تقویم تاریخ در آینه ورزش؛

تأسیس قدیمی‌ترین باشگاه بدمینتون جهان / تساوی تیم عقاب برابر تیم ملی امید استرالیا

امروز یکشنبه 11 آبان 1393 هجری شمسی برابر با 8 محرم 1436 هجری قمری و 2 نوامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران 113 سال پیش در چنین روزی قدیمی‌ترین باشگاه بدمینتون جهان در شهر نیوکاسل انگلستان و در کالج آرمسترانگ تأسیس شد. در جهان نخستین بار بود که چنین باشگاهی مختص ورزش بدمینتون تأسیس می‌شود.

63 سال پیش در چنین روزی تیم ملی بسکتبال ایران در مسابقات جهانی استانبول ترکیه شرکت کرد و در بین هفت کشور شرکت کننده در این مسابقات به مقام چهارم دست یافت.

در تیم ایران اشتری، توفیق، غفار، سروری، مصلحی، احساسی و صعودی‌پور از بهترین بازیکنان بودند.
 
همچنین 63 سال پیش در چنین روزی تیم ژیمناستیک ایران در مسابقات جهانی ایتالیا شرکت کرد در این مسابقات که در شهر فلورانس ایتالیا برگزار شد تیم ایران مقام هفتم را کسب کرد و تیم‌های سوئد و ایتالیا اول و دوم شدند در تیم ایران علی‌یزدزاد، مجید اتحاد، صمد فیضی، احمد عسگری، غضنفر جباری و حسن فائزی حضور داشتند.

56 سال پیش در چنین روزی نخستین دوره از مسابقات انتخابی وزنه‌برداری تیم ملی ایران برای اعزام به مسابقات جهانی ورشو برگزار شد این مسابقات اهمیت زیادی داشت، چون قهرمانان برتر ایران را برای شرکت در مسابقات بین‌المللی مشخص می‌کرد.

در خروس وزن اسماعیل امخواه با 305 کیلوگرم در مجموع، در پروزن علی صفا نسبلی با 325 کیلوگرم، در سبک وزن هندیک تمرز با 365 کیلوگرم، در میان وزن ابراهیم پیرئووی با 382/500 گرم در مجموع، در نیم سنگین امیرای با 392/500 گرم، در میان سنگین منوچهر برومند با 405 کیلوگرم و در سنگین وزن فیروز پژهان با 435 کیلوگرم وزنه در مجموع اول شدند.

44 سال پیش در چنین روزی تیمور غیاثی قهرمان پرش ارتفاع ایران در یک رقابت دوستانه بین تیم های امید آلمان و ایران با گذشتن از مانع 2 متر و 8 سانتی‌متری موفق شد یک سانتیمتر رکورد پرش از ارتفاع ایران را افزایش دهد. غیاثی پس از زیگمارت قهرمان آلمانی که از مانع 2 متری و 10 سانتی‌متری گذشته بود قرار گرفت و مدال نقره کسب کرد.

43سال پیش در چنین روزی تیم ملی فوتبال امید استرالیا در یک بازی فوتبال به دعوت تیم فوتبال ایران در برابر این تیم قرار گرفت و در پایان دو تیم با نتیجه صفر – صفر مساوی شدند. این مسابقه در وزرشگاه امجدیه و در حضور 8 هزار تماشاگر برگزار شد تیم فوتبال امید استرالیا پیش از این در هنگ کنگ و ماکوئر تیم‌های این مناطق را شکست داده بود.

مالکی، وفاخواه، افتخاری، میرهادی، احمد رحیمی عرب، نیرلو، گودرزی، امین خواه از بهترین بازیکنان تیم عقاب در این دیدار بودند.

29 سال پیش در چنین روزی تیم تکواندو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سومین روز از رقابت‌های قهرمانی تکواندو و نیروهای مسلح ایران با کسب 26 امتیاز به مقام قهرمانی رسید. در این دوره از مسابقات تیم‌های نیروی زمینی و کمیته انقلاب اسلامی به ترتیب با 18 و 13 امتیاز عنواین دوم و سوم را کسب کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تاسیس ، قدیمی ، باشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار