ارتش هلند هرگونه ارتباط با زيردريايی مرموز دردريای بالتيک را تکذیب کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛‌ هلند هرگونه ارتباط با زيردريايی مرموز دردريای بالتيک را رد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش هلند دوشنبه اعلام کرد زیر دریایی مرموزی که نیروی دریایی سوئد در دریای بالتیک در جستجوی آن است به این کشور تعلق ندارد.

پیشتر وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود این زیردریایی متعلق به نیروی دریایی هلند است .

مانوئس ویسر سخنگوی وزارت دفاع هلند اعلام کرد: این  زیردریایی متعلق به هلند نیست و ما همچنین در عملیات جستجوی زیردریایی شرکت نداریم .

ویسر افزود: ما در رزمایشی با سوئد با مشارکت شمار زیادی از کشتی های خود شرکت کرده ایم اما این رزمایش سه شنبه هفته گذشته پایان یافت .

وی تصریح کرد زیردریایی بروئینویس هلند سپس به تالین رفته است و اکنون در این منطقه حضور دارد.

کمی پیشتر، یک منبع آگاه در درون وزارت دفاع روسیه در سخنانی که در خبرگزاری اینترفاکس منتشر شد به استکهلم توصیه کرد که از  فرماندهی نیروهای دریایی هلند  اطلاعات بخواهد.

گفتنی است؛‌ این یک زیردریایی هلندی با سوخت دیزلی برقی به نام بروئینویس است  که هفته گذشته تمرین هایی از جمله بازگشت فوری به سطح آب در نزدیکی استکهلم انجام داده بود.

همچنین این زیردریایی جمعه وارد بندر تالین ، پایتخت استونی ، شده است و احتمالا امروز مسیر خود را برای بازگشت به هلند ازسر می گیرد.

شنبه شب ، ارتش سوئد عملیات نظامی بی سابقه ای را با مشارکت بیش از 200 نفر با کشتی های رادارگریز ، کشتی های مین یاب و بالگرد در بخشی  از دریای بالتیک  پس از انتشار  اخباری درباره "فعالیت یک زیردریایی خارجی"در حاشیه استکهلم و انتشار تصویری از یک زیردریایی مرموز خارجی ، آغاز کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار