قضا در هفته‌ای که گذشت/

از رسیدگی به پرونده مدیر مسئولان "تابناک" و "ابتکار" تا اما و اگرهای فرایند تصویب لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی

مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته گذشته؛ رسیدگی به پرونده مدیران مسئول تابناک و ابتکار، آخرین وضعیت پرونده مرگ مشکوک یک پیرمرد در خانه سالمندان، بررسی شگردهای زمین‌خواران برای تصاحب اراضی، اطلاعیه دادستانی تهران درباره فروش باشگاه راه‌آهن، اما و اگرهای فرایند تصویب لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی و... بود.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، رسیدگی به پرونده مدیران مسئول تابناک و ابتکار، آخرین وضعیت پرونده مرگ مشکوک یک پیرمرد در خانه سالمندان، بررسی شگردهای زمین‌خواران برای تصاحب اراضی، اطلاعیه دادستانی تهران درباره فروش باشگاه راه‌آهن، اما و اگرهای فرایند تصویب لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، رسیدگی به پرونده مدیرمسئول روزنامه قانون در 5 مرداد و... از مهمترین رویدادهای دستگاه قضا طی هفته گذشته بود.
 
مدیران مسئول "تابناک" و "ابتکار"مجرم شناخته نشدند



 
سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران گفت: روزنامه ابتکار و سایت خبری تابناک، هر دو با اکثریت آراء مجرم شناخته نشدند.
 
آخرین وضعیت پرونده مرگ مشکوک یک پیرمرد در خانه سالمندان/ 2 نفر از متهمین در بازداشت به سر می‌برند




 
دادستان عمومی و انقلاب گرگان با اشاره به آخرین وضعیت پرونده مرگ پیرمرد به دست پرستاران خانه سالمندان گفت: جسد پیرمرد مذکور برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده و در این رابطه دو نفر در بازداشت به سر می‌برند.
 
 
"زمین‌خواران" از چه شگردهایی برای تصاحب اراضی استفاده‌ می‌کنند؟/ شهرستان‌های استان تهران در صدر پروژه‌های زمین‌‌خواری


از شگردهای زمین‌خواران، تبانی با اشخاص و سازمان‌های دولتی و شبه دولتی جهت صدور مجوز برای شکل‌گیری روستاهای جدید الاحداث است تا زمین‌هایی که آن‌ها به صورت غیرقانونی تصاحب کرده‌اند از محدوده زراعی خارج شده و در محدوده روستا قرار گیرد.
 
همراهی وقیحانه محافل بین‌المللی با رژیم صهیونیستی اسفبار است/ حضور باصلابت مردم در راهپیمایی روز قدس





اسفبار‌تر از ددمنشی رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل، سکوت و همراهی وقیحانه محافل بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر و دولت‌های غربی از آنان است، این در حالی است که مردم شهید پرور و ولایت‌مدار ایران اسلامی و سایر ملل آزاده جهان، در همراهی با ملت مظلوم فلسطین فریاد اعتراض خود را به گوش صاحبان زر و زور و مدعیان حقوق بشر خواهند رساند.
 
اطلاعیه دادستانی تهران درباره فروش باشگاه راه‌آهن



 
دادستانی تهران در خصوص فروش باشگاه راه آهن از طریق مزایده اطلاعیه‌ای صادر کرد.
 
اما و اگرهای فرایند تصویب لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی/ اشکال در اجرای قوانین است
 
یک حقوقدان گفت: لایحه نحوه اجرای محکومیت‌های مالی که با اصرار مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد، از همان ابتدا موافقین و مخالفینی داشت، اما باید به این نکته اشاره کرد که چنانچه این قانون به درستی اجرا شود، نیازی به وضع قانون جدید نیست
 
پرونده مدیرمسئول روزنامه قانون 5 مرداد روی میز دادگاه مطبوعات




رئیس شورای سیاستگذاری روزنامه قانون از جلسه رسیدگی به پرونده این روزنامه طی پنجم مردادماه آینده خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار