آمادگی بزرگترین بانک فرانسه برای پرداخت جریمه 9 میلیاردی بخاطر معامله با ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا و بانک "بی ان پی پاریبا" بر سر مبلغ جریمه این بانک به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا به توافق رسیده‌اند. بر این اساس، بزرگترین بانک فرانسه آماده است تا 9 میلیارد دلار جریمه بپردازد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، بر اساس گزارش خبرگزاری‌های آسوشیتد‌پرس و رویترز، بانک فرانسوی "بی ان پی پاریبا" که به انجام معاملات با ایران، سودان و کوبا برغم تحریم‌ها متهم شده است، آمادگی خود را به پرداخت جریمه‌ تا سقف ۹ میلیارد دلار ی به آمریکا اعلام کرده است.

این خبر هنوز از سوی مقامات رسمی تایید نشده است.

بر اساس دادخواست اداره‌ دادستانی آمریکا، "ب ان پ پاریبا" نزدیک به ۳۰ میلیارد دلار نقل و انتقالات پولی داشته و تحریم‌های مالی این کشور را میان سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۹ میلادی نقض کرده است.

وزارت اقتصاد فرانسه از مسئولان بخش جنایی وزارت دادگستری آمریکا خواسته است در محکوم‌کردن بانک "بی ان پی پاریبا" که یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران اروپایی است، "عدالت و انصاف" را رعایت کند.

دولت فرانسه هم‌چنین هشدار داد که "محکومیت سنگین مالی برای این بانک" بر کل اقتصاد اروپا تاثیرات منفی خواهد گذاشت.

پیش‌تر، بانک فرانسوی "اچ اس بی سی" نیز ازجمله به دلیل نقض تحریم‌های ایران، در سال ۲۰۱۲ میلادی بر اساس رأی دادگاهی در آمریکا به پرداخت جریمه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار محکوم شده بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار