امانی:

سران فتنه در غرب و کارگردانان آنها در صدد بازتولید فتنه جدید هستند/حکم موسوی و کروبی سنگین‌تر از حصر است

قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی: کسانی که با ترفندهای نخ‌نما می‌خواهند فتنه سال 88 را فراموش کنند در حالی که کارگردانان آن هنوز روی موضع خود هستند به امر مهم امنیت و اقتدار ملی یک رویکرد شاه سلطان حسینی دارند، به همین دلیل "مقام معظم رهبری" در موقعیت‌های مختلف همین مواضع اخیر خود در مرقد مطهر حضرت امام(ره) به بازخوانی فتنه سال 88 پرداختند.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدعلی امانی" قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب با اشاره به مذاکرات اخیر تیم هسته‌ای کشورمان با گروه1+5 اظهار داشت: ملت ما به آمریکا بی‌اعتماد است و دلایل این بی‌اعتمادی به بیش از نیم قرن تجاوز به حقوق ملت ایران از کودتای 28 مرداد تاکنون برمی‌گردد.
 
امانی اظهار داشت: در حالی که آژانس مرتب اعلام می‌کند ایران به تعهدات خود عمل کرده است، آمریکایی‌ها هنوز به تعهدات خود عمل نکرده‌اند و حاضر نیستند تحریم را بردارند.
 
وی با اشاره به سخنان ظریف که گفت ما حرکتشان را غیرعادلانه، غیر واقعی، خلاف حقوق بین‌الملل و خارج از چارچوب ان پی تی می‌دانیم، تصریح کرد: پس از 5 دور گفت‌وگو به نقطه اول برگشتیم، نقطه اول این بود که نمی‌شود به طرف غربی اعتماد کرد.
 
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه این اوضاع نشان می‌دهد که زیاده‌خواهی‌های طرف غربی ادامه دارد و این واقعاً مایه تأسف است، بیان داشت:  البته کوتاه نیامدن تیم هسته ای ایران هم مایه خوشبختی است و باید از این ایستادگی تشکر کرد. ما قبلاً هم هشدار داده بودیم نگارش متن وقتی است که دو طرف در مورد کلمه به کلمه مفاهیم مورد نظر دو طرف توافق دارند. اکنون گفته می‌شود، متن بیش از کلمه پرانتز دارد و هنوز نمی‌توانیم بگوییم متن مشترکی وجود دارد؛ تنها اشتراکی که وجود دارد این است که مذاکرات ادامه یابد! تا کی معلوم نیست؟
 
وی با اشاره به حادثه دردناک هفتم تیر در سال 60 که منجر به شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام(ره) شد، گفت: بر روی میز آمریکایی‌ها از ابتدای انقلاب دو گزینه وجود داشته است:جنگ سخت و جنگ نرم. ما از اول انقلاب دچار فتنه، فشار غرب به ملت ایران به ویژه آمریکایی‌ها بوده‌ایم. مذاکرات هسته‌ای بخشی از این نبرد در حوزه دیپلماسی است. امیدوارم سرداران ما در این مبارزه حماسه رزمندگان اسلام در جنگ سخت و حماسه مردم ایران در جنگ نرم را تجدید کنند.
 
امانی با اشاره به اینکه تا موقعی که آمریکایی‌ها جنگ نرم را در دستور کار دارند، ما دچار فتنه هستیم، خاطرنشان کرد: فتنه منافقین، فتنه لیبرال‌ها، فتنه منافقین جدید همه در امتداد هم قرار دارند فقط تاکتیک‌ها و تکنیک‌های آنها تغییر یافته است.
 
وی افزود: کسانی که با ترفندهای نخ‌نما می‌خواهند فتنه سال 88 را فراموش کنند در حالی که کارگردانان آن هنوز روی موضع خود هستند به امر مهم امنیت و اقتدار ملی یک رویکرد شاه سلطان حسینی دارند، به همین دلیل "مقام معظم رهبری" در موقعیت‌های مختلف همین مواضع اخیر خود در مرقد مطهر حضرت امام(ره) به بازخوانی فتنه سال 88 پرداختند. این بازخوانی‌ها برای آن است که سران فتنه در غرب و کارگردانان آنها در صدد بازتولید فتنه هستند.
 
امانی با اظهار تأسف برخی موضع‌گیریها در داخل در مورد موسوی وکروبی اظهار داشت: اگر موسوی و کروبی محاکمه شوند قطعاً حکم آنها بسیار سنگین‌تر از حصر خواهد بود. این حکم را هم نخبگان کشور و هم مردم در قیام تاریخی 9 دی صادر کردند. منتهی نظام از باب تسامح آنها رادر حصر به عنوان یک اقدام تأمینی نگه داشته است. اینکه برخی خیال کنند توطئه آمریکا در جنگ نرم عیله ملت ایران خاتمه یافته است این نوعی غفلت است و اگر هم از روی همگرایی با دشمن این حرف‌ها را می‌زنند، باید بدانند فریادهای آسمان‌کوب و قوی که در 9 دی سال 88 ملت ایران در تهران و سراسر کشور سر دادند شامل آنها هم خواهد بود.
 
وی با اشاره به سفر اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به قم و ملاقات با مراجع عظام تقلید بیان داشت: در این ملاقات‌ها مراجع عظام تقلید به حفظ هوشیاری در برابر فتنه، جنگ نرم، مسائل فرهنگی و اقتصادی تاکیداتی داشتند و موتلفه خود را ملزم به بیداری در صحنه نبرد با فتنه و سایر صحنه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی می‌داند.
 
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تحرکات داعش در عراق اظهار داشت: نقشه تجزیه عراق توسط صهیونیستها درحمله آمریکا به بغداد قبلاً طراحی و در حین حمله عملیاتی شد. صهیونیستها طراحی کرده بودند عراق به سه منطقه با سه کشور سنی‌نشین و کردنشین و شیعه‌نشین تقسیم شود.
 
وی افزود: این تجزیه را مقدمه بروز مسائل امنیتی در ایران و ترکیه و تجزیه ایران و ترکیه می‌دانستند اما با پدیده داعش. اکنون بحث این است که در بغداد حکومت شیعی برقرار نباشد و عتبات عالیات هم با شرارت وهابی‌ها و تکفیری‌ها ویران شود و عراق عملاً به دو منطقه تحت نفوذ کردها و حکومت داعش که بخشی در سوریه را هم در بر می‌گیرد، تبدیل شود. این نهایت شرارت و توطئه است که باید در برابر آن ایستاد.
 
امانی با اشاره به تحولات عراق گفت: امروز با فتوای مرجعیت و قیام جوانان عراق و همگرایی با علمای اهل سنت فرصتی پدید آمده است تا بقایای حزب بعث و تتمه آنها در ارتش تصفیه شود و یک جریان مردمی در ارتش و در کنار آن بسیج نظامی مردمی پدید آید. این رویکرد عراق را در برابر تجاوزات نظامی دشمنان در هر شکل بیمه می‌کند.
 
وی با اشاره به اعدام برخی از علمای اهل سنت در موصل توسط تروریستها، گفت: امروز علمای اهل سنت که نمی‌خواهند ننگ آموزه‌های ضددینی و ضد قرآنی داعش را بپذیرند بسیارند و گاهی آنها مظلوم‌تر از علمای شیعه در عراق واقع شده‌اند.قتل عام مردم موصل به دلیل ایستادگی آنها در برابر تکفیری‌ها تأسف‌بار است لذا شیعه و سنی و کردها در برابر داعش قرار دارند و بزودی کشور خود را از لوث وجود تکفریهای تروریست پاکسازی خواهند کرد.
 
قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی مواضع وزیر کشور در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران را مهم دانست و افزود: موضوع مواد مخدر درکشورمان که کیان خانواده و نسل ما را تهدید می‌کند فوق‌العاده مهم است. باید از دولت بخواهیم در این مورد به مسئولیت‌های قانونی خود عمل کند.
 
وی ادامه داد: این شوخی نیست، 3هزار و 75 نفر در مقابله با قاچاقچیان شهید شده‌اند و 12 هزار نفر جانباز شده‌اند اما هنوز پدیده زشت قاچاق  مواد مخدر در کشور وجود دارد.
 
امانی تاکید کرد: روزانه ده‌ها نفر در اثر استعمال مواد مخدرکشته می‌شوند. دولت در این باب مسئولیت‌های مهم و کلیدی دارد همه باید کمک کنیم دولت درعمل به این وظایف و مسئولیت‌ها توفیق پیدا کند.
 
وی در پایان از ملاقات رئیس جمهور محترم با رقبای انتخاباتی تجلیل و تقدیر و برخورداری همه مسلمانان را از توفیقات خاص ماه مبارک رمضان از خداوند قادر متعال مسئلت کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آمریکا ، مفاد ، توافقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار