ایل بیگی در نشست رسانه‌ای پنجاه و یکمین جشنواره منطقه‌ای انجمن سینمای جوان مطرح کرد؛

برگزاری جشنواره‌ منطقه‌ای انجمن در تربت حیدریه

نشست رسانه‌ای پنجاه و یکمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان امروز با حضور اهالی رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست رسانه‌ای پنجاه و یکمین جشنواره انجمن سینمای جوانان ایران که امروز در انجمن سینمای جوانان؛ در نشست رسانه‌ای پنجاه و یکمین جشنواره انجمن سینمای جوانان ایران، حبیب ایل بیگی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن، مرتضی شبان روابط عمومی جشنواره‌ی منطقه‌ای تربت حیدریه، رضا حسن زاده رئیس جشنواره منطقه‌ای تربت حیدریه،جواد جعفری مدیر اجرایی جشنواره و مدیر انجمن سینمای جوانان ایران در تربت حیدریه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

حبیب ایل بیگی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران پس از خوش‌آمد گویی به اصحاب رسانه و مهمانان برنامه گفت: در سلسله برنامه‌های مورد نظر در عرصه‌ی جشنواره منطقه‌ای، شهرستان‌ها و استان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند، دومین جشنواره منطقه‌ای را به فاصله 20 روز از جشنواره قبلی به میزبانی خراسان رضوی، تربت حیدریه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: ما در برنامه‌ی کاری خود توجه ویژه به مناطق و استان‌ها داریم در جشنواره‌ی سینمای اراک نیز در شهرستان خمین و در جوار بیت امام خمینی (ره) مراسم اختتامیه‌ای داشتیم که بسیار خاطره انگیز بود.

ایل بیگی همچنین افزود: امیدواریم انرژی‌ مثبت حرم مقدس امام رضا (ع) به دنبال حضور ما در خراسان رضوی و  شهر مقدس مشهد ما را در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره یاری کند.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران تأکید کرد: آنچه ما را به برگزاری این جشنواره در شهر تربت حیدریه واداشت انرژی و تمایل وافر مسئولان فرهنگی و شهرداری این شهر برای برگزاری این جشنواره بود. ما این جشنواره را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان رضوی و شهرداری این شهر برگزار می‌کنیم. امیدواریم این همکاری مشترک سبب برگزاری جشنواره‌های آینده باشد.

حبیب ایل بیگی در این میان اشاره کرد، که رضا حسن زاده رئیس جشنواره تربت حیدریه خود نیز از اهالی هنر و سینما و کارگردان تئاتر است. 

وی سپس از رضا حسن زاده رئیس جشنواره تربت حیدریه دعوت کرد برای اصحاب رسانه سخنرانی کند.

حسن زاده بیان کرد: من به نوبه‌ی خود به عنوان یک پیک پیام رسانی از سرزمین امام رضا(ع)  باید اعلام کنم که تربت حیدریه یکی از شهرهای قدیمی خراسان رضوی است و نام خود را از یک عارف سالک به نام قطب‌الدین حیدر گرفته است.

وی همچنین افزود: ما عنوان تیژ را برای این جشنواره انتخاب کردیم به این منظور که برگرفته از یک محصول صادراتی با ارزش از تربت حیدریه به نام زعفرانی است که از لحاظ کیفی مرغوب‌ترین زعفران جهان محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان‌ها در توسعه‌ی فرهنگی و نگاه به فرهنگ و هنر تغییر دیدگاه داده‌اند، وقتی زمینه‌ی حضور مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در شهرستان تربت حیدریه فراهم شد، مسئولان فرهنگی شهرداری و مردم این منطقه استقبال فراوانی داشتند.

حسن زاده ادامه داد: ما امروز در تربت حیدریه سینما نداریم، آخرین سینما به دلیل قدیمی بودن و عدم امنیت بنا تخریب شد و حدود 9 سال است که جوانان تربت حیدریه از داشتن سینما محروم هستند که ان‌شاء الله پس از برگزاری این جشنواره و با تجهیز مجتمع فرهنگی در تربت حیدریه مجهز به سینما خواهیم شد.

وی با ابراز خشنودی از این که آثار ارائه شده در این جشنواره نسبت به جشنواره‌ی منطقه‌ای اراک 20 درصد بیشتر بوده است گفت: یک هزار و 776 اثر به این جشنواره ارسال شده است که از میان 451 فیلم متقاضی حضور درجشنواره هستند که 261 اثر داستان، 106 مستند، 54 اثر تجربی، 30 اثر در زمینه‌ی پویا نمایی به جشنواره راه پیدا کرد که از تربت حیدریه 29 اثر متقاضی حضور در جشنواره بودند.

در بخش داوری و بررسی آثار نیز از کارشناسان و داوران از شهرهای مختلف دعوت به عمل آمده است.

وی در پایان گفت: مردم تربت حیدریه از وقتی متوجه شدند که در این شهر جشنواره‌ی منطقه‌ای قرار است برگزار شود، هر کس در حد و توان ذوق و اشتیاق خود با ما همکاری داشته است.

مرتضی شبان روابط عمومی جشنواره منطقه تربت حیدریه ضمن تشکر از انجمن سینمای جوان گفت: انجمن سینمای جوان در تربت حیدریه بسیار در امر تربیت فیلمسازان موفق عمل کرده است. این فرصت تا به حال در اختیار جوانان تربت حیدریه قرار داده نشده بود و شاید از این به بعد نیز این اتفاق نیفتد.

ایل بیگی با بیان اینکه جشنواره‌های منطقه‌ای فرصتی برای افزایش دانش و آگاهی سینمایی فیلمسازان جوان است گفت: در جشنواره‌ی اراک در حوزه فیلمنامه نویسی فیلم و عکس نتایج بسیار خوبی به دست آمده است. ما در این جشنواره‌ها از حضور علی فریدونی عکاس مطرح دفاع مقدس استفاده خواهیم کرد که این سلسله نشست‌ها در اراک با نتایج خوبی رو به رو شد که از ایشان درخواست کردیم در تمام جشنواره‌ها با ما همراه باشد.

وی همچنین افزود: ما یک فیلم در خصوص زندگی دکتر شفیعی کدکنی در انجمن سینمای جوان تولید کرده‌ایم که ساخته‌ی سید جواد میرهاشمی بوده است، ایشان در خصوص زندگی مرحوم سیمین دانشور نیز فیلم تولید کرده است که در جشنواره در روزهای آغاز رونمایی خواهد شد و مراسم اختتامیه را با سفر به مشهد مقدس به پایان خواهیم رساند.

ایل بیگی یادآور شد: در این جشنواره مراسم بزرگداشت فیلمساز فقید، ابراهیم اصغر زاده که در سانحه‌ی هوایی کشته شده است را خواهیم داشت، این فیلمساز 3 اثر به یادماندنی را به نام‌های سکوت طولانی، وقایع نگاری یک فیلمنامه‌ی ناتمام و ابراهیم در آتش را تولید کرده است. همچنین در طول جشنواره نشست‌ها  وکارگاه‌های مختلفی را خواهیم داشت.

سپس جواد جعفری رئیس انجمن سینمای جوان در تربت حیدریه و دبیر اجرایی جشنواره بیان کرد: یکی از اتفاقات خوبی که در دوره جدید سینمای کشور و انجمن سینمای جوان رخ داده است، بحث عدالت فرهنگی است و تجهیز دفاتر در شهرهای گوناگون، در حالی که قبل از این فعالیت فرهنگی و هنری نداشته‌اند.

 وی همچنین افزود: در حوزه‌ی انجمن سینمای جوان نکته‌ بارز و قابل توجهی که وجود دارد این است که مدیران انجمن سینمای جوانان ایران با اعتماد به فیلمسازان و کسانی که از جنش و بدنه‌ی سینما هستند و قرار دادن تجهیزات و امکانات در اختیار آنها موجب پرورش استعداد‌های جوان و نو شدند. ما اعلام می‌کنیم که آمادگی پذیرش طرح‌ها و آثار سینمایی را از فیلمسازان جوان این شهر خواهیم داشت.

ایل بیگی با ابراز این‌‌که بسیاری از نهاد‌ها و مراکز در تربت حیدریه برای میزبانی از مهمانان این جشنواره در تدارک هستند، برای رونمایی از پوستر جشنواره به همراه رضا حسن زاده اقدام کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.