تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

تیم دوچرخه‌سواری باشگاه استقلال به مقام قهرمانی رسید

امروز چهارشنبه پنجم آذر 1393 هجری شمسی برابر با 3 صفر 1436 هجری قمری و 26 نوامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 86 سال پیش در چنین روزی مجمع ترقی و ترویج فوتبال ایران اعلام کرد تمامی بازیکنان فوتبال ایران باید رنگ مخصوص و نشانه باشگاه خود را به انضمام 25 قران به ابوالفضل صدری منشی مجمع دارالمعلمین ورزشی تسنیم داده و رسید دریافت کنند. این کار برای مشخص کردن تمامی بازیکنان فوتبال ایران انجام شد.

66 سال پیش در چنین روزی نخستین بار در ایران کلاس آموزش شمشیربازی در باشگاه نیرو راستی به مربیگری هوشنگ خدمی به صورت رایگان برگزار شد.

54 سال پیش در چنین روزی در مسابقه نهایی بسکتبال قهرمانی باشگاه‌ها و دسته‌جات آزاد تهران تیم‌های شهربانی و جوانان با نتیجه 38-38 مساوی شدند برنده این مسابقه با قرعه‌کشی انتخاب و تیم شهربانی به مقام نخست رسید.

46 سال پیش در چنین روزی در مسابقه دو و میدانی قهرمانی ایران خلیل محسن زاده از آبادان در ماده پرتاب نیزه توانست نیزه را به میزان 65 متر و 78 سانتی متر پرتاب کند و رکورد جدیدی برای ایران به نام خود ثبت کند این مسابقه در تهران برگزار شد.

48 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم‌های ترناوا چک و اسلواکی و منتخب شاهین و کارگران آبادان در شهرستان آبادان برابر هم قرار گرفتند و تیم ترناوا 5 بر یک این تیم را شکست داد در تیم منتخب شاهین و کارگر آبادان، پیران، دارکوب، جمالی، ترابی، خواجه‌ای،‌علیزاده، نظری، برمکی، پورجانکی، مصیبی حضور داشتند این مسابقه در برابر 8 هزار تماشاگر و به داوری جلال‌زاده برگزار شد.

43 سال پیش در چنین روزی پنجمین دوره مسابقات کشتی بین المللی ایران با حضور 106 کشتی گیر از کشورهای پاکستان، ژاپن، بلغارستان، شوروی، لهستان، رومانی و ایران برگزار شد تیم ایران با کسب 45 امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد، شوروی با 43 امتیاز دوم و بلغارستان با 26 امتیاز سوم شد، حسین بی‌طرفان در 48 کیلوگرم، محمد اسدی در 52 کیلوگرم، جهانگیر عبدالباقر در 75 کیلوگرم، محمدرضا نوایی در 62 کیلوگرم، محمد طباطبایی در 68 کیلوگرم و محمد فرهنگ دوست در 74 کیلوگرم در مجموع 6 مدال طلا برای ایران به دست آوردند؛ این مسابقات در سالن هفتم تیر برگزار شد.

42 سال پیش در چنین روزی دو مسابقات فوتبال دسته یک ایران تیم فوتبال پاس و آرارات برابر یکدیگر قرار گرفتند که تیم پاس، آرارات را 3 بر صفر شکست داد در این مسابقه محمد صادقی در دقیقه 40، اصغر شرقی در دقیقه 56 و پرویز میرزا حسن در دقیقه 77 برای پاس گل زد این مسابقه در تهران برگزار شد.

38 سال پیش در چنین روزی مسابقه‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی باشگاه‌های تهران برگزار شد در پایان در قسمت تیمی، تیم دوچرخه سواری باشگاه استقلال به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های پاس و افسر عنوان‌های دوم و سوم را بدست آوردند علی پور‌سر دوچرخه‌سوار جوان استقلال با قهرمانی در چهار ماده و کسب چهار مدال طلا بهترین دوچرخه سوار این مسابقات شناخته شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احسان سراب
۲۱:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۴
میخوام برای مسابقه شرکت کنم ....
آخرین اخبار