با هدف همکاری در زمینه تروریسم؛

یک مقام آمریکایی به سوریه سفر کرد

روزنامه الجمهوریه لبنان از سفر یکی از مقامات دفتر امنیت ملی آمریکا به دمشق خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان روز پنج شنبه در مطلبی به نقل از بازدیدکنندگان از شهر دمشق نوشت: مسئولان سوری نسبت به آینده اوضاع این کشور آسودگی خاطر دارند و تاکید کردند که مراسم سوگند "بشار اسد" همزمان با آغاز ریاست جمهوری وی تا پیش از 20 جولای جاری در تمامی مقیاس‌ها مفصل خواهد بود و واقعیت و شرایط مرتبط با بحران سوریه را فاش خواهد کرد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اینکه مسئولان سوری بر این نکته که نظام این کشور در صدد تسلط نظامی بر کلان‌ شهرها، بندرگاه‌ها، فرودگاه ها و راه‌های اصلی سوریه هستند، افزود: حمله میدانی برای بازگرداندن امنیت به باقی شهرهای سوریه همچون"درعا، رقه و دیرالزور" در سایه بررسی حل بحران از طریق کشورهای منطقه و جهان ادامه خواهد داشت.

در همین حال منابع آگاه در مصاحبه با روزنامه الجمهوریه فاش کردند: یکی از مسئولان دفتر امنیت ملی آمریکا اخیرا به دمشق سفر کرده و در دیدار با مقامات این کشور به رایزنی پیرامون همکاری واشنگتن و دمشق در زمینه مبارزه با تروریسم شده است.

در این راستا مقامات سوری در واکنش به این سفر اعلام کردند: هرگونه همکاری امنیتی دمشق با واشنگتن رایگان نخواهد بود و "بثینه شعبان" مشاور رییس جمهوری سوریه هم در دیدار با "جفری فلتمن" معاون سابق وزیر امورخارجه آمریکا بر این نکته تاکید کرده است.

براساس گفته منابع آگاه سفر مقام آمریکایی به سوریه به دلیل اطلاعات زیاد دمشق از مواضع داعش صورت پذیرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار