"حبیب ایل بیگی" در حاشیه نشست رسانه‌ای انجمن سینمای جوان:

با توافق شورای صنفی نمایش،‌ بلیت روز "سینما سلام" نیم‌ بها خواهد بود

حبیب ایل بیگی خبر داد: پس از مذاکرات با شورای صنفی نمایش در مورد "سینما سلام"، تصمیم بر این گرفته شد که بلیت این روز نیم بها باشد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، مدیر عامل انجمن سینمای جوان بیان کرد: با توجه به بررسی‌های بازخورد‌های روز سینما سلام در سال گذشته و آسیب شناسی این روز، تصمیم گرفته شد برای روز سینما سلام بلیت‌ها به صورت نیم بها در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
 
وی افزود:‌شورای صنفی با بلیت رایگان مخالف بود و نظر این شورا بر این بود که رایگان بودن بلیت در این روز ارزش و جایگاه سینما را پایین می‌آورد.
 
ایل بیگی در ادامه یادآور شد:‌ ظرفیت‌ سینما‌های کشور برای این تعداد فراوان متقاضی در روز سینما سلام بسیار کم است، ضمن اینکه مبلغ کامل بلیت‌ها در این روز که بین 100 تا 150 میلیون بود، به سینما داران و توزیع کنندگان پرداخت شد.
 
مدیر عامل انجمن سینمای ایران با بیان اینکه در برخی از شهرها و سینماها استقبال غیر قابل پیش بینی بود، گفت: بسیاری از سینما داران توانستند این حجم مخاطب را مدیریت کنند اما در برخی از سینما‌ها هجوم جمعیت باعث خساراتی شد که توسط سازمان سینمایی به سینما داران پرداخت شد؛ ای‌ کاش از این طرح و ماجرا‌های روز سینما سلام در سال گذشته گزارشی تهیه می‌شد.
 
ایل بیگی همچنین اشاره کرد: در این روز بسیاری از سالن‌های سینما در شهرستان‌ها برای اولین بار بود که تماشاگران سینما را به خود می‌دیدند و یک سری بازخورد‌های مثبت و خوب در این روز وجود داشت که کسی به آن‌ها توجه نکرد.
 
وی در ادامه گفت: شورای صنفی عقیده داشت که باید بلیت‌ها نیم بها باشند ولی ما در یک فضای دموکراتیک گفتگو قصد تحمیل و تحکم در ابراز عقیده‌مان را نداشتیم و به یک نتیجه‌ی مشترک با شورای صنفی نمایش رسیدیم.
 
ایل بیگی افزود: هدف ما آگاهی بیشتر به اقشار مختلف جامعه در مورد روند تولید و ساخت و اکران فیلم‌ها در ایران است. باید یک نهضت ملی شکل بگیرد، در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ تخصیص یافته است، باید به ترویج فرهنگ استقبال از سینما پرداخت.
 
وی اعلام کرد: با توجه به طرحی که حجت الله ایوبی، رئیس سازمان سینمایی مطرح کرد که مجتمع‌های فرهنگی در شهرستان‌های مختلف تشکیل شوند و در آن‌ها گیشه‌ی فروش بلیت و حتی بوفه‌ی مواد غذایی دایر گردد که به استقبال از سینما منجر می‌شود. به عنوان مثال در تربت حیدریه مجتمع فرهنگی اندیشه وجود دارد که قرار است پس از جشنواره به سینما تبدیل شود. این مجتمع‌های فرهنگی متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.
 
ایل بیگی در ادامه بیان کرد: طبق توافق انجام شده، سینماداران کل مبلغ را از سازمان سینمایی دریافت می‌کنند و فقط مردم هستند که نیم بها پرداخت می‌کنند.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.