حبیبی در اجلاس دبیران استانی حزب موتلفه:

به روحانی گفتیم اجازه ورود فتنه‌گران به گود را ندهد/ رئیس‌جمهور ما باید همان سخنران 23 تیر 78 باشد

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی گفت: طلب ما از دولت این است که رئیس‌جمهور ما همان رئیس‌جمهوری باشد که 23 تیر 78 سخنرانی کرد.

به  گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در اجلاس دبیران استانی این حزب که صبح  امروز در دفتر مرکزی حزب با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: اساسنامه حزب موتلفه مربوط به 51 سال پیش بوده که ویرایش نهایی آن از سوی شهید بهشتی انجام شده است و این جمله شهید بهشتی که ما "به دنبال یک جامعه نمونه نهایی هستیم" در اساسنامه قید شده است. 

وی اضافه کرد: همزمان با جلسات و تدریس خصوصی شهید بهشتی درباره حکومت اسلامی برخی اعضای مؤتلفه نیز در جلسات وی شرکت می‌کردند. 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی به فعالیت‌های حزب و خط مشی‌ آن اشاره کرد و افزود: کنگره حزب با حضور مسئولان حزبی هر 3 سال یکبار برگزار می‌شود و همواره 500 الی 800 نفر در این کنگره شرکت می‌کنند و 30 نفر عضو شورای مرکزی و 5 نفر علی‌البدل در این کنگره انتخاب می‌شوند.
 
وی همچنین پیرامون خط مشی‌ حزب مؤتلفه اسلامی و تصویب آن در کنگره اضافه کرد: خط و مشی‌ حزب یک خط  مشی‌ 3 ساله است که طبق برنامه یک ساله در چارچوب چشم‌انداز 15 ساله شکل می‌گیرد بنابراین تغییرات مدیریتی در مؤتلفه تغییری در خط و مشی‌ و برنامه‌های ما ایجاد نمی‌کند.
 
وی افزود: جلسات شورای مرکزی هر هفته برگزار می‌شود هیئت دبیران حزب نیز که عصاره‌ای از شورای مرکزی هستند در هفته 2 بار جلسه دارند، 200 دفتر شهرستانی و 30 دفتر در مرکز استان داریم در این راستا استان البرز نیز در دستور کار است. 

حبیبی به جوان‌گرایی در حزب مؤتلفه اشاره کرد و گفت: 15 سال پیش متوسط سن اعضا 40 تا 50 سال بود اما در حال حاضر 10 سال پایین آمده و متوسط سن بین 30 تا 40 سال است بنابراین ما به جوان‌گرایی، تحصیلات تأکید داشته‌ایم. 

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی بیان داشت: هر هفته موضع‌گیری حزب از سوی دبیر کل اعلام می‌شود اما این موضع‌گیری کارشناسی شده و از پیش تدوین شده است.
 
حبیبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم عسگراولادی، حاجی حیدری و پرورش خاطر نشان کرد: تمهیداتی که از 15 سال پیش از سوی مرحوم عسگر اولادی اندیشیده‌ شده بود هنوز هم حزب ما به آن متکی است، این اتکا به سیستم و نه به شخص است. 

دبیر کل حزب مؤتلفه اسلامی خطاب به مصطفی پور محمدی گفت: شش ماه پیش موضع‌گیری خود را نسبت به دولت به صورت صریح اعلام کردیم و  به آقای روحانی گفتیم اگر قرار است در انتخابات کفه اصلاح‌طلبان به ویژه کارگزاران سنگین‌تر باشد که البته هست خواهش ما این است که لااقل اجازه ندهید از فتنه‌گران وارد گود شود.
 
حبیبی همچنین خطاب به پورمحمدی اضافه کرد: من متوجه شرایط شما نیستم اما خواهش می‌کنم پیغام ما را به رئیس جمهور برسانید آن تعادلی که رئیس جمهور گفت آیا واقعا براساس آن عمل شده است؟ که البته من معتقدم در مواردی عمل شده و در مواردی عمل نشده است حساسیت ما آن جایی است که یک نفر با سابقه ارتباط با فتنه 88 وارد کار شود البته پور محمدی که برنده انتخابات 92 نشده است توقعی که از وی داریم را نمی‌توانیم از روحانی داشته باشیم.
 
حبیبی اضافه کرد: ما دغدغه‌ اینکه چرا انتصاب بدنه دولت از اصول‌گرایان بالا نیست قبول داریم که آنان با چنین شعاری نیامدند بنابراین وظیفه‌ای در این زمینه برعهده ندارند اما تاکنون راضی بوده‌ایم و به رئیس جمهور و دوستانش می‌گوییم مراقبت کنند. 

وی با بیان اینکه ما معتقد نیستیم که روحانی به عنوان رئیس جمهور تمایل به فتنه‌گری دارد گفت: حجت‌الاسلام روحانی سخنران 23 تیر 78 است که از وی می‌خواهیم طلب ما استمرار یابد چرا که ما می‌خواهیم رئیس جمهور ما همان رئیس جمهوری باشد که 23 تیر 78 به زبان آورد.
 
حبیبی تأکید کرد: پورمحمدی ما همه سلول‌هایش اصول‌گرایی است ما معتقدیم اگر روزی میرحسین رئیس جمهور می‌شد همین کسانی که در وزارت علوم هستند را برای کابینه انتخاب می‌کرد و از شما خواهش می‌کنیم که این پیغام ما را برسانید.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار