تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

بهترین ورزشکار قاره آسیا معرفی شد

امروز دوشنبه 15 دی 1393 هجری شمسی برابر با 13 ربیع الاول 1436 هجری قمری و 5 ژانویه 2015 میلادی است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه  خبرنگاران، 121 سال پیش در چنین روزی نخستین مسابقه اتومبیلرانی‌ رسمی بین شهرهای پاریس و وین در کشور‌های فرانسه و اتریش برگزار شد سرعت متوسط اتومبیل‌ها در آن مسابقه 21 کیلومتر در ساعت بود.
 
81 سال پیش در چنین روزی نخستین صفر به فنی در مسابقات بوکس ایران اجرا شد در آن هنگام‌ یکی از بوکسورهای لبنانی‌ به نام سبحان که در ایران حضور داشت در برابر بهرام خاقانی که سراجان تهران بود قرار  گرفت و خاقانی توانست سبحان را ضربه فنی کند به این ترتیب نخستین ضربه فنی در مسابقات بوکس ایران به نام او ثبت شد او از چند جفت دست کش پاره خارجی که تعمیر کرده بود برای مسابقات استفاده می‌کرد.
 
59 سال پیش در چنین روزی تیم کشتی  آزاد ایران که برای برگزاری چند دیدار دوستانه به هند سفر کرده بود 6 بر2 برابر تیم کشتی  آزاد هند به پیروزی رسید.
 در وزن اول   داوود‌ مستمع
در وزن دوم    علی بنی هاشمی
در وزن سوم    موسوی
در وزن چهارم امام علی حبیبی
در وزن پنجم مومنی
 در وزن ششم عرب
در وزن هفتم رستم اسلام پور کشتی گیران تیم ایران بودند که در مجموع صاحب شش پیروزی شدند .
 
55 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو صحرا نوردی قهرمانی باشگاه های تهران برگزار شد و تیم استقلال به مقام قهرمانی این مسابقات رسید تیم های پاس و شهر بانی به ترتیب دوم و سوم شدند  در این مسابقات 150 ورزشکار از 21 تیم باشگاهی شرکت کردند.
 
49 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال اسلوان چک و اسلواکی در یک بازی دوستانه برابر تیم ملی فوتبال ایران قرار گرفت. این مسابقه در حضور بیش از 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه امجدیه برگزار گردید و تیم اسلوان موفق شد با نتیجه یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران را شکست دهد.
 برای تیم ملی ایران عزیز اصلی، مهدی کشاورز، محمود رنجبر، حسین حبیبی، مهراب شاهرخی، مصطفی عرب، جلال طالبی، امینی‌خواه، جباری، همایون بهزادی، اکبر افتخاری، اسماعیلی، مصطفوی و لطیفی بازی کردند.
همچنین 49 سال پیش در چنین روزی باشگاه برق تهران به مدیریت ضیاالدین نهاوندی تاسیس شد. در این باشگاه رشته‌های ورزشی کشتی، تنیس روی میز و فوتبال آموزش داده می شد.
 
46 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال پنجگانه بین المللی ایران تیمهای پاس و پرسپولیس برابر هم قرار گرفتند. تیم پرسپولیس موفق شد تیم پاس را دو بر یک شکست دهد.
 داور این مسابقه بهادر خان از کشو پاکستان بود. در این دیدار برای پرسپولیس علی زاده در دقیقه 5 و سهراب شاهرخی در دقیقه 38 گل زد. منوچهر حبیبی نیز در دقیقه 63 تنها گل تیم پاس را زد. در آن هنگام تیم پاس قهرمان فوتبال باشگاه‌های ایران و تهران بود. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد.
 
41 سال پیش در چنین روزی بنیاد ذخایر ورزشکاران شهری در آمریکا محمد نصیری وزنه بردار نامدار ایران را بهترین ورزشکار قاره آسیا در سال 1973 میلادی معرفی کرد.
 علت این انتخاب وزن کم کردن نصیری و نزول او به دسته مگس وزن و کسب عنوان قهرمانی جهان در این دسته در رقابت‌های وزنه برداری قهرمان جهان هاوانا ذکر شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، ورزشکار ، قاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار