظهارات و تبلیغات روزهای اخیر ایاد مدنی دبیرکل عربستانی سازمان همکاری اسلامی درخصوص زیارت مسجد الاقصی درشرایط کنونی اعلام کنند. رای الیوم درپایان سرمقاله امروز خود تصریح کرد ما از موضع موسسه الازهر و کلیسای قبطی مصر درمخالفت با زیارت از قدس درشرایط کنونی که تحت اشغال صهیونیست ها قرار دارد، تشکر می‌کنیم. 

عباس شومان نماینده الازهر دراین باره به صراحت اعلام کرد عدم عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر و عدم زیارت از مسجد الاقصی در  شرایط کنونی واجب است.کشیش پولس حلیم سخنگوی کلیسای مصر نیز گفت موضع ما درباره قدس روشن است ما صرفا پس از آزادسازی شهر قدس،اجازه زیارت از این شهر را می‌دهیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار