کشاورزیان اعلام کرد:

ایجاد ارتباط منطقی بین مصرف سوخت و پیمایش با نصب دستگاه GPS آنلاین

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از ایجاد ارتباط منطقی بین ایجاد ارتباط منطقی بین مصرف سوخت و پیمایش با نصب دستگاه GPS آنلاین خبر داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین پلیس راهور ناجا و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به منظور اجرای سامانه نظارت و پایش هوشمند ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت:  سال گذشته مابین سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راهور طبق تفاهم‌نامه‌ای امضا شد و بر اساس آن دوربین ثبت تخلفات سرعت در جاده‌ها نصب شد که در حال حاضر این دوربین‌ها فعال هستند و آثار مثبتی را در مدت کوتاه شاهد بوده‌ایم.
 
کشاورزیان ادامه داد: به همین منظور ایجاد زیرساخت در پاسگاه‌ها و مراکز فرماندهی نیاز بود و از طرفی نیاز به ارسال اطلاعات بود؛ همچنین در کنارش لازم بود تا شرایطی رقابتی ایجاد شود تا مردم در آینده ترغیب شوند که دستگاه GPS را خریداری کنند.

وی با بیان این که طبق این تفاهم‌نامه شرکت‌ها و راننده‌های خودروهای حمل‌ونقل عمومی موظف هستند در بازه زمانی نسبت به خرید این دستگاه اقدام کنند، گفت: مدتی را برای کاربران تعیین می‌کنیم تا این کار را انجام دهند و بعد از آن تردد ناوگان بدون GPS فراهم نیست و پلیس راهور نیز اعمال قانون خواهد کرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه خودروهایی که جدید تولید می‌شوند و حتی خودروهای قدیمی موجود نیز باید با این تجهیزات مجهز شوند یادآور شد: با ایجاد این دستگاه در خودروها یک ارتباط منطقی بین میزان سوخت و پیمایش ایجاد می‌شود.
 
کشاورزیان با بیان این مطلب که این تجهیزات باعث نظارت بیشتر بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی می‌شود خاطرنشان کرد: از آنجا که راننده‌ها بیش از 9 ساعت مجاز به رانندگی نیستند با نصب این دستگاه این مورد نیز کنترل می‌شود و حتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز می‌تواند از این سامانه استفاده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار