روسیا الیوم از توافق میان رئیس جمهوری یمن با حوثی‌ها خبر داد

خبرها منتشر‌شده حکایت از توافق میان رئیس جمهوری یمن و حوثی‌ها دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، کمیته ریاستی یمن که مسئول مذاکرات با جنبش انصار الله (حوثی) است، اعلام کرده است که توافقی با گروه حوثی حاصل شده است و قرار است تا این توافق امروز سه شنبه بطور رسمی اعلام گردد.

روسیا الیوم به نقل از پایگاه "اخبار الیمن" گزارش داده است که عبدالملک المخلافی سخنگوی کمیته ریاستی یمن در مطلبی در صفحه فیسبوک خود اعلام کرده است که این کمیته در ساعات پایانی شب گذشته با تمامی اعضای خود "طرح راه حل ملی" را که شامل تشکیل دولت وحدت ملی به نام رئیس جمهور "عبدربه منصور هادی" را به امضا رساند.

بر اساس این توافق رئیس‌جمهور یمن مکلف است دولت وحدت ملی را  از امروز ظرف یک هفته با مشاوره با اقشار سیاسی یمن تشکیل دهد.

مخلافی همچنین از خبرهای مسرت بخشی درباره قیمت بنزین و دیزل و اصلاحات اقتصادی و برخی مسائل مهم دیگر خبر داد.

در همین حال رسانه های یمنی به نقل از منابع آگاه اعلام نموده اند که رئیس جمهوری یمن با کاهش قیمت های سوخت موافقت کرده است.

همچنین شبکه دولتی یمن در ساعات پایانی شب گذشته از دعوت رئیس جمهوری یمن از مشاوران و اعضای مجلس نمایندگان و هیئت وزیران و مجلس شورای یمن  برای حضور در نشستی فوق العاده در صنعاء در ساعت 9 صبح امروز خبر داد.

بر اساس اعلام این منابع این نشست ، به بررسی نتایج مذاکرات با حوثی‌ها اختصاص داده شده است.

این منابع همچنین تصویب کاهش قیمت مشتقات نفتی به عنوان یکی از اقدامات مورد نظر برای مهار تشدید اوضاع توسط حوثی‌ها در صنعا  در خلال این نشست را بعید ندانستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار