تقویم تاریخ در آینه ورزش ۲۰ آذر

امروز پنج شنبه 20 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 18 صفر 1436 هجری قمری و 11 دسامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ 88 سال پیش در چنین روزی نخستین بار در ایران مسابقه دو صحرانوردی برگزار شد . مسیر مسابقه فاصله ایستگاه ماشین دودی واقع در گارد ماشین خیابان ری و میدان حرم حضرت عبدالعظيم به مسافت 7 و نیم کیلومتر بود و در این مسابقه 28 دونده شرکت کردند . در نهایت علی بصیر با زمان 32 دقیقه به مقام نخست رسید. سرپرستی این مسابقات به عهده استاد غلامحسین مفید بود و به نفرات اول تا پنجم گلدان‌های نقره‌ای اهدا شد.

 87 سال پیش در چنین روزی به پیشنهاد مرحوم تدین که از وکلای مجلس بود قانون اجباری شدن ورزش مدارس به تصویب رسید. مواد این قانون عبارت بودند از : مجاز بودن وزارت معارف برای اجباری کردن ورزش در مدارس ، اجرای تمرین های ورزشی به طور روزانه در مدارس به جز ایام تعطیل ، مشخص کردن ساعات ورزشی در مدارس طبق نظر وزارت معارف ، به اجرا در آمدن این قانون در مرکز به مدت یک سال و در ولایات به مدت 3 سال.

 53 سال پیش در چنین روزی دو تنیس باز ایرانی به نام های تقی اکبری و نعمت نعمتی در چهارمین دوره مسابقات تنیس جام اورانگ شرکت کردند. در این دوره 38 تنیس باز از کشورهای اروپایی، امریکایی و آفریقایی حضور داشتند. تقی اکبری در این روز برابر فرانسیس کورمن از اکوادور با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و به مرحله بعد راه یافت.

همچنین 53 سال پیش در چنین روزی در مسابقات شنا بین المللی زلاندنو شناگران ژاپنی توانستند در 400 متر امدادی آزاد حد نصاب تازه ای بدست آورند و مسافت مسابقه را در زمان 4 دقیقه و 11 ثانیه و 9 دهم ثانیه شنا کند .این رکورد تازه از رکورد پیشین 1 و9 دهم ثانیه کمتر بود.

51 سال پیش در چنین روزی اعضا تیم والیبال ایران برای شرکت در مسابقات آسیایی هند و مقدماتی المپیک 1964 تو کیو انتخاب شدند. خلیل پاک نظر، حسن کرد ، مجتبی قادری ، چنگیز انصاری ، فاروغ فخرالدینی ، محمود مطلق ، خسرو گلستانه ، محمد همت یار ، خسرو نیکو پایان ، مجتبی مرتضوی ، اکبر تنها، بیژن روح الهی به عضویت تیم ملی والیبال در آمدند. حسین جبار زادگان مربی تیم ملیایران بود.

  48 سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در رقابت های فوتبال پنجمین دوره بازی های آسیایی در تایلند برابر تیم ملی ژاپن با نتیجه 1 بر 2 شکست خورد . حمید شیرزادگان زننده تنها گل ایران در نیمه نخست بود.

 44 سال پیش در چنین روزی در مسابقات وزنه برداری بازی های آسیایی تایلند محمد نصیری در دسته خروس وزن با بلند کردن 365 کیلوگرم وزنه در مجموع اول شد.

در سال 1981 در چنین روزی خاویر ساویولا ستاره فوتبال آرژانتین متولد شد. ساویولا که در فهرست 125 بازیکن برتر تاریخ فوتبال از سوی پله قرار گرفته در رده باشگاهی سابقه بازی در تیم های گوناگونی را دارد.او طی سال های 2000 تا 2007 در 40 بازی برای تیم ملی آرژانتین 11 گل به ثمر رسانده است . ساویولا همراه با آرژانتین نشان طلای بازی های المپیک در سال 2004 را هم کسب کرده است.

در سال 2009 در چنین روزی تایگر وودز برترین گل باز جهان اعلام کرد که قصد کناره گیری از دنیای قهرمانی این ورزش را دارد و می خواهد به زندگی شخصی اش بیشتر رسیدگی کند .
در سال 1345 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدارش در پنجمین دوره بازی های آسیایی در بانکوک مقابل ژاپن 3 بر 1 مغلوب شد . در این مسابقه حمید شیر زادگان گلزن تیم کشورمان بود.

در سال 1367 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین مسابقه اش در مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا مقابل کره جنوبی 3 بر صفر مغلوب شد.این دیدار با حضور 5 هزار تماشاگر در شهر دوحه قطر انجام شد.

در سال 1349 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در آخرین مسابقه اش در ششمین دوره بازی های آسیایی در شهر بانکوک تایلند با یک گل مغلوب کره جنوبی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، آینه ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.