تکرار/كارنامه دوستان و دشمنان انقلاب از 22 خرداد تا 22 بهمن

صفارهرندی: دیکتاتور کسی است که شب انتخابات خود را رئیس‌جمهور می‌داند/ اغتشاشگران در روز عاشورا مشغول به کشیدن سیگار و نوشیدن آب بودند

برگ برگ فتنه 88 حاوی در‌س‌هایی آموزنده و عبرت‌انگیز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بیشتر نقش ممتاز ولی‌فقیه و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازی براندازان، اثبات عظمت ملت بابصیرت، دین‌مدار و ولایت‌محور ایران، عمق کینه دشمنان ملت و تفكیك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و... همگی از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتی برای 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها و هم منشا و مبدا تحولات نوينی چون 22 خرداد و 9 دی بود.

22 خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبی نشان داد "تجديد حيات نظام سياسی جمهوری اسلامي ايران" جامع ترين تعبير برای وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکی از مهم‌ترين روزهای حوادث اين نبرد 8 ماهه( 22 خرداد و 23 خرداد 88) را بررسی کرده است.

پنج‌شنبه، 26 شهریور، ترور نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری

 
واحد مرکزی خبر در خبری اعلام کرد: ماموستا محمد شیخ الاسلام نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری توسط افراد ناشناس در مقابل مسجدی واقع در سنندج، پس از اقامه نماز مغرب و عشا مورد سو قصد قرار گرفت و شهید شد.

مهدی هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه‌ای نسبت به نام بردن نامش در دادگاه‌ها از سوی متهمان اعتراض نمود. وی در بخشی از اطلاعیه خود نوشت: "اکنون که در انجام ماموریت بررسی وضع دانشگاه های آزاد اسلامی خارج از کشور، در کشور دوست لبنان با مذاکره با مقامات مسئول، مشغول آماده سازی زمینه تاسیس ی دانشگاه جامع برای جوانان مسلمان لبنان و منطقه هستیم، به وضوح می‌بینیم  که شانتاژها بار دیگر اوج گرفته که طبیعتا در انجام ماموریت بی اثر نیست."


جمعه، 27 شهریور، خاتمی مجبور به ترک راهپیمایی روز قدس شد

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای در پی حادثه خونین تروریستی در کردستان شهادت ماموستا شیخ الاسلامی نماینده مردم  استان کردستان در مجلس خبرنگاران رهبری را تسلیت و تبریک گفتند.

ایشان در پیام خود تصریح کردند: لعنت خدا و رسول و مومنان بر آ‌ن خونخواران و مراکز اصلی پشتیبانی و فرماندهی آنان باد. مردم عزیز کردستان با بصیرت کامل  دشمنان خود را بشناسند و مسئولان امنیت استان مقابله کردستان با بصیرت کامل دشمنان خود را بشناسند و مسئولان امنیت استان مقابله قدرتمندانه با این آدمکشان محارب را در صدر برنامه‌های خود قرار دهند اینجانب ضمن تسلیت و تبریک به مردم استان کردستان به خصوص به خانواده‌های مصیب دیده یاد آن شهیدان بزرگوار به ویژه شهید عزیز جناب ماموستا شیخ الاسلام را گرامی می‌دارم و از خداوند رضایت و مغفرت و علو درجات آن را مسئلت می‌کنم.

پارلمان نیوز نوشت: از ساعتی پیش رئیس جمهور سابق و همیشه محبوب کشورمان سید محمد خاتمی در میان هزاران نفر از مردم حامی جنبش سبز در مسیر خیابان حجاب به سمت میدان فلسطین حاضر شد در حالی که حضور خاتمی با استقبال بسیار گسترده مردم روبرو شده بود گروهک فشار، به رهبری ابوالفضل شریعتمداری، آقازاده حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه تندرو کیهان با اطلاع قبلی از مسیر عبور خاتمی ناگهان به او حمله کردند، در لحظات ابتدایی آنها عمامه فرزند فاضل و باتقوای امام راحل را بر زمین انداختند و قصد ضرب و شتم رئیس دولت اصلاحات را داشتند با توجه به جمعیت انبوه مردم، بلافاصله مردم در برابر این گروهک تندرو ایستادند و جواب این تعرض را به خوبی به آنها دادند؛ همچنین پلیس ضد شورش با حضور به موقع مانع از ادامه تحرکات غیر اخلاقی و ضد انسانی این گروهک شد. بعد از این حمله خاتمی مجبور به ترک راهپیمایی روز قدس شد؛ نکته جالب آنکه مردم حامی جنبش سبز در پاسخ به بلندگوها که مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر می‌دادند یکصدا و با صدایی بسیار بلند شعار مرگ بر روسیه را سر می‌دادند. خبرهای رسیده از راهپیمایی امروز تهران حاکی از آن است که مهدی کروبی نیز در میان استقبال پرشور مردم و در میان حلقه‌ای که مردم برای جلوگیری از هر گونه  تعرضی به دور او زده اند از میدان هفت تیر به سمت دانشگاه تهران در حال حرکت است.

برخی اغتشاشگران در آخرین جمعه ماه رمضان، مشغول کشیدن سیگار و نوشیدن آب معدنی بودند

فارس اعلام کرد: تعدادی از افرادی که با نشانه‌های سبز در روز قدس حاضر شده بودند، ضمن حمله به اماکن عمومی و آتش زدن موتورسیکلت‌ها در آخرین جمعه ماه رمضان، مشغول کشیدن سیگار و نوشیدن آب معدنی بودند.

همچنین سایت بی بی سی فارسی و سایر رسانه‌های بیگانه از صبح امروز به دنبال درو کردن کاشته‌های خود در جهت سواستفاده از روز قدس و اخلال در روند برگزاری این راهپیمایی با استفاده از طرفداران موسوی بودند که به واسطه حضور گسترده مردم و فریادهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، مرگ بر مزدور آمریکایی، به بن بست خوردند. البته فعالیت هم سوی برخی رسانه‌های وابسته به جریان دوم خرداد داخل کشور در جهت سیاست‌های این رسانه‌های بیگانه به حدی بود که بی بی سی فارسی علاوه بر نقل برخی اخبار به نقل از این رسانه ها لینک ثابت سایت مذکور را نیز درصفحه خود قرار داده بود.

کروبی در حلقه افرادی که روز قدس شعار "نه غزه نه لبنان" را فریاد می‌زدند

بخش خبری 20:30 صحنه‌هایی از حضور کروبی در میان افرادی را منتشر ساخت که در جریان راهپیمایی روز قدس شعار "نه غزه نه لبنان" را فریاد می‌زدند.

ابوالفضل شریعتمداری فرزند مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفتگو با رجانیوز گفت: سایت پارلمان نوز ارگان فراکسیون اقلیت (اصلاح‌طلبان) مجلس دربخشی از خبر خود در مورخ 27 شهریور ماه با کد 3691 مدعی حمله من به خاتمی شده است که این خبر از اساس کذب محض بوده و با علم به این مطلب بدون هیچ سندی و مدرکی این سایت مبادرت به انتشار آن کرد، لذا به دلیل نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی از سایت پارلمان نیوز به دادسرای کارکنان دولت شکایت و خواستار رسیدگی به آن هستم.

شنبه، 28 شهریور، نامه سرگشاده فرزندان هاشمی به رئیس قوه قضائیه
 
شبکه ایران اعلام کرد:" روزنامه اعتماد در شماره امروز خود تصویری را در صفحه اول به چاپ رساند که مخاطبانش را به حضور گسترده سبزها در راهپیمایی روز قدس متقاعد کند، این تصویر البته برای دو دسته عجیب بود، نخست آن ها خود به راهپیمایی رفته بودند و اتفاقا از مسیر خیابان کریم خان به سوی دانشگاه تهران رفتند و بازگشتند؛ آن ها تمام جمعیتی که مشاهده کردند، بسیار کمتر از تصویر چاپ شده در روزنامه اعتماد بود.

دسته دوم کسانی بودند که به راهپیمایی روز قدس نرفتند و از تلویزیون تصاویر ارسالی را مشاهده کردند؛ تصاویری که با بالگرد ثبت شده بود هم حاکی از جمعیت چند صد هزار نفری مردمی بود که با حضورشان در خیابان کریمخان جمعیت پراکنده سبزها را ناپدید کرده بودند. مقایسه همه تصاویر و از جمله تصویری که روزنامه اعتماد در سایتش منتشر کرد، در همان نگاه اول مشخص می‌کند که تصویر اول این روزنامه کاملاً دستکاری شده است؛ عکس روزنامه حتی با عکس سایت روزنامه اعتماد هم تفاوت های مشهودی دارد، مقایسه قسمت‌های مختلف عکس صفحه اول این روزنامه هم مشخص می‌کند که عکس صفحه اول روزنامه اعتماد و همچنین سایت آن، نه یک عکس بلکه مجموع دو یا چند عکس می‌باشد که در هم ادغام شده است".
 
آینده می‌نویسد: مهدی، یاسر، محسن، فاطمه و فائزه هاشمی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس قوه قضائیه نوشتند:" استدعا داریم که دستور فرمایید، مرجعی صلاحیت‌دار، مستقل و با اختیارات کامل، و دور از بازی‌های سیاسی، رسیدگی به شایعات و اتهامات (وارد شده به خانواده هاشمی رفسنجانی) را در دستور کار خود قرار دهد و نتایج را به اطلاع ملت فهیم و رشید ایران اسلامی و مسئولان محترم کشور برساند".

یک‌شنبه، 26 مهر، وقتی که موسوی بعد از جلسه با عسگراولادی بیانیه دهم خود را نیز صادر کرد

واحد مرکزی خبر اعلام کرد: (در اقدامی تروریستی سردار نور علی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده قرارگاه قدس، سردار محمدزاده فرمانده سپاه سیستان و بلوچستان و مرادی فرمانده سپاه ایرانشهر و فرمانده سپاه سرباز و فرمانده تیپ امیرالمومنین(ع) به شهادت رسیدند.

این اقدام تروریستی زمانی به وقوع پیوست که این گروه از فرماندهان در تدارک برگزاری همایش وحدت میان عشایر شیعی و سنی کشور بودند. 

در مجموع آمار شهدا و زخمی‌های حادثه‌‌ی تروریستی سرباز به 57 نفر رسیده است).

مرحوم حبیب‌الله عسگر‌ اولاد‌ی دبیر اسبق حزب موتلفه در نشست مطبوعاتی خود گفت:"ما هنوز معتقد نیستیم که موسوی، کروبی، و خاتمی فتنه‌گر هستند که از آنان سوء استفاده می‌کنند و آنها را در شرایطی قرار داده‌اند که واکنش‌هایی این چنینی داشته باشند.

"وی ادامه داد: "من خود پس از جریانات اغتشاشات خیابانی با حجت‌الاسلام کروبی دیدار داشتم و درد دل صمیمانه‌ای کردیم، چون سال‌های زیادی با ایشان کار کرده‌ام، از او پرسیدم می‌خواهید کجا قرار بگیرید، داخل نظام یا خارج از نظام؟ من معتقدم کروبی گم شده است و باید کوشش کنیم که او خودش را پیدا کند. وی با تاکید بر اصرار آیت الله مهدی کنی بر دیدار با کروبی گفت:" ایشان به من توصیه کردند با کروبی صحبت کنم و من نیز به دیدار کروبی رفتم و کروبی بسیار با محبت و دوستانه با من برخورد کرد و ما به دنبال ایجاد وحدت در میان گروه‌های سیاسی هستیم".

محسن مخملباف در نامه‌ای سر گشاده خطاب به رئیس جمهور امریکا، نوشت: "آقای اوبامای عزیز..... ما ایرانی‌ها نشان داده‌ایم آنچه را طی 56 سال به سبب کودتای آمریکایی‌ها بر ما گذشت، نتوانستیم به راحتی فراموش کنیم، چرا که در این 56 سال لااقل سه نسل از ایرانی‌ها به جای تجربه‌ دموکراسی و آزادی درگیر تبعات استبدادی آن کودتا در دوران شاه و عکس‌العمل به آن کودتا در پس از انقلاب بوده‌اند.

دوشنبه، 27 مهر، صفارهرندی در دانشکده‌ فنی دانشگاه تهران/
شما، خاتمی محبوب خود را نیز در همین دانشکده هو کردید

ایسنا نوشت: اکبر اعلمی از حامیان میر‌حسین موسوی در دانشگاه امیرکبیر در مناظره با ناصر قره باغی، گفت: "اگر امروز شهیدان باکری و همت بودند، از کشته شدن فلسطینی‌ها به دست صهیونیست‌ها ابراز انزجار می کردند و این امری طبیعی به شمار می‌رود".

ایسنا در جایی دیگر اعلام کرده بود: محمدحسین صفارهرندی با حضور در دانشکده‌ فنی دانشگاه تهران در ابتدای سخنان خود در واکنش به هیاهوی حامیان موسوی گفت:" این کار عادت تاریخی دوستان شما است و حتی به یاد دارم که شما، خاتمی محبوب خود را نیز در همین دانشکده هو کردید. البته این کار زمانی آغاز شد که خاتمی به انحراف اصلاحات اشاره کرد‌".

وی با انتقاد از شعار‌هایی که 24 میلیون رأی‌دهنده به احمدی‌نژاد را فریب خورده می‌خواند، تصریح کرد: "من پیشنهاد می‌کنم دوستان بسیج با هزینه‌ شخصی بنده زمینه‌ مسافرت این دوستان به مناطقی در جنوب کرمان را فراهم کنند تا تفاوت دولت نهم را با دولت‌های قبلی درک کنند.

در ادامه برنامه زمانی که صفارهرندی از تلاش موسوی برای پایان فضاحت‌های موجود سخن می‌گفت، یکی از حامیان موسوی لنگه کفشی را به سوی جایگاه پرت کرد که در بین راه بر سر دانشجویان دختر فرود آمد که صفار نیز در واکنش به این حرکت، در حالی که لبخند به داشت گفت: " لطف کنید و علامت مدنیت را سوی ما پرت نکنید" در این هنگام دانشجویان لنگه کفش پرت شده را به روی جایگاه برده و تحویل صفار دادند و او نیز در حالی که لنگه کفش را در دستان خود گرفته بود، گفت:" صاحب این کفش بعد از جلسه بیاید و کفشش را تحویل بگیرد." دانشجویان بسیجی در همین زمان شعار " آزادی اندیشه، با لنگه کفش نمی شه" را در سالن فریاد زدند.

صفار ادامه داد: "من از اهانت‌های شما ناراحت نمی‌شوم، زیرا شما به این اهانت کردن عادت کردن‌ها عادت دارید و زمانی در همین دانشگاه به خاتمی هم اهانت کردید".

بعد از صفار هرندی ناصر قره باغی کارشناس مسائل سیاسی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران گفت: " اگر شبهات در خصوص تقلب واقعیت دارد، چرا موسوی که بیش از سی هزار نماینده در صندوق‌های اخذ رای داشت، چرا کسی تاکنون یک برگ سند در مورد آن ارائه نکرده است؟ شما می توانید با همین نمایندگان صحبت کنید که پای تعرفه‌ها و صورت‌جلسه‌ها را نیز امضا کردند تا دریابید که واقعاً تقلبی بوده است یا خیر؟ اگر کسی به دنبال خود سانسوری باشد، خود را به خواب زده و نمی‌توان این فرد را بیدار کرد. بنده پیشنهاد می‌کنم که شما خود موسوی را به دانشگاه بیاورید تا دلایلش را برای شما مطرح کند، چرا که آن زمان خواهید دید که وی در خصوص تقلب حرفی برای گفتن ندارد."وی در ادامه در پاسخ به شعار مرگ بر دیکتاتور حامیان موسوی اظهار داشت:" دیکتاتور کسی است که شب انتخابات خود را رئیس جمهور می‌نامد و تاکنون نیز هیچ سندی در مورد ادعای دروغ خود مبنی بر تقلب ارائه نکرده است".


طرح وحدت ملی یک فتنه جدید است

میر حسین موسوی در گفتگویی ویدیویی که سایت کلمه آن را منتشر ساخت، در پاسخ به این سوال که نظر شما در مورد طرح وحدت ملی چیست؟ اظهار داشت: " یک عد‌ ای با انگیزه‌های گوناگون و گاه با انگیزه‌های خیر به دنبال این بودند که آیا می‌شود در گفتگوهای افراد سیاسی دامنه تنش‌ها را کم کرد یا نه؟ در این باره یک طرحی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتند. یک موقعی هم بحث این شد که آیت‌الله مهدوی کنی در این باره نظریاتی دارند. من در جریان پیشنهادی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه مطرح کردند و بعد پیشنهاداتی که تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایشان کردند هستم و همچنین از طریق رسانه‌ها در جریان صحبت‌هایی هستم که انتساب داده می‌شود که حضرت آیت‌الله مهدوی کنی و دیگران مطرح کرده‌اند و گاهی هم دیده‌ام که دیگران و افرادی با نیت‌های خیر چنین مسئله‌ای را مطرح می‌کنند، ولی تماس مستقیمی در این رابطه با بنده گرفته نشده و نه نامه نگاری صورت گرفته و نه مذاکره رسمی در این رابطه گرفته است کلاً در این رابطه کاری انجام نشده است.

(برای دریافت متن کامل گزارش اینجا و اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار