تکرار//تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

مردی که سه بار صاحب عنوان بهترین فوتبالیست شد

امروز پنجشنبه 11 دی 1393 هجری شمسی برابر با 9 ربیع الاول 1436 هجری قمری و 1 ژانویه 2015 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ 83 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه‌های تهران تیم تدین در مسابقه نهایی برابر تیم کوهستان قرار گرفت و دو بر یک این تیم را شکست داد.در این مسابقه که در زمین فوتبال کالج البرز برگزار شد برای تیم تدین مجذوب، اکبر گنجی بخش، سید حسین گنج بخش، احمد گنج بخش، محمد بلور فروشان، عباس سمیعی، عزیزاله، عصار، کاشی مظاهری و جعفر سلیمانی بازی کردند. 81سال پیش در چنین روزی عده‌ای از مهندسان آلمانی معدن زغال سنگ شمشک که محل سکونت شان در تپه‌های شمشک بود به اسکی مشغول شدند .

به این ترتیب از شب ژانویه سال 1312 پایه‌های ورزش اسکی در ایران گذارده شد .طولی نکشید که کودکان و نوجوانان شمشک به این ورزش علاقمند شدند و با استفاده از تخته‌هایی که از تنه درختان می‌تراشیدند ، اسکی کردن را آغاز کردند.

79 سال پیش در چنین روزی مهران مدیر باشگاه نیرو راستی به سمت نخستین اداره تربیت بدنی استان خراسان  منصوب و مشغول کار شد.استان خراسان یکی از استان‌های فعال در ورزش‌های سنگینی از جمله کشتی و شنا بود.

71 سال پیش در چنین روزی فریدون شریف زاده به سمت نخستین رییس فدراسیون مشترک والیبال و بسکتبال ایران منصوب شد.

69سال پیش در چنین روزی شورای انجمن تربیت بدنی ایران برای بهبود ورزش ایران تشکیل شد .اعضای این شورا عبارت بودند از صدری، دکتر عباداله بصیر، امان اله پادگرنی، صدقیان، شریف زاده ، بنایی، ایزدپناه، شایسته و منوچهر مهران.

68 سال پیش در چنین روزی نخستین دو ماراتون قهرمانی ایران برگزار شد.عزیز وکیل منفرد مسافت 42 کیلومتر و 195 متری مسابقه را در مدت 3 ساعت و 45 دقیقه دوید و نخستین رکورد دو ماراتون ایران را به نام خود ثبت کرد.این مسابقه در شمال کشور و در بندر انزلی برگزار شد.

55 سال پیش در چنین روزی ورزش جودو در ایران آغاز گردید و در همان سال دو نفر ژاپنی که برای گردش وآشنا نمودن مردم کشور‌های مختلف با این ورزش به سفر دور دنیا اعزام شده بودند به ایران آمدند و به مدت دو هفته به منظور آشنا کردن نیروهای پلیس با این ورزش در دانشگاه پلیس ایران توقف کردند.

40 سال پیش در چنین روزی یوهان کرایوف ستاره افسانه‌ای فوتبال هلند سومین بار بهترین فوتبالیست اروپا شناخته شد.کرایوف  با 116 رای درمکان نخست قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار