تقویم تاریخ در آینه ورزش

ورزشکاران برتر زن و مرد جهان انتخاب شدند/پله دومین ورزشکار برتر جهان

امروز 22 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 20 صفر 1436 هجری قمری و 13 دسامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران 83 سال پیش در چنین روزی نخستین بار در ایران مسابقه دو 400 متر در زمین کالج البرز برگزار شد و احمد ایزد پناه با زمان 58 ثانیه و 2 دهم ثانیه به مقام نخست رسید. این مسابقه به همت باشگاه شعاع و به مدیریت محمد شعاع معتمد شیرازی برگزار و گلدان نقره ای به رسم یاد بود به احمد ایزد پناه اهدا شد.

51 سال پیش در چنین روزی در رقابت های مقدماتی فوتبال المپیک 1964 توکیو و در مسابقه رفت تیم های ایران و عراق، تیم ایران موفق شد در حضور 25 هزار تماشاگر تیم ملی عراق را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد. 3 گل تیم ایران را حمید شیرزادگان و گل دیگر را مصطفی عرب زد.سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در آن هنگام حسین فکری بود.

48 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال بازی های آسیایی تایلند، تیم ایران برابر تیم هند قرار گرفت و این تیم را 4 بر صفر شکست داد. زننده 2 گل تیم ایران فریبرز اسماعیلی و علی جباری و همچنین جلال طالبی بود که هر کدام یک گل زدند.

44 سال پیش در چنین روزی در ادامه مسابقات کشتی آزاد بازی های آسیایی 1970 بانکوک که در ورزشگاه افسران این کشور برگزار شد. در 48 کیلوگرم جوادی ، در 62 کیلوگرم سید عباسی و در 68 کیلوگرم موحد موفق به کسب مدال طلا شد. در 82 کیلوگرم نیز حاجیلو مدال نقره گرفت.

همچنین 44 سال پیش در چنین روزی با نظر خواهی از ورزشی نويسان جهان، ورزشکاران برتر زن و مرد جهان انتخاب شدند. در گروه مردان ادی مرکس دوچرخه سوار نامدار بلژیکی، در گروه زنان چی چنگ دونده زن چینی به عنوان نفرات نخست انتخاب شدند. پس از مرکس در گروه مردان ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله فوتبالیست مشهور برزیلی دوم و کریستو پاپا نیکولا در رشته پرتاب با نیزه به مقام سوم رسید. در گروه زنان مرلین منواین دونده جامائیکایی دوم و مارگارت کورت تنیس باز استرالیایی سوم شد.

40 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم های آب و برق اهواز و نفتیانیک باکو شوروی در برابر هم قرار گرفتند و تیم آب و برق موفق شد 2 بر یک حریف خود را شکست دهد.در تیم آب و برق اهواز کریم بوستانی، حمید سه برادران، غلام عباس شیدایی، حسن سالمی، اسماعیل بیگی، اکبر خوشایند، امیر شیدایی، هادی اهوازیان، رضا نخلی پور، حمید شهبازی و نوری خدایاری حضور داشتند. مربی تیم آب و برق اهواز جورج اسکینز بود. این مسابقه در ورزشگاه اهواز با حضور 7 هزار تماشاگر برگزار شد.

38 سال پیش در چنین روزی در مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه های تهران در گروه زنان، باشگاه ایرانا به مقام قهرمانی باشگاه های تهران دست یافت. در این مسابقات 6 تیم افسر، شهباز، استقلال ، آرارات، ایرانا و شهریار حضور داشتند. پس از تیم ایرانا تیم های افسر، آرارات و استقلال به ترتیب دوم تا چهارم شدند. ایرانا با 10 امتیاز، افسر با 9 امتیاز ، آرارات با 7 امتیاز سوم و استقلال با 6 امتیاز چهارم شد.

35 سال پیش در چنین روزی بیستمین دوره مسابقات ژیمناستیک قهرمانی جهان در آمریکا برگزار شد. در گروه مردان تیم شوروی و در گروه زنان تیم رومانی اول شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ورزش ، تقویم ، تاریخ ، آیینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.