با برگزاری تظاهرات؛

صهیونیست‌ها توقف جنگ علیه نوار غزه را خواستار شدند

هزاران معترض با آمدن به خیابان‌ها در دو شهر اصلی در اراضی اشغالی فلسطین توقف حملات رژیم اسرائیل علیه نوار غزه را خواستار شدند.

 به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری شبکه پرس‌تی‌وی، هزاران معترض با آمدن به خیابان‌ها در دو شهر اصلی در اراضی اشغالی فلسطین توقف حملات رژیم اسرائیل علیه نوار محاصره شده غزه را که در روزهای اخیر ده‌ها غیر نظامی در آن کشته و زخمی شده‌اند خواستار شدند.

درگیری‌های خشونت آمیزی نیز روز شنبه (۲۸ تیر، ۱۹ ژوئیه) میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان طرفدار فلسطینیان که در بندر حیفا واقع در شمال اراضی اشغالی (حدود ۹۰ کیلومتری شمال تل آویو) برگزار شد، روی داد.

شمار نامشخصی از تظاهرات کنندگان در جریان درگیری با پلیس اسرائیل زخمی و دست‌کم ۳۰ نفر بازداشت شدند.

در جایی دیگر از اراضی اشغالی هزاران معترض با راهپیمایی در سراسر تل آویو مراتب خشم خود را از حملات ارتش اسرائیل علیه نوار محاصره شده غزه به نمایش گذاشتند.

این تحولات همان روزی برگزار شد که شماری زیادی از مردم لندن ضمن محکوم کردن حملات رژیم اسرائیل به غزه، عدالت و آزادی را برای مردم فلسطین خواستار شدند. معترضان در لندن همچنین مراتب خشم خود را از پوشش خبری جانبدارانه رسانه‌های جریان غالب از رویدادها در غزه ابراز داشتند.

ده‌ها معترض اندونزیایی نیز روز جمعه با تجمع در مقابل سفارت امریکا در جاکارتا تهاجم اسرائیل به غزه را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکاردها و پرچم فلسطین پایان تهاجم نظامی اسرائیل علیه فلسطینیان غزه را خواستار شدند.

معترضان در ترکیه نیز روز جمعه با تجمع در مقابل ساختمان کنسولگری رژیم اسرائیل در استانبول تهاجم بیرحمانه این رژیم علیه نوار غزه را محکوم کردند. به گزارش رسانه‌های محلی تظاهرات کنندگان همچنین ضمن سردادن شعار «اسرائیل قاتل از فلسطین بیرون برو» به سمت ساختمان کنسولگری سنگ پرتاب کردند.

علاوه بر این، معترضان ترک روز جمعه با در دست داشتن پرچم فلسطین در مقابل سفارت رژیم اسرائیل در آنکارا تجمع و به سمت ساختمان سفارت سنگ پرتاب کردند. بنابر گزارش‌ها، پنجره‌های این ساختمان در نتیجه این سنگ پراکنی شکسته شد.

از زمان شروع تهاجم جدید اسرائیل علیه نوار غزه حدود ۱۲ روز قبل تا کنون بیش از ۳۴۰ نفر از جمله زن و کودک کشته و حدود دو هزار و  ۴۰۰ نفر زخمی شده‌اند. به گزارش مرکز حقوق بشر فلسطین مستقر در غزه بیش از سه چهارم قربانیان غیر نظامی هستند.

ارتش اسرائیل همچنین منازل، مساجد و مدارس را هدف قرار می دهد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار