آخرين تحولات عراق

آغاز عملیات ارتش عراق در شهر تکریت/ بالا گرفتن اختلافات میان بعثی‌ها و داعشی‌ها

ارتش عراق حملات خود را به شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ ارتش عراق از نیمه شب گذشته حملات خود را به شهر تکریت مرکز استان صلاح الدین آغاز کرد. 

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: تیپ ویژه ضد تروریسم مسوول این عملیات گسترده است. فاضل پرواری فرمانده تیپ مبارزه با تروریسم عراق هم گفت: تا آزادی تمام مناطق عراق ارام نخواهد نشست. 

در همین حال نیروی هوایی عراق دیروز از کشتن صد تروریست داعشی در مناطق مختلف صلاح الدین خبر داد. دولت عراق امیدوار است با آزادی شهر تکریت ، مقدمات حمله گسترده به موصل آغاز شود. 

این در حالی است که خبرها از افزایش دامنه اختلافات میان بعثی ها و داعشی ها در موصل حکایت دارد. 

"اثیل النجیفی" استاندار موصل گفت: تکفیریها، این روزها ، سران عالی حزب بعث را  بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل می کنند.  در حمله به موصل ، بعثی ها و تکفیری ها با همدیگر همکاری کرده بودند. 

استاندار موصل گفت: داعشی ها بیش از 60 تن از سران حزب بعث از جمله سرلشگر وعد حنوش فرمانده گارد ویژه صدام و سیف الدین المشهدانی عضو کابینه فرماندهی حزب بعث در زمان صدام را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند. 

داعشی ها ، اعلام کرده اند ، هیچ گروه نظامی در موصل نباید اعلام موجودیت کند و همه باید با ابوبکر بغدادی بیعت کنند. 

تروریست های تکفیری همچنین در اقدامی دیگر ، با یورش شبانه به خانه های مردم ، سلاح های شخصی مردم را جمع اوری و مخالفان را بازداشت میکنند. 

از کرکوک نیز خبر میرسد که تکفیری ها روز گذشته در برخی مناطق این استان رژه نظامی برگزار کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار